Hey het is februari hè3L-Emiel schreef: 30min verwarmd zitten op de stoelen met een biertje als rekening![]()
of een lekkere fanta?
![]()
( jaja mister D. Dit was de laatste keer.)
34-PJ-GV everything that has a beginning has an end
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: 34-PJ-GV Ravenna blauw pearl
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
En? Lig je nog te slapen in die stoelen? Ik ben best benieuwd hoe dit project is afgelopen.

-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

- Autotype: Overige autotypes
Re: 34-PJ-GV Ravenna blauw pearl Scirocco Seats
Zaterdag 06-02-2016
Gisteren om 10 uur bij de lasser in Zwolle afgesproken, samen met Nietsnut.
Hier een korte dag collectie aan fotos. de dag was lang.
Zijn van 10 tot 6 bezig geweest.

Goed. het project. een blauwe lupo 3l uit 2004.

De gek die dit normaal vind om een auto aan te doen. dit en meer. Mel had 3 fotos waar ik er prima in geslaagd was mijn gezicht te verbergen.
Maar speciaal voor de moeite die hij voor de foto heeft gedaan toch herkenbaar online

Het enige wat nog in de auto zat was een dashboard, deze ingepakt tegen de kou en het slijpstof.

Vrijdag de auto al leeg gehaald. voor de 50ste keer ofzo.
en al begonnen met slijpen en boren. voor iedereen die dit wil doen ga niet boren.
ga gewoon slijpen maar met beleid. het staal is dun, en dat heb ik nu 2 keer gezien. extra ventilatie sleuven er bij gekregen

Zo ziet het er dan uit voordat de frames op hun plek komen

Na het slijpen komt stofzuigen ( wie nog nooit zelf gestofzuigd heeft moet zijn vrouw maar meenemen...

okee epic fail. extra accu mee om de stoel op de grond te kunnen bewegen.. is nodig om de frames te monteren.
Accu leeg.
[youtube][/youtube]
Jelte moest nog even her en der wat bijwerken om een goede lasverbinding te kunnen krijgen

om daarna de frames vast te kunnen taggen. daarvoor zijn de frames en stoelen gemonteerd. en na het taggen de stoelen er weer uit gehaald.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Jelte aan het werk. weer een klusje wat ik nooit zelf ga doen.

totale besparing aan gewicht....... 60 kilo er bij ofzo.. stoelen zijn zwaar. 2 3l stoelen pak je gewoon op. maar deze pak je niet zomaar op. ook niet 2 stoelen tegelijkertijd.
Goed wat heb ik deze dag geleerd.
1. staal in autos is dun. niet boren en pas op met slijpen.
2. wanneer er gelast wordt in een auto, zorg voor een co2 blusser. wij hadden hem 1 keer nodig. knisperend geluid uit de paxkokerbalk.
3. hou er rekening mee dat je de onderkant van de auto opnieuw in de strijkkit mag zetten. brand namelijk weg.
4. dit is geen kort project kwa tijd. of kosten ( of een hele hoop zelf doen)
5. spiegels werken beter uitgeklapt. (kwam ik na 10 stoplichten achter) dus controleer bij wegrijden of ze uitgeklapt zijn
6. wanneer je de electrische stoel naar voren doet, let op met het gaspendaal... in mijn geval zat ik me verbaast aftevragen waarom de auto harder wou rijden
lange dag.......epicfail2
zondag 07-02-2016
Goed ik zou moeten werken deze dag. ik heb immers mijn vakantie terug gegeven aan de baas.
Alleen de baas snapte het even niet. dus was nog even vrij.
Even david van ecomotive gebeld of ik gebruik mocht maken van zijn garage.
Was geen probleem, dus was er om 10 uuur na het uitslapen.

Eerst begonnen met de frames in de zwarte lak te zetten. dit moet immers drogen.

de aansluitingen van de stoelen komen van links en rechts. stroom voor de verstelling en stroom voor de stoelverwarming.

Nu de rest van de kabels weer op hun goede plek. waar is mijn vriend ductape/rapetape? juist in de auto.

Aan de isolatie matten hoeft eigenlijk niks te gebeuren. heb 1cm van de mat links achter af gehaald. verder paste het prima.
Voor heb ik een dubbele mat liggen momenteel.

