Volkswagen 3L rijden

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Plaats reactie
Kristian
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Kristian Groot
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 18 mar 2005
Kilometerstand: 327.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Normale diesel

Volkswagen 3L rijden

Bericht door Kristian » 20 jun 2020, 14:27

Hallo allemaal,

Ik ben Kristian, en ik heb in Augustus 2019 een grijze VW Lupo 3L gekocht. Ik heb de auto gekocht omdat ik een leuke auto nodig had om voordelig naar mijn werk te rijden. De 3L kende ik alle langere tijd, en mijn enthousiasme was flink aangezwengeld door een kennis die de auto ook heeft.

Na een aantal proefritten heb ik besloten een exemplaar te kopen die naar mijn inzien in goede conditie verkeerd. Hij wilde alleen niet starten in de stop stand, maar dat heb ik meteen laten repareren. De auto heeft AC, centrale vergrendeling, electrische ramen en stuurbekrachtiging.

Inmiddels heb ik met veel plezier een ruime 25 dkm gereden met de auto, niet geheel zonder problemen. Over het algemeen rijd de auto erg goed. Heb alleen een electrisch probleem wat ik niet onder controle heb. Dat beinvloed echter niet het rijden van de auto. De verbruiksmeter en dag teller kunnen hun stand niet onthouden als de auto uit contact word gehaald, en de radio valt soms uit.

Als ik dat heb opgelost, heb ik een solide auto waarmee ik zeker veel plezierige kilometers ga rijden

Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Autotype: Overige autotypes

Re: Volkswagen 3L rijden

Bericht door Johan » 20 jun 2020, 19:52

Welkom Kristian.
Een 3L is best wel over zijn hoogtepunt heen en dat gaat gepaard met bekende en onbekende mankementen.
De door jouw omschreven elektrische problemen zijn minder voