Op 1/3e van de rotonde was het KRAK..
.. mijn wiel rechtsvoor blokkeerde, maar voelde ook in het stuur direct dat mijn wiel afgebroken was.
Op 2/3e van de rontonde kwam ik tot stilstand.
Nog samen met een voorbijganger geprobeerd de auto weg te duwen, maar niet gelukt.
Zat geen beweging in de luup zonder hem op te tillen.
Dus ik stond daar eerst een uur alleen het verkeer te regelen.
ANWB luistert helaas niet naar particulieren, dus als ik vraag om direct een berger/lepelwagen te sturen dan doen ze dat niet.
Dus toen de monteur (monteuze
Auto opgekrikt, toen gezien dat het wiel gewoon compleet afgebroken is
Het wiel zat nog vast aan de naaf, met de schijfrem er tussen, maar de naaf zelf is gebroken en het wiellager ook gewoon compleet in 2-en
Ik heb geluk dat mijn wiel er niet compleet af lag. Het enige wat de lupo omhoog hield was de remklauw die op mijn schijfrem lag. De remschijf zat dus nog tussen de blokken geklemd. Anders had ik veel meer schade gehad.
De borgmoer van de aandrijfas ontbreekt compleet, dus ik heb sterk het vermoeden dat daar de oorzaak ligt.
Om de Lupo te kunnen vervoeren is het wiel er weer op gezet en heel strak aan de draagarm vast gebonden.
Met het gewicht op het wiel, op de bergwagen, stond de hele auto eigenlijk gewoon weer met de remklauw op de schijf,.. maar we moesten toch wat.
Gelukkig dacht de berger goed mee.
Hij vertelde dat als rijkswaterstaat komt wanneer je langs de snelweg staat, ze gewoon zonder wiel de auto over de voorbumper de auto ambulance op hadden getrokken...
Totaal 2,5 uur gestaan. Gelukkig net op tijd weg voor de regen
Toen auto 200 meter verder gesleept naar mijn huis, waar hij nu wacht op een paar nieuwe fusee's.
Ben nu op zoek naar Ibiza Cupra 6k of 6k2 fusee's
4 x 100, met 288 mm schijven.
Weet iemand of de TDI's ook de 288 mm schijven hebben? Of zijn dat de 280 mm (met vaste remankers..)