Passen, snijden, knippen en als je het goed doet past het tapijt op een zeker moment weer.

stoelen. heerlijk. wil er nooit meer uit komen. hier nog zonder achterbank .
wat zitten deze in vergelijking met 3l stoelen goed.
geen beweging los van de auto. geen speling op de frames meer. geen doorgezakte zoek.
niet meer stoelen van van 12 jaar oud. prima upgrade

ook even de kopsteun van de 3l achterbank gekortwiekt. zit toch nooit iemand. dus puur voor de looks

met 3l achterbank en scirocco voorstoelen.

zonder lampjes

met lampjes
en wat moet er nog gebeuren
1. Stoelen voorzien van andere stekkers. draden in de stekker en daar wil ik van af. beide kanten een superseal stekker voor 4 draden.
2. onderkant van de auto moet opnieuw afgestreken worden en in de tectyl gezet worden
3. door het ruimte gebrek heb ik de handremindicator weg gehaald, deze is afgeknipt en geïsoleerd. Maar misschien heb ik daar een foutje in gemaakt.
Want als ik nu de achteruitverwarming aanzet gaat de teller unit dood. alle lampjes branden en de teller reset zichzelf. ook brand en een zekering door.
Vermoedelijke fout. de stekker van de achteruitverwarming doorgeknipt en de stekker van de handremindicator op de achteruit verwarming aangesloten... en dat vind hij niet zo leuk blijkbaar.
4. plastic aan de zijkanten moet weer terug.
5, armsteun monteren... even overdenken wanneer de auto op de brug staat. Zat een beetje te denken aan 4 bouten van onder de auto naar binnen.
en hier de steun op te zetten. probleem is dan het los maken. maar denk dat mel en ik wel tot een oplossing komen
Mel, Foppe, jelte, david bedankt voor jullie hulp in elke vorm
Gisteren om 10 uur bij de lasser in Zwolle afgesproken, samen met Nietsnut.
Hier een korte dag collectie aan fotos. de dag was lang.
Zijn van 10 tot 6 bezig geweest.

Goed. het project. een blauwe lupo 3l uit 2004.

De gek die dit normaal vind om een auto aan te doen. dit en meer. Mel had 3 fotos waar ik er prima in geslaagd was mijn gezicht te verbergen.
Maar speciaal voor de moeite die hij voor de foto heeft gedaan toch herkenbaar online

Het enige wat nog in de auto zat was een dashboard, deze ingepakt tegen de kou en het slijpstof.

Vrijdag de auto al leeg gehaald. voor de 50ste keer ofzo.
en al begonnen met slijpen en boren. voor iedereen die dit wil doen ga niet boren.
ga gewoon slijpen maar met beleid. het staal is dun, en dat heb ik nu 2 keer gezien. extra ventilatie sleuven er bij gekregen

Zo ziet het er dan uit voordat de frames op hun plek komen

Na het slijpen komt stofzuigen ( wie nog nooit zelf gestofzuigd heeft moet zijn vrouw maar meenemen...

okee epic fail. extra accu mee om de stoel op de grond te kunnen bewegen.. is nodig om de frames te monteren.
Accu leeg.
[youtube][/youtube]
Jelte moest nog even her en der wat bijwerken om een goede lasverbinding te kunnen krijgen

om daarna de frames vast te kunnen taggen. daarvoor zijn de frames en stoelen gemonteerd. en na het taggen de stoelen er weer uit gehaald.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Jelte aan het werk. weer een klusje wat ik nooit zelf ga doen.

totale besparing aan gewicht....... 60 kilo er bij ofzo.. stoelen zijn zwaar. 2 3l stoelen pak je gewoon op. maar deze pak je niet zomaar op. ook niet 2 stoelen tegelijkertijd.
Goed wat heb ik deze dag geleerd.
1. staal in autos is dun. niet boren en pas op met slijpen.
2. wanneer er gelast wordt in een auto, zorg voor een co2 blusser. wij hadden hem 1 keer nodig. knisperend geluid uit de paxkokerbalk.
3. hou er rekening mee dat je de onderkant van de auto opnieuw in de strijkkit mag zetten. brand namelijk weg.
4. dit is geen kort project kwa tijd. of kosten ( of een hele hoop zelf doen)
5. spiegels werken beter uitgeklapt. (kwam ik na 10 stoplichten achter) dus controleer bij wegrijden of ze uitgeklapt zijn
6. wanneer je de electrische stoel naar voren doet, let op met het gaspendaal... in mijn geval zat ik me verbaast aftevragen waarom de auto harder wou rijden
zondag 07-02-2016
Goed ik zou moeten werken deze dag. ik heb immers mijn vakantie terug gegeven aan de baas.
Alleen de baas snapte het even niet. dus was nog even vrij.
Even david van ecomotive gebeld of ik gebruik mocht maken van zijn garage.
Was geen probleem, dus was er om 10 uuur na het uitslapen.

