Dnadaves blauwe 15 raams T1 spijlbus -> bruiloft mode
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven

- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Re: Dnadaves blauwe 15 raams T1 spijlbus -> ge-oefen-keurd !
Ik zou toch uitkijken met remmen die alleen functioneren als ze warm zijn... die remmen zijn natuurlijk flink afgekoeld als jij 2 uur op de snelweg gereden hebt...
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
-
WouteLLL
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Brandstof: Normale diesel
Ik heb ook eens gedoe gehad met de RDW toen ik een oldtimer-vrachtwagen importeerde. Er was een behoorlijk verschil tussen links en rechts. Na veel te hebben vervangen en omgewisseld (remschoenen, remcilindertjes en uiteindelijk zelfs de gever-cilinder van de koppeling) hadden we de remmen eindelijk zo ver dat de vrachtwagen perfect recht remde op de testbank.
Op maandagmorgen meteen naar de RDW voor de herkeuring: weer een behoorlijk verschil
. Doordat ik vrijwel ongehinderd naar het keuringsstation kon rijden waren de remmen koud. De keurmeester maakte even een blokje om met mijn vrachtwagen en.... een stuk beter maar nog steeds niet goed genoeg.
Een beetje wanhopig vertelde ik dat ik niet zou weten wat ik er aan moest doen om het beter te krijgen en somde alles op wat er aan vervangen was.
Zegt de keurmeester: 'Dat krijg je ook niet beter, toen deze auto's nieuw uit de fabriek kwamen remden ze vaak ook al scheef. Ik keur hem wel goed.'

Op maandagmorgen meteen naar de RDW voor de herkeuring: weer een behoorlijk verschil
Een beetje wanhopig vertelde ik dat ik niet zou weten wat ik er aan moest doen om het beter te krijgen en somde alles op wat er aan vervangen was.
Zegt de keurmeester: 'Dat krijg je ook niet beter, toen deze auto's nieuw uit de fabriek kwamen remden ze vaak ook al scheef. Ik keur hem wel goed.'
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Bresjee99 schreef:Ik zou toch uitkijken met remmen die alleen functioneren als ze warm zijn... die remmen zijn natuurlijk flink afgekoeld als jij 2 uur op de snelweg gereden hebt...
Wat stel je voor dan? Ze remmen trouwens gewoon goed hoor, dus niet "alleen maar als ze warm zijn" maar als de boel koud is dan duurt het eventjes voordat het apk waardig is. Het is gewoon een oude bus, en zoals wouter ook zegt, uit de fabriek functioneerden die dingen ook niet perfect.
Op termijn gaan we het trouwens wel allemaal vervangen door schijfremmen
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser

- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
Je moet de snelheid waarmee je rijdt ook een beetje afstemmen op de jaren '60.
Op de snelweg reden ze vroeger 80-90 met deze bus.
Op de snelweg reden ze vroeger 80-90 met deze bus.
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Vandaag moest ik om 13:00 in Rotterdam zijn, dus daarna snel naar David, maar ik had logischerwijs niet heel lang meer om aan de bus te werken.
sochtends kwamen er 2 pakketjes, eentje met de ventilator, en eentje met een speciale stekker voor die oude blaupunkt radio, zodat ik er een 3,5mm jack kabel op kan aansluiten voor mp3. met speciale retro speaker stekker.

alvast het motorkleprubber vervangen door een goede nieuwe. man, deze is bijna 2x zo dik! prima rubber kwaliteit! en ook gewoon rondom, dus geen losse hoekjes enzo

ik had gister allemaal nieuwe gaspedaal delen besteld. zo ook een compleet nieuw pedaal met allemaal nieuwe scharnier delen, want dit lijkt nergens op

Rick vond dat mn bestuurders spiegel eigenlijk maar slappe hap was.
Daar had rick gelijk in, want die bout (die meteen ook van het deurscharnier is) die had aan de onderkant geen moer. en dat was weer omdat dat schroefdraad naar zn mallemoer was. Rick vond dus dat we dat schroefdraad moesten tappen, dus hebben we dat maar gedaan. Goed werk!
het is geen definitieve oplossing, maar ik ga op de keuring tenminste nu niet horen dat mn deur niet goed vastzit, en dat mn spiegel nie goed vast zit.

