Ik denk dat de kachelweerstand van onze Lupo kapot is. Hij functioneert alleen nog maar op de hoogste twee standen. Nu ben ik op zoek gegaan naar het onderdeel. Ik zie nu dat er twee typen zijn: eentje met airco en eentje zonder airco. Het onderdeelnummer is telkens het zelfde. Omdat sloop en nieuwprijzen dicht bij elkaar liggen en je bij een sloopexemplaar altijd eentje hebt die ook al weer aardig wat kilometers heeft gedraaid, neig ik naar een nieuwe. De nieuwe zijn echter altijd met airco, terwijl ik geen airco heb.
Nu is mijn vraag: maakt dat eigenlijk uit? Of kun je hem er gewoon altijd in zetten?
Kachelweerstand?
- Johan
- 3L Vriendenteam

- Autotype: Overige autotypes
Re: Kachelweerstand?
Gene reactie op je vraag, wel opmerking over de sloopprijzen.
Die zijn ronduit schandalig.
Ik zocht laatst naar een losse stoel (of eigenlijk alleen naar het stalen onderstel, zitgedeelte).
Prijzen tussen € 60,00 en € 90,00.
Ik heb terug geantwoord, dat ik geen nieuw onderstel hoefde.
En bij een ander gezegd dat ik niet de sloopprijs wilde betalen, alleen maar een losse stoel wilde....
Ik was er snel klaar mee en kocht via MP een complete set (niet bij mezelf)
Ik zocht laatst naar een losse stoel (of eigenlijk alleen naar het stalen onderstel, zitgedeelte).
Prijzen tussen € 60,00 en € 90,00.
Ik heb terug geantwoord, dat ik geen nieuw onderstel hoefde.
En bij een ander gezegd dat ik niet de sloopprijs wilde betalen, alleen maar een losse stoel wilde....
Ik was er snel klaar mee en kocht via MP een complete set (niet bij mezelf)
-
lupocor
- Vriendelijke ebay held

- Echte naam: cor
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
maakt niks uit lijkt mij omdat het eigenlijk niet meer is dan iets wat er voor zorgt dat je kunt blazen op meerdere snelheden.
heeft dus in wezen niks van doen met de airco.
heeft dus in wezen niks van doen met de airco.
- Fuzz
- Allemans 3L vriend

- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 181.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Lichtsilber Metallic, 5B - LY7W
- Brandstof: Normale diesel
Guus tip: zoek op Amazon pax-fahrzeugtechnik en dan de weerstand van merk Hella. Die is origineel VW alleen dan zonder het vw nummer. Ik heb hier laatst de kachel ventilator gekocht, zei waren het goedkoopste en prima servicereichbus schreef:Ik denk dat de kachelweerstand van onze Lupo kapot is. Hij functioneert alleen nog maar op de hoogste twee standen. Nu ben ik op zoek gegaan naar het onderdeel. Ik zie nu dat er twee typen zijn: eentje met airco en eentje zonder airco. Het onderdeelnummer is telkens het zelfde. Omdat sloop en nieuwprijzen dicht bij elkaar liggen en je bij een sloopexemplaar altijd eentje hebt die ook al weer aardig wat kilometers heeft gedraaid, neig ik naar een nieuwe. De nieuwe zijn echter altijd met airco, terwijl ik geen airco heb.
Nu is mijn vraag: maakt dat eigenlijk uit? Of kun je hem er gewoon altijd in zetten?
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Dat ben ik wel met je eens, Johan. Ik heb nu al een paar keer het afgelopen jaar voor de keuze gestaan of ik voor een slooponderdeel zou gaan of voor een nieuw onderdeel. Velgen voor mijn winterbanden van de Peugeot, een achterlichtunit voor de Peugeot, koppelingschakelaar Lupo. Het prijs verschil was òf zo gering dat het de moeite niet waard was. En in het geval van dat achterlichtunit speel ik dan liever op safe en koop een nieuwe, waarvan ik mag verwachten dat deze waterdicht zijn. En voor de koppelingschakelaar voor de Lupo was ik net zo duur uit als een nieuwe. Bij die weerstanden weer hetzelfde verhaal: die zijn nauwelijks goedkoper en die hebben al tig kilometer in zo'n auto gezeten. Als je pech hebt, mag je met een paar maanden weer aan de slag om het te vervangen.Johan schreef:Gene reactie op je vraag, wel opmerking over de sloopprijzen.
Voor die Ibiza hendel met resetknop rechts kon ik daar wel goed terecht overigens.
Daar ben ik niet goed uitgekomen, Jeroen. Ze hadden wel Hella dingen, maar die pasten niet op de Lupo. Maar je hebt me wel op pad geholpen, want zo vond ik een weerstand van Metzger voor auto's zonder airco. Maar de prijzen voor die dingen vliegen alle kanten op: bij de een kost=ie € 18,= bij de ander bijna € 40,=Fuzz schreef:Guus tip: zoek op Amazon pax-fahrzeugtechnik en dan de weerstand van merk Hella. Die is origineel VW alleen dan zonder het vw nummer. Ik heb hier laatst de kachel ventilator gekocht, zei waren het goedkoopste en prima service