Eerst begonnen met de frames in de zwarte lak te zetten. dit moet immers drogen.

de aansluitingen van de stoelen komen van links en rechts. stroom voor de verstelling en stroom voor de stoelverwarming.

Nu de rest van de kabels weer op hun goede plek. waar is mijn vriend ductape/rapetape? juist in de auto.

Aan de isolatie matten hoeft eigenlijk niks te gebeuren. heb 1cm van de mat links achter af gehaald. verder paste het prima.
Voor heb ik een dubbele mat liggen momenteel.

Passen, snijden, knippen en als je het goed doet past het tapijt op een zeker moment weer.

stoelen. heerlijk. wil er nooit meer uit komen. hier nog zonder achterbank .
wat zitten deze in vergelijking met 3l stoelen goed.
geen beweging los van de auto. geen speling op de frames meer. geen doorgezakte zoek.
niet meer stoelen van van 12 jaar oud. prima upgrade

ook even de kopsteun van de 3l achterbank gekortwiekt. zit toch nooit iemand. dus puur voor de looks

met 3l achterbank en scirocco voorstoelen.

zonder lampjes

met lampjes
en wat moet er nog gebeuren
1. Stoelen voorzien van andere stekkers. draden in de stekker en daar wil ik van af. beide kanten een superseal stekker voor 4 draden.
2. onderkant van de auto moet opnieuw afgestreken worden en in de tectyl gezet worden
3. door het ruimte gebrek heb ik de handremindicator weg gehaald, deze is afgeknipt en geïsoleerd. Maar misschien heb ik daar een foutje in gemaakt.
Want als ik nu de achteruitverwarming aanzet gaat de teller unit dood. alle lampjes branden en de teller reset zichzelf. ook brand en een zekering door.
Vermoedelijke fout. de stekker van de achteruitverwarming doorgeknipt en de stekker van de handremindicator op de achteruit verwarming aangesloten... en dat vind hij niet zo leuk blijkbaar.
4. plastic aan de zijkanten moet weer terug.
5, armsteun monteren... even overdenken wanneer de auto op de brug staat. Zat een beetje te denken aan 4 bouten van onder de auto naar binnen.
en hier de steun op te zetten. probleem is dan het los maken. maar denk dat mel en ik wel tot een oplossing komen
Mel, Foppe, jelte, david bedankt voor jullie hulp in elke vorm
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven

- Echte naam: Dirk
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Contacteer:
Het ziet er fantastisch uit !
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Wat ziet dat er prachtig uit zeg, het was al mooi gisteravond maar nu hij af is; super!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Mijn YouTube kanaal.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
heel
erg
netjes
!
het valt me ook allezins mee hoeveel ruimte je tussen je stoelen nog over hebt. voor de armsteun dus bijv.
ik had gedacht dat het daar aardig dicht op elkaar zou zitten.
superdeluxe 3L heb je inmiddels man!
erg
netjes
!
het valt me ook allezins mee hoeveel ruimte je tussen je stoelen nog over hebt. voor de armsteun dus bijv.
ik had gedacht dat het daar aardig dicht op elkaar zou zitten.
superdeluxe 3L heb je inmiddels man!
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Ik vind je verwent je luup veel te veel 

Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
- Niek
- Goede 3L vriend

- Echte naam: Nicolaas Simon
- Kilometerstand: 368000
- Kleur: Zwart - L041
Vette shizzle! Petje af voor zoveel doorzettingsvermogen. Bij mij zou er allang een volwassen voorhamer door een ruit zijn gegaan. 