Ik wilde die ruitensproeier nu maar eens gaan aansluiten. En daarbij de oude verdroogde slang vervangen. Maar bij het loshalen stuitte ik op dezelfde matige kwaliteit van de sproeierkopjes....het plastic brak af op een cruciaal punt. Nu is het zo dat de spijlbus standaard geen ruitensproeiers had. Aftermarket was er wel een reservoir met handpomp beschikbaar. die kost 109 euro. elektrische ombouwsetje komt daar dan nog bij voor 35, plus alle slangen en sproeierkopjes. Ik had echter bij een kleinere webwinkel een volledige elektrische set gevonden voor 70 euro. dat leek een goede deal, maar zoals altijd valt de kwaliteit dan weer tegen. inmiddels zou ik niet meer bij die winkel bestellen, maar dit was echt een van de eerste bestellingen die ik deed een paar maanden geleden. Maar alles uit die set valt tegen qua kwaliteit. En dat lijkt gemiereneuk....maar lekkage uit die ruitensproeier betekend dat er water rondom de draden van de tellerunit komtl, en zo direct de zekeringkast inloopt. dus het is een big thing.
met behulp van een aangepaste electro plug met metalen binnenwerk heb ik met behulp van araldite (soort 2k achtige superlijm van Foppe) een goede nieuwe bevestiging kunnen maken.
Bij het loshalen kwam ik erachter dat ook het rubber tussen reservoir en elektropomp gewoon gescheurd was.....
daar heb ik met mn vader het volgende op bedacht :

of we het zo houden weet ik niet, maar voor de keuring is het in ieder geval eventjes voldoende.
de bumpers liggen nu eventjes thuis. dan kan ik tijdens de feestdagen even doorwerken als ik wil
oja, ik had ook nog zo een extra reflector gekocht....lelijke dingen, bleg
sochtends kwamen er 2 pakketjes, eentje met de ventilator, en eentje met een speciale stekker voor die oude blaupunkt radio, zodat ik er een 3,5mm jack kabel op kan aansluiten voor mp3. met speciale retro speaker stekker.

alvast het motorkleprubber vervangen door een goede nieuwe. man, deze is bijna 2x zo dik! prima rubber kwaliteit! en ook gewoon rondom, dus geen losse hoekjes enzo

ik had gister allemaal nieuwe gaspedaal delen besteld. zo ook een compleet nieuw pedaal met allemaal nieuwe scharnier delen, want dit lijkt nergens op

Rick vond dat mn bestuurders spiegel eigenlijk maar slappe hap was.
Daar had rick gelijk in, want die bout (die meteen ook van het deurscharnier is) die had aan de onderkant geen moer. en dat was weer omdat dat schroefdraad naar zn mallemoer was. Rick vond dus dat we dat schroefdraad moesten tappen, dus hebben we dat maar gedaan. Goed werk!
het is geen definitieve oplossing, maar ik ga op de keuring tenminste nu niet horen dat mn deur niet goed vastzit, en dat mn spiegel nie goed vast zit.

Ik wilde die ruitensproeier nu maar eens gaan aansluiten. En daarbij de oude verdroogde slang vervangen. Maar bij het loshalen stuitte ik op dezelfde matige kwaliteit van de sproeierkopjes....het plastic brak af op een cruciaal punt. Nu is het zo dat de spijlbus standaard geen ruitensproeiers had. Aftermarket was er wel een reservoir met handpomp beschikbaar. die kost 109 euro. elektrische ombouwsetje komt daar dan nog bij voor 35, plus alle slangen en sproeierkopjes. Ik had echter bij een kleinere webwinkel een volledige elektrische set gevonden voor 70 euro. dat leek een goede deal, maar zoals altijd valt de kwaliteit dan weer tegen. inmiddels zou ik niet meer bij die winkel bestellen, maar dit was echt een van de eerste bestellingen die ik deed een paar maanden geleden. Maar alles uit die set valt tegen qua kwaliteit. En dat lijkt gemiereneuk....maar lekkage uit die ruitensproeier betekend dat er water rondom de draden van de tellerunit komtl, en zo direct de zekeringkast inloopt. dus het is een big thing.
met behulp van een aangepaste electro plug met metalen binnenwerk heb ik met behulp van araldite (soort 2k achtige superlijm van Foppe) een goede nieuwe bevestiging kunnen maken.
Bij het loshalen kwam ik erachter dat ook het rubber tussen reservoir en elektropomp gewoon gescheurd was.....
daar heb ik met mn vader het volgende op bedacht :

of we het zo houden weet ik niet, maar voor de keuring is het in ieder geval eventjes voldoende.
de bumpers liggen nu eventjes thuis. dan kan ik tijdens de feestdagen even doorwerken als ik wil
oja, ik had ook nog zo een extra reflector gekocht....lelijke dingen, bleg
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
de nieuwe chokekabel is binnen, compleet met mechanisme. deze is van VEUL betere kwaliteit dan wat er nu op zit, en belangrijker nog....hijs nie kapot.
de choke krijgt nu dus een trek mechanisme in plaats van een draai mechanisme. net als in de fiat polski van willem. veel prettiger, dan kan je gewoon voelen hoe de choke staat

de choke krijgt nu dus een trek mechanisme in plaats van een draai mechanisme. net als in de fiat polski van willem. veel prettiger, dan kan je gewoon voelen hoe de choke staat

- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
mn vader heeft voor het eerst in een halfjaar ook eens vakantie, en is dus zelfs met kerst gewoon aan de bus bezig 
hij heeft de rozetten voorzien van Duitse stoortubbers. hiervoor moesten per rozet 3 nieuwe gaten worden geboord.
Het schroefdraad op de rubbers bleek van een ongebruikelijk soort formaat en ruimte in het schroefdraad
een geschikte moer vinden bleek niet zo makkelijk, dus heeft mn vader alle 3 de bouten per stootubber vervangen voor een variant waar wel een courante moer op kon.
Die rubbers waren originele NOS voorraad van origineel volkswagen. Maar ik schijn de laatste 2 leverbare setjes van Nederland te hebben bemachtigd. Ze kosten een whopping 50 euro per setje van 2....waar ik er dus 2 van nodig had. Maar zeg nou zelf....die rubbers maken de boel wel af toch ?!

Zaterdag kunnen we deze mooi in de bumpers verwerken!
origineel hebben er denk ik wel ooit rubbers op de rozetten gezeten in brazil. Er zaten immers al gaatjes in de rozetten. maar dan 2 gaatjes op totaal andere plekken.
Kijkend naar de andere braziliaanse bus die onze busverkoper ook had....die nog wel rubbers had, zullen we dit soort rubbers op hebben gezeten :

volgens mij zijn dat T2B rubbers, ze zijn kleiner van formaat, en lijken niet helemaal te kloppen bij de grootte van de Rozetten. Maar in Brazil maakten ze een mix van onderdelen met wat er op dat moment courant en leverbaar was....en aangezien deze spijlbusjes werden gefabriceerd in een tijd dat ze in duitsland al aan de T2A / B waren begonnen...is het niet gek dat je dit soort mixen tegenkomt.
Wij hebben er voor gekozen om hier dus toch iets duits toe te voegen aan de brazil bus.
mijn god...heb ik nou een hele post weten te schrijven over alleen de rubbers op de bumper ?

hij heeft de rozetten voorzien van Duitse stoortubbers. hiervoor moesten per rozet 3 nieuwe gaten worden geboord.
Het schroefdraad op de rubbers bleek van een ongebruikelijk soort formaat en ruimte in het schroefdraad
een geschikte moer vinden bleek niet zo makkelijk, dus heeft mn vader alle 3 de bouten per stootubber vervangen voor een variant waar wel een courante moer op kon.
Die rubbers waren originele NOS voorraad van origineel volkswagen. Maar ik schijn de laatste 2 leverbare setjes van Nederland te hebben bemachtigd. Ze kosten een whopping 50 euro per setje van 2....waar ik er dus 2 van nodig had. Maar zeg nou zelf....die rubbers maken de boel wel af toch ?!