-
lupocor
- Vriendelijke ebay held

- Echte naam: cor
- Kilometerstand: 68.000
prijzen verschillen inderdaad nogal.
bv bij ebay
http://www.ebay.de/itm/VORWIDERSTAND-HEIZUNGSWIDERSTAND-VW-POLO-CLASSIC-VARIANT-6N2-LUPO-6X-6X1-6E-6E1-/371223554202?fits=Model%3ALupo&hash=item566ea5e89a:g:CewAAOSwnDxUntBd
http://www.ebay.de/itm/WIDERSTAND-HEIZUNGSGEBLASE-AUDI-A3-8L-BJ-96-03-TT-8N-BJ-98-06-ALLE-/301333120298?hash=item4628da852a:g:b5kAAOSwf-VWUJmH
bv bij ebay
http://www.ebay.de/itm/VORWIDERSTAND-HEIZUNGSWIDERSTAND-VW-POLO-CLASSIC-VARIANT-6N2-LUPO-6X-6X1-6E-6E1-/371223554202?fits=Model%3ALupo&hash=item566ea5e89a:g:CewAAOSwnDxUntBd
http://www.ebay.de/itm/WIDERSTAND-HEIZUNGSGEBLASE-AUDI-A3-8L-BJ-96-03-TT-8N-BJ-98-06-ALLE-/301333120298?hash=item4628da852a:g:b5kAAOSwf-VWUJmH
- Johan
- 3L Vriendenteam

en ze pretenderen wel 3 maanden garantie.
ik heb nog gevraagd een stoel te mogen leveren zonder garantie, maar dat ging niet.
stelletje dwazen zijn het, mijn mening.
ik heb nog gevraagd een stoel te mogen leveren zonder garantie, maar dat ging niet.
stelletje dwazen zijn het, mijn mening.
- Riggard
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Mijn ervaring is wel dat er een groot verschil zit tussen zelf onderdelen van een sloopauto op de sloop halen, en onderdelen uit het magazijn van de sloop kopen. In het laatste geval moeten ze de onderdelen er zelf afhalen, categoriseren, op de websites plaatsen en communicatie erover handelen, dat kost zo'n bedrijf veel geld.reichbus schreef:Dat ben ik wel met je eens, Johan. Ik heb nu al een paar keer het afgelopen jaar voor de keuze gestaan of ik voor een slooponderdeel zou gaan of voor een nieuw onderdeel. Velgen voor mijn winterbanden van de Peugeot, een achterlichtunit voor de Peugeot, koppelingschakelaar Lupo. Het prijs verschil was òf zo gering dat het de moeite niet waard was. En in het geval van dat achterlichtunit speel ik dan liever op safe en koop een nieuwe, waarvan ik mag verwachten dat deze waterdicht zijn. En voor de koppelingschakelaar voor de Lupo was ik net zo duur uit als een nieuwe. Bij die weerstanden weer hetzelfde verhaal: die zijn nauwelijks goedkoper en die hebben al tig kilometer in zo'n auto gezeten. Als je pech hebt, mag je met een paar maanden weer aan de slag om het te vervangen.Johan schreef:Gene reactie op je vraag, wel opmerking over de sloopprijzen.
Haal je het er zelf af scheelt dat vaak best wel. Zo had ik m'n airbagring voor 15 euro.