-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

ik word behandeld voor de hoeveelheid doorzettingsvermogen. gelukkig geen suc6.Niek schreef:Vette shizzle! Petje af voor zoveel doorzettingsvermogen. Bij mij zou er allang een volwassen voorhamer door een ruit zijn gegaan.
vandaag even verder gegaan met mijn priolijst.
voor dat uberhaupt al het plastic binnen weer op zijn plek kan moet eerst de onderkant weer goed.
Hier zat krikschade en lasschade.

las schade

alle kit eraf

zaag en lasschade, ik lette met het slijpen even niet op

idem. oeps.

krikschade.

daarna weer gaan smeren met strijkkit. lekker dik lekker veel.

eerste laag tectyl er op. morgen de rest.
De kit krijgt scheurtjes als deze droogt. dus ook de tectyl. morgen 2de en 3de laag.
En dan is de auto kwa onderkant helemaal prima

en al een paar dagen valt de lupo soms uit de 5de versnelling. vermoede was de afstelling en gelukkig klopte dat.
eindelijk mocht de bak eens blijven zitten na bak problemen
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

34-PJ-GV Ravenna blauw pearl 90Ah power

Mijn accu begon me nu toch te irriteren. gisteren was hij na 30 min op contact leeg. hier moest dus een vervanger voor komen.
En het liefst in de 110ah grote. meer AH minder kans dat de webasto hem leeg trekt wanneer ik een instel fout maak.

en dit is het resultaat.
Goed, zal ik er nog een verhaaltje bij maken?
Ik heb een 80 AH accu. maat is ongeveer 310*175*190
groter is niet mogelijk in de 3l. de bak is namelijk op maat en die maat is vol.
Mag niet, kan niet, en past niet. 3 dingen waar ik prima mee om kan gaan.
Mag niet betekend gewoon doen. kan niet, betekend ook gewoon doen. en past niet, betekend pas maken...

De accubak uit de auto gesloopt en eens gaan denken meten en zagen.
wanneer je de bak wat aanpast. krijg je een ruimte van ongeveer 39cm. nouw daar kan een pittige accu in.
Meer is mogelijk, maar dan moet je de bak meer richting de achterkant plaatsen. is geen moeite, 3 nieuwe gaten voor de schroeven.
Maar de plus kabel is hier niet lang genoeg voor. dus dat zou iets ingrijpender worden.
Onderweg naar amsterdam gegaan om een
Varta H3 100Ah accu op gehalen http://www.accumegastore.nl/producten-per-fabrikant/varta/varta-h3.html
deze heeft als maat 353*175*190
Deze kan ook, de ruimte is er. maar dan moet je wel wat speling op je plus krijgen
Varta i1 110Ah http://www.accumegastore.nl/producten-per-fabrikant/varta/varta-i1.html
Maar goed de H3 ging het worden, en toen werd mij verteld dat het de op 1 na grootste varta accu was.
Waarop ik reageerde dat de bijna grootste accu in het bijna kleinste autotje ging wonen..
Dat vonden ze maar vreemd, deze accu in een lupo.. Maar toen ze hoorde dat de standkachel ook wat stroom eet en stilstaan niet mijn hobby is begrepen ze het.
En kwamen ze met een beter idee.
De Varta LFD90 Dual Purpose accu http://www.accumegastore.nl/producten-per-fabrikant/varta/varta-lfd90.html
Waar een normale accu bij 20% ontlading gewoon leeg en onbruikbaar is, kan deze dieper ontladen worden, exact wat er gebeurd als de webasto verkeerd is ingesteld door mij.
Zelfs dieper ontladen kan deze accu daarna nog gewoon de startspanning leveren.... en met een 120AH dynamo is ie ook weer zo vol..

Goed, een maatje groter.
En nu. de accubak was reeds aangepast. maar helaas is dat niet genoeg.
Van de bodem van de accubak naar boven is ongeveer 194mm tot het tapijt.
de accu zelf is 190mm dus hij steekt niet uit. Wel zit er thv de leuning van de achterbank een randje.
Dit randje moet helaas weg, de opening er onder is namelijk met rand 185mm. net 5mm te kort.

dus in het kader van gewichtsbesparing...

oude accu ruimte te over.

Nieuwe accu.. met in de lengte nog 4 a 5 cm ruimte. maar de hoogte 1 of 2 mm

Goed, aangezien ik de bevestiging van de accu zelf natuurlijk moest weg slijpen moest ik een nieuwe manier bedenken.
ik was eerst heel lastig aan het denken met 2 grote bouten en een schuin plaatje net als de 3l die zijn accu voor heeft zitten.
Maar dit was eigenlijk veel makkelijk en in mijn ogen beter. met alleen een 10 de accu los kunnen maken ipv een 13 moeten zoeken.
Bandjes ga ik wel vervangen voor kleine mini ratels of spanbanden die je goed kan aantrekken.. die vag bandjes zijn niet echt geschikt in mijn ogen.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

Re: 34-PJ-GV Ravenna blauw pearl 90 Ah Power
Prima oplossing zo!
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- Pluto
- 3L Maat

- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Kilometerstand: 333.000km
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
Moozes kriebel, wat een gevaarte !, ik had in mijn vorige 3L juist een veel kleinere accu gezet vanwege het enorme gewicht van die dingen.
Jarenlang met 45 Ah gereden, nooit enig probleem mee gehad.
Jazzblue 3L-ish Lupo TDI 208 Kw, 532 Nm
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

Ja, alleen zet Emiel zijn standkachel enkele malen na elkaar aan...
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- Pluto
- 3L Maat

Aha, ik dacht altijd dat die op Diesel gingen...
Daar heb ik dus de ballen verstand van.
Ik ben van de below basic, niet van de full options
Daar heb ik dus de ballen verstand van.
Ik ben van de below basic, niet van de full options
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

Klopt Pluto, alleen er zit een gloeiplug in, een brandstofpomp, een waterpomp en óók de aanjager is electrisch.
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- Pluto
- 3L Maat

Geweldig Nietsnut !
In de jaren dat ik "weg" was ben jij een echte kenner geworden
Leuk man !
In de jaren dat ik "weg" was ben jij een echte kenner geworden
Leuk man !
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

Pluto schreef:Moozes kriebel, wat een gevaarte !, ik had in mijn vorige 3L juist een veel kleinere accu gezet vanwege het enorme gewicht van die dingen.
kan kloppen, oem zou het niet nodig zijn..
maar ik heb zo veel verbruikers. dat een goede accu geen overbodige luxe was.
versterker
radio
stoelverstelling
webasto
dieselpomp.
waterpomp
aanjager climatronic
ecu climatronic.
autotelefoon
drl verlichting ( vraagt ook wat stroom als in slaapstand)
stoelverwarming
hydropomp
allemaal dingen die zonder die regelmatig aanstaan zonder draaiende motor
Nu was gewoon mijn accu bijna dood, waardoor na 30 min op contact de hydropomp alles al leeg had getrokken.
Maar met een goede 80 Ah accu zou het probleem ook al zijn opgelost
Maar wat is het nu van een 120Ah dynamo. als je accu niet een beetje in de buurt van die capaciteit kan komen?
dus was weer een leuk experiment, die een beetje data heeft opgeleverd. en 4 uur van mijn tijd heeft gebruikt.
- Pluto
- 3L Maat

Aha, ja, zo is ieder op een verschillende manier met z'n hobby bezig !
En je moet maar zo denken, er zijn mensen die nóg grotere accu's in hun 3L zetten;
http://www.kennislink.nl/publicaties/el ... dieselauto

En je moet maar zo denken, er zijn mensen die nóg grotere accu's in hun 3L zetten;
http://www.kennislink.nl/publicaties/el ... dieselauto
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

Al een poosje last van raar schakel temperament.
Eerst al de afstellen van de 5 na gekeken, maar die goed zetten loste het probleem niet op.
En het probleem zit inmiddels ook de de 4de versnelling.
Vermoeden was de koppelingsplaat, en die conclusie kan David inmiddels bevestigen na een rondje mee gereden te hebben.
Dus zaterdag eens kijken.
Of ik heb de befaamde lekkage bij de brandstofpomp, of de bakolie komt via de keering op de koppelingsplaten.
Of ze zijn gewoon op. Dat zou dan snel zijn met 100dkm. Heb immers deze 3 jaar geleden en 100dkm geleden vervangen inclusief de cilinder en druklager.
Maar goed. Hij is gechipt.
Eerst al de afstellen van de 5 na gekeken, maar die goed zetten loste het probleem niet op.
En het probleem zit inmiddels ook de de 4de versnelling.
Vermoeden was de koppelingsplaat, en die conclusie kan David inmiddels bevestigen na een rondje mee gereden te hebben.
Dus zaterdag eens kijken.
Of ik heb de befaamde lekkage bij de brandstofpomp, of de bakolie komt via de keering op de koppelingsplaten.
Of ze zijn gewoon op. Dat zou dan snel zijn met 100dkm. Heb immers deze 3 jaar geleden en 100dkm geleden vervangen inclusief de cilinder en druklager.
Maar goed. Hij is gechipt.