Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Lupo 3L. Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare kilometer-vreter(tje). Ook ben ik op zoek naat een automaat/niet-schakel auto. De 3L is dus een functionele keuze. Ik vind het wel erg leuk om in een innovatieve auto te rijden, ok spreekt een 3L mij VEEL meer aan dan de huidige hybride auto's die op benzine wederom behoorlijke zuipschuiten zijn.
Gisteren heb ik naar aanleiding van de advertentie van Steevo de reis naar het warme zuiden ondernomen en hebben we, na een ritje en wat "tyre-kicking" aan de keukentafel de deal afgerond. Volgende week ga ik de lupo ophalen. Ik woon in Enkhuizen en werk in Utrecbt.
Omdat het een van de allereerste Lupo's is kan ik de auto als youngtimer rijden. Omdat ik behoorlijk wat Km's per jaar rijdt wordt de auto professioneel onderhouden. Ik heb wel een wensenlijstje (Carkit/bluetooth radio (met navigatie??), Cruise control (met chippen?), DRL's, setje winterbanden) maar ik heb geen haast. Ik ben wel van lan om voor de winter nog de wielkasten open te halen en te zien of de achteras nog wat roest-preventie kan gebruiken.
Ik rijd al meer dan 25 jaar zakelijek autos en heb oa Alfa 75 en BMW 3 serie gereden. Prive hebben we een hele trits Landrovers gereden, 109, 91 Range Classic, 96 Range P38, DIsco 1 V8 en nu een Disco 2 TD5. Ik weet hoe je met TLC en slim inkopen van onderdelen een auto netjes op de weg kunt houden.
Suggesties aangaande mijn wensenlijstje ofwel andere tips om een vroege 3L goed op de weg te houden zijn zeer welkom. ter introdcutie een foto (genomen door Steevo).

Sjoerd