Hallo,
Onlangs mijn schijven en blokken vervangen. Was nodig. Kort daarvoor hoorde ik bij het loslaten van het rempedaal een piepend geluid. Alsof er iets gesmeerd moest worden. Na wat WD40 op de scharnierende delen van het rempedaal te hebben gespoten was het gepiep weg. Nu, na een maandje of twee is dat geluid terug en hoor ik bij het loslaten van het rempedaal een geluid alsof er lucht ontsnapt. Wat kan het zijn? De auto remt goed.
pompend geluid bij remmen
-
Loekoeboeng
- Nieuwe vriend

- Echte naam: John
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
pompend geluid bij remmen
Zilvergrijze 3L 1.2 TDI
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

- Autotype: Overige autotypes
Re: pompend geluid bij remmen
rembekrachtiger.
kijk eens naar de slang van af de rembekrachtiger naar het vacum systeem.
stuk? niet helemaal in de rembekrachtiger geschoven?
maar kan natuurlijk ook slechter nieuws zijn, een bijna stukkende rembekrachtiger.
heeft de auto esp?
kijk eens naar de slang van af de rembekrachtiger naar het vacum systeem.
stuk? niet helemaal in de rembekrachtiger geschoven?
maar kan natuurlijk ook slechter nieuws zijn, een bijna stukkende rembekrachtiger.
heeft de auto esp?
-
Loekoeboeng
- Nieuwe vriend

Oke,
Bedankt voor je eerste reactie. Waar zit die slang van de rembekrachtiger naar het vacuumsysteem? Dan kan ik goed kijken en een duidelijker antwoord geven.
De auto heeft idd ESP.
Bedankt voor je eerste reactie. Waar zit die slang van de rembekrachtiger naar het vacuumsysteem? Dan kan ik goed kijken en een duidelijker antwoord geven.
De auto heeft idd ESP.
Zilvergrijze 3L 1.2 TDI
-
3L-Tim
- 3L Makker

- Echte naam: Tim
- Productiedatum: 06 mei 2003
- Kilometerstand: 230000
- Transmissie: Handgeschakeld
Volgende situatie getest?
Motor loopt.
In de buurt van rempedaal luisteren en de rempedaal indrukken langzaam tot maximaal.
Hoor je dan het geluid van lucht dat ontsnapt?
Indien nodig heb ik nog een rembekrachtiger liggen van ESP model.
Motor loopt.
In de buurt van rempedaal luisteren en de rempedaal indrukken langzaam tot maximaal.
Hoor je dan het geluid van lucht dat ontsnapt?
Indien nodig heb ik nog een rembekrachtiger liggen van ESP model.
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

Loekoeboeng schreef:Oke,
De auto heeft idd ESP.
recht onder je koelvloeistof vaatje..
rond en zwart met een zwart pijpje naar de rest van je luchtsysteem (eigenlijk gebrek aan lucht aangezien het een vacuumsysteem is )
-
lupocor
- Vriendelijke ebay held

- Echte naam: cor
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
verdeler rembekrachtiger heeft meerdere zwarte pijpjes, 4 in ieder geval ,voor elk wiel 1.3L-Emiel schreef:Loekoeboeng schreef:Oke,
De auto heeft idd ESP.
recht onder je koelvloeistof vaatje..
rond en zwart met een zwart pijpje naar de rest van je luchtsysteem (eigenlijk gebrek aan lucht aangezien het een vacuumsysteem is )
de grote zwarte bol/halve bol is de bekrachtiger.
-
Loekoeboeng
- Nieuwe vriend

3L-Emiel, 3L-Rim en Lupocor,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga komend weekend eens goed testen. Ik weet wel dat bij ingeschakelde motor ik niets hoor bij het intrappen van het rempedaal. De auto remt ook gewoon goed. Ik hoor pas het geluid van een leeglopend ballon als ik het rempedaal loslaat. Af en toe gaat dat ook gepaard met een piep. Dat gepiep kan je ook een beetje omschrijven alsof je een ballon leeg laat lopen met uitgetrokken mondstuk. Dat geeft ook zo'n piep.
Maar ik weet via jullie inmiddels dat de rembekrachtiger onder het koelvloeistofvat zit en dat kennelijk het potje met remvloeistof daaraan vast zit. Als daar een slangetje niet goed zit, dan kan ik toch nooit dat geluid horen in de auto? Of zitten er in de auto onderaan bij het pedaal ook slangetjes? Ik weet dat daar de remlichtschakelaar zit.....
Kortom.... Geweldig dat jullie meedenken, maar ik weet nog niet precies wat ik nu het best kan doen.
De auto moet vrijdag voor de APK.... Daar gaat ie zowiezo de rembank op, maar dat lijkt me geen probleem, omdat hij remt als een tierelier....
Wat ga ik merken als de rembekrachtiger stuk is.... Ik neem aan dat ik dan met mijn 100 kg heel hard moet trappen om te kunnen vertragen....
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga komend weekend eens goed testen. Ik weet wel dat bij ingeschakelde motor ik niets hoor bij het intrappen van het rempedaal. De auto remt ook gewoon goed. Ik hoor pas het geluid van een leeglopend ballon als ik het rempedaal loslaat. Af en toe gaat dat ook gepaard met een piep. Dat gepiep kan je ook een beetje omschrijven alsof je een ballon leeg laat lopen met uitgetrokken mondstuk. Dat geeft ook zo'n piep.
Maar ik weet via jullie inmiddels dat de rembekrachtiger onder het koelvloeistofvat zit en dat kennelijk het potje met remvloeistof daaraan vast zit. Als daar een slangetje niet goed zit, dan kan ik toch nooit dat geluid horen in de auto? Of zitten er in de auto onderaan bij het pedaal ook slangetjes? Ik weet dat daar de remlichtschakelaar zit.....
Kortom.... Geweldig dat jullie meedenken, maar ik weet nog niet precies wat ik nu het best kan doen.
De auto moet vrijdag voor de APK.... Daar gaat ie zowiezo de rembank op, maar dat lijkt me geen probleem, omdat hij remt als een tierelier....
Wat ga ik merken als de rembekrachtiger stuk is.... Ik neem aan dat ik dan met mijn 100 kg heel hard moet trappen om te kunnen vertragen....
Zilvergrijze 3L 1.2 TDI
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

van je rempendaal gaat een stang naar je rembekrachtiger

vermoed dat daar het geluid vandaan zal komen.
je ziet op de foto ook het ronde gat en rubber waar de slang/leiding op zit.

vermoed dat daar het geluid vandaan zal komen.
je ziet op de foto ook het ronde gat en rubber waar de slang/leiding op zit.