Ik heb een probleem met mijn Lupo 3L.... Vanaf ongeveer 40 km/h komt er een tikkend geluid van de voorkant van de auto af.
Tok tok tok tok tok (voor mijn gevoel op de frequentie van de omwentelingen van de wielen). Het leek heel erg op een kapotte homokineet (al eens eerder gehad).
Het geluid is hoorbaar (in de auto) vanaf ongeveer 40km/h en blijft dan aanwezig tot het boven de 130 overstemt wordt door het winderuis. Ik heb ook het idee dat ik het begin te voelen in de auto maar dit kan ook verbeelding zijn haha. Bij perfect rechtdoor rijden is het geluid weg maar het begint weer zodra ik een heel klein beetje naar links of rechts stuur. De versnelling waarin in zit maakt niet uit voor het geluid. Ook tijdens het afremmen is het geluid aanwezig. Ook wordt het steeds erger...
Wat heb ik gedaan:
In het begin (3 weken geleden) leek het geluid vooral als ik naar links stuur dus heb de rechter aandrijfas vervangen (compleet) omdat ik de rechter homokineet vermoedde. Helaas bleef het euvell. Vandaag de linker aandrijfas vervangen voor een gebruikte waar ik zeker van ben dat deze goed is. En alwaar blijft het geluid aanwezig. Vorige week heb ik de remblokken en schijven vervangen (waren aan vervanging toe). Dit maakte niets uit.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Volgens mijn zijn de wiellagers wel verdacht maar dan had ik meer een schurend geluid ipv een tikkend geluid verwacht. Heeft iemand ervaring met versleten wiellagers (voor)?