Zaterdag kunnen we deze mooi in de bumpers verwerken!
origineel hebben er denk ik wel ooit rubbers op de rozetten gezeten in brazil. Er zaten immers al gaatjes in de rozetten. maar dan 2 gaatjes op totaal andere plekken.
Kijkend naar de andere braziliaanse bus die onze busverkoper ook had....die nog wel rubbers had, zullen we dit soort rubbers op hebben gezeten :

volgens mij zijn dat T2B rubbers, ze zijn kleiner van formaat, en lijken niet helemaal te kloppen bij de grootte van de Rozetten. Maar in Brazil maakten ze een mix van onderdelen met wat er op dat moment courant en leverbaar was....en aangezien deze spijlbusjes werden gefabriceerd in een tijd dat ze in duitsland al aan de T2A / B waren begonnen...is het niet gek dat je dit soort mixen tegenkomt.
Wij hebben er voor gekozen om hier dus toch iets duits toe te voegen aan de brazil bus.
mijn god...heb ik nou een hele post weten te schrijven over alleen de rubbers op de bumper ?
- atg
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: arjan
- Productiedatum: 28 jan 2000
- Kilometerstand: 225.000km
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Ach wij mannen zijn gek op rubbertjes 
I've found my friends
There in my head
There in my head
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Ik ben er niet zo een fan van hoor!atg schreef:Ach wij mannen zijn gek op rubbertjes
- BYM

- Kilometerstand: 300067km
atg schreef:Ach wij mannen zijn gek op rubbertjes
Volgens mij ben jij toe aan een pilletje ........
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Re: Dnadaves blauwe 15 raams T1 spijlbus -> bumpers klaar!
Vandaag ben ik samen met mn vader zzn de bumpers wezen klussen. Dat was echt een klusje voor 2 man omdat het oude en nieuwe staal icm poedercoating en nieuwe boutjes en accessoire rubbertjes echt vraagt om meer dan 2 handen.
sochtends kwam er nog een pakketje van kieft en klok met gaspedaal delen en lampjes voor het dashboard. helaas bleken de lampjes niet de lampjes te zijn die ik nodig had, dus ben ik wat auto onderdelen winkels in Almere langs geweest. Het bleek geen courant lampje, maar uiteindelijk heb ik ze gevonden. het zijn Ba7S lampjes.

Ik had complete bumper boutensets gekocht, en rubber revisie setjes etc etc. Alleen bleken onze bumpers toch her en der te vragen om andere boutjes en andere busjes. Tsja...dat is die Brazil touch. Hier moesten we een verroest busje vervangen door een zelfgemaakt fris busje

Alles werd in elkaar gezet. Hier zijn we halverwege de achterbumper. Het was geen makkelijke klus....Braziliaans en Duits mengt soms erg slecht, en de rubbertjes netjes krijgen was ook lastig, omdat eea na 40 jaar gewoon niet meer recht was. En als je dat dan mengt met nieuwe delen die wel recht zijn, en dan ook nog met een iets dikkere poedercoatlaag....dan is het even alles goed afstellen en doen

het eindresultaat

daarna begonnen we aan de voorbumper

alles met nieuwe boutjes

en nieuwe rubbertjes

het eindresultaat

een mix van oud en nieuw...

Een poosje geleden vertelde ik al over die mooie oude jaren 50 hella verstralers. die hadden we voor 80 euro op marktplaats gevonden.
een korte ebay zoektocht toonde vandaag aan dat die dingen toch doorgaans voor hele andere prijzen weggaan.....

dat zijn leuke verrassingen! die lampen zijn bijzonderder dan we eerst dachten
De voorbumper met de verstralers

uiteindelijk denk ik dat we de verstralers op de bovenste buis moeten bevestigen. Omdat het anders icm de kentekenplaat te druk wordt op de bumper.
dus zegmaar zo....(alleen zijn die van ons iets groteR)

want deze opstelling zou te druk worden als we de kentekenplaat op de bumper doen....
de lampen zijn per stuk 19,5cm , dus 39cm bij elkaar
NL oldtimer platen zijn 44,5cm
USA platen zijn 31cm
er is tussen de rozetten maar 71cm ruimte.

sochtends kwam er nog een pakketje van kieft en klok met gaspedaal delen en lampjes voor het dashboard. helaas bleken de lampjes niet de lampjes te zijn die ik nodig had, dus ben ik wat auto onderdelen winkels in Almere langs geweest. Het bleek geen courant lampje, maar uiteindelijk heb ik ze gevonden. het zijn Ba7S lampjes.

Ik had complete bumper boutensets gekocht, en rubber revisie setjes etc etc. Alleen bleken onze bumpers toch her en der te vragen om andere boutjes en andere busjes. Tsja...dat is die Brazil touch. Hier moesten we een verroest busje vervangen door een zelfgemaakt fris busje

Alles werd in elkaar gezet. Hier zijn we halverwege de achterbumper. Het was geen makkelijke klus....Braziliaans en Duits mengt soms erg slecht, en de rubbertjes netjes krijgen was ook lastig, omdat eea na 40 jaar gewoon niet meer recht was. En als je dat dan mengt met nieuwe delen die wel recht zijn, en dan ook nog met een iets dikkere poedercoatlaag....dan is het even alles goed afstellen en doen

het eindresultaat

daarna begonnen we aan de voorbumper

alles met nieuwe boutjes

en nieuwe rubbertjes

het eindresultaat

een mix van oud en nieuw...

Een poosje geleden vertelde ik al over die mooie oude jaren 50 hella verstralers. die hadden we voor 80 euro op marktplaats gevonden.
een korte ebay zoektocht toonde vandaag aan dat die dingen toch doorgaans voor hele andere prijzen weggaan.....

dat zijn leuke verrassingen! die lampen zijn bijzonderder dan we eerst dachten
De voorbumper met de verstralers

uiteindelijk denk ik dat we de verstralers op de bovenste buis moeten bevestigen. Omdat het anders icm de kentekenplaat te druk wordt op de bumper.
dus zegmaar zo....(alleen zijn die van ons iets groteR)

want deze opstelling zou te druk worden als we de kentekenplaat op de bumper doen....
de lampen zijn per stuk 19,5cm , dus 39cm bij elkaar
NL oldtimer platen zijn 44,5cm
USA platen zijn 31cm
er is tussen de rozetten maar 71cm ruimte.

- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
Gaat altijd een hoop werk in zitten!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
cker !
zijn er hier mensen met een geniaal idee voor de lamp bevestiging op de bovenste bumperbuis? ongeveer zoals die wit/groene bus hierboven maar dan mooier ?
Ik zoek iets van een mooie en stevige (liefst chrome) klem, waarna er een dikke bout van zegmaar M8 verticaal omhoog kan.
Misschien dat iemand zoiets kan bedenken vanuit oogpunt van fietsen, karts, boten....motors etc?
zijn er hier mensen met een geniaal idee voor de lamp bevestiging op de bovenste bumperbuis? ongeveer zoals die wit/groene bus hierboven maar dan mooier ?
Ik zoek iets van een mooie en stevige (liefst chrome) klem, waarna er een dikke bout van zegmaar M8 verticaal omhoog kan.
Misschien dat iemand zoiets kan bedenken vanuit oogpunt van fietsen, karts, boten....motors etc?
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Hey Dave mooi werk man. Het schiet langzaam bij beetje lekker op.
Ik zou er een blindklinkmoer in de buis zetten.
Dat lijkt me super strak.
Ik zou er een blindklinkmoer in de buis zetten.
Dat lijkt me super strak.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- BYM

- Kilometerstand: 300067km
Ben je eigenlijk te laat mee, als je aan de achterzijde van die balk een horizontaal plat beugeltje last met een gat erin kan je daaraan die verstralers monteren.
Of gewoon van boven af een gat erdoorheen boren, en verzinken aan de binnenkant is ook een idee.
Of gewoon van boven af een gat erdoorheen boren, en verzinken aan de binnenkant is ook een idee.
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Mijn rekord:

- atg
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: arjan
- Productiedatum: 28 jan 2000
- Kilometerstand: 225.000km
Ik vind dit de mooiste oplossing3L-Dnadave schreef:
I've found my friends
There in my head
There in my head
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Ja alleen die kentekenplaat op die manier, daar ga ik problemen mee krijgen
Bovendien vindt mn vader die kentekenplaat op die manier slordig denkik
Eerst maar even de keuring afwachten....of we wel of geen toestemming krijgen voor usa platen, dat maakt nogal uit voor de verdere plaatsing
morgen de laatste dag om te klussen aan de bus. Mn vader komt dit keer ook klussen bij David, en Rick komt later op de middag ook helpen.
wat er voor de apk maandag nog moet gebeuren:
- bumpers erop, metname de voorkant ivm uitstekende delen
- gaten boren in dashboard voor nieuwe knoppen
- ruitensproeier installatie aansluiten, en hopen dat die matige kwaliteit pompje goed genoeg werkt voor de apk
- knoppen aansluiten op stroomverbruikers , minimaal ruitensproeier en 12v plug
- 12v ventilator/kachel bevstigen op een mooi plekje
- dashboard verlichting repareren (ik hoop dat alleen lampjes vervangen voldoende is)
- reflectortje rechts achter
- gordels voorbank
- middenbank terug er in
wat ik hoop dat we nog kunnen doen, wat niet perse voor de apk moet:
- interieur ontdoen van brazilliaans zand, en alle matten en rubbers op zn plek
- choke kabel aansluiten, zodat ik niet eerst hoef te gassen op de parkeerplaats (gaspedaal scharnier is namelijk aan revisie toe, maar niet alle onderdelen zijn binnen)
- rechter voorrem met gasbrander behandelen om het oude remblok wat meer tot leven te wekken.
Bovendien vindt mn vader die kentekenplaat op die manier slordig denkik
Eerst maar even de keuring afwachten....of we wel of geen toestemming krijgen voor usa platen, dat maakt nogal uit voor de verdere plaatsing
morgen de laatste dag om te klussen aan de bus. Mn vader komt dit keer ook klussen bij David, en Rick komt later op de middag ook helpen.
wat er voor de apk maandag nog moet gebeuren:
- bumpers erop, metname de voorkant ivm uitstekende delen
- gaten boren in dashboard voor nieuwe knoppen
- ruitensproeier installatie aansluiten, en hopen dat die matige kwaliteit pompje goed genoeg werkt voor de apk
- knoppen aansluiten op stroomverbruikers , minimaal ruitensproeier en 12v plug
- 12v ventilator/kachel bevstigen op een mooi plekje
- dashboard verlichting repareren (ik hoop dat alleen lampjes vervangen voldoende is)
- reflectortje rechts achter
- gordels voorbank
- middenbank terug er in
wat ik hoop dat we nog kunnen doen, wat niet perse voor de apk moet:
- interieur ontdoen van brazilliaans zand, en alle matten en rubbers op zn plek
- choke kabel aansluiten, zodat ik niet eerst hoef te gassen op de parkeerplaats (gaspedaal scharnier is namelijk aan revisie toe, maar niet alle onderdelen zijn binnen)
- rechter voorrem met gasbrander behandelen om het oude remblok wat meer tot leven te wekken.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
ik heb trouwens de Brasil-importeur van de bus gevraagd of ze op hun aanstaande reis naar Brazil een setje brazil-only-sliding zijruitjes voor me willen scoren.
Op termijn wil ik alle 8 de vierkante ruitjes "open" maken. je hebt verschillende ruitjes, pop-out is dan gangbaar. Maar alleen in Brazilie was een variant leverbaar met een schuifruitje.
zie hier het 3e raampje van achter.
het lijkt me leuk om er daar 2 of 4 van te hebben. Al was het maar omdat het elders in de wereld niet werd gemaakt.

Op termijn wil ik alle 8 de vierkante ruitjes "open" maken. je hebt verschillende ruitjes, pop-out is dan gangbaar. Maar alleen in Brazilie was een variant leverbaar met een schuifruitje.
zie hier het 3e raampje van achter.
het lijkt me leuk om er daar 2 of 4 van te hebben. Al was het maar omdat het elders in de wereld niet werd gemaakt.

- JeeWee EeTee
- Nieuwe vriend

- Echte naam: Jan Willem van R
- Kilometerstand: 320.000km
- Kleur: Zwart - L041
grappig zo'n moderne spijlbus!
Als je toch nog platen gaat bestellen en je wilt gaan voor de oude look... velthuizen http://velthuisreclame.nl/winkel maakt echt de mooisten die ik tot dusver gezien heb, mooie dikke platen met geperste letters, zoals het vroeger ook was. De kentekenplaten zelf zijn mooi donkerblauw mat. Veel mooier dan die hoogglans donkerblauwe platen met bv opgelegde letters, zo was het vroeger namelijk niet, maar dat is mijn smaak...
O ja, je zou achter ook voor een 4-kante plaat kunnen gaan.
Ik heb ze zelf op onze kever zitten.
Heel veel plezier met de bus verder!
Als je toch nog platen gaat bestellen en je wilt gaan voor de oude look... velthuizen http://velthuisreclame.nl/winkel maakt echt de mooisten die ik tot dusver gezien heb, mooie dikke platen met geperste letters, zoals het vroeger ook was. De kentekenplaten zelf zijn mooi donkerblauw mat. Veel mooier dan die hoogglans donkerblauwe platen met bv opgelegde letters, zo was het vroeger namelijk niet, maar dat is mijn smaak...
O ja, je zou achter ook voor een 4-kante plaat kunnen gaan.
Ik heb ze zelf op onze kever zitten.
Heel veel plezier met de bus verder!
Lupo 3L 2000, recaro, brakemax+textar, popouts, chip, cruise, FK streetsport, whiteline stabi
Audi 100 2.3e avant 1989
Audi 100 2.3e avant 1989
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Dank! Maar ik zou mijn spijlbus toch niet echt bestempelen als modern; juist omdat ie uit brazil komt heeft ie heel veel authentieke kenmerken van de alleroudste barndoor bussen. Zo heeft ie de alleroudste ontwerp zijdeurtjes met de oudste vorm van scharnieren en deurhendels. Ook de achterkant zou als het een duitse bus zou zijn passen bij het 55-62 tijdperk vanwege de hoekraampjes en het pianoscharnier achterklep met de alleroudste T-bar hendel. Alleen de achterlichten en knipperlichten aan de voorzijde zijn eigenlijk modern te noemen.
Goed om te horen dat die velthuis reclame mooie platen maakt. Ik had die site al ontdekt, maar goed om een recensie te horen. Deden ze in de jaren 50 dus niet aan opgelegde platen? Geperst is dus juist authentieker?
Goed om te horen dat die velthuis reclame mooie platen maakt. Ik had die site al ontdekt, maar goed om een recensie te horen. Deden ze in de jaren 50 dus niet aan opgelegde platen? Geperst is dus juist authentieker?