Thermostaat audi a2

Alles over de motor, versnellingsbak, gangsteller, hydrolische pomp, koppelingscilinder etc.

Moderator: reichbus

Plaats reactie
Janke
3L Makker
3L Makker
Echte naam: jank
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Thermostaat audi a2

Bericht door Janke »

omdat mijn temperatuur meter nog amper op de 50 a 60 graden kwam en zelf een stuk karton voor de radiateur weinig effect gaf,,
vandaag mijn thermostaat vervangen van de Audi a2 nu staat hij na de test rit weer mooi tegen de 90 graden aan,en zal die vast weer zuiniger worden, ik moet zeggen wat een klote klus dat je er zo slecht bij kan bij het boutje los te draaien vlakbij de dynamo... maar het is me gelukt deze zonder de dynamo los te halen..nu vroeg ik me af zijn er nog handige Harry s die sleutel hebben gemaakt met flexibel draai stuk want de Audi thermostaat huis zit vast met 2 m6 boutjes met sleuteltje 10 of imbus 5 kan deze worden lost gehaald en de onderste is zeer moeilijk bereikbaar... :mrgreen:
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI

Re: Thermostaat audi a2

Bericht door Riggard »

Ik heb mijn dynamo naar achter geklapt, dat werkte ook en gaf iets meer ruimte. Niet eens zoveel meer werk (4 boutjes extra los)
Janke
3L Makker
3L Makker
Echte naam: jank
Autotype: Overige autotypes
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Bericht door Janke »

Dat was mijn doel eerst ook maar ik zat met de spanrol te kloten weinig slag om de spanning er af te halen..maar zonder kan dus ook mits alles een beetje wil draaien vanzelf
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI

Bericht door Riggard »

Janke schreef:Dat was mijn doel eerst ook maar ik zat met de spanrol te kloten weinig slag om de spanning er af te halen..maar zonder kan dus ook mits alles een beetje wil draaien vanzelf
Goed om te weten.

In principe moet er een (steek)sleutel 16 op de spanrol, dan kan ie makkelijk los. Ik gooi er ook welleens een bandenlepel tussen, meer hefboom.
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI

Bericht door ralph »

Ik heb hem ook vervangen en hij is duidelijk zuiniger geworden naar slechts 2 km draai ik de snelweg al op hier en voor de vervanging blijf hij heel lang een km of 8 rond de 4 liter hangen met 100 km per uur en nu zakt hij al naar een kilometer of 2 op de snelweg naar de 1op 30 dit alles gezien vanuit de koude start :grin: dus mijn conclusie vervangen dat ding als je enig sinds twijfels hebt over de werking van je thermostaat :grin:
Plaats reactie

Terug naar “Versnellingsbak en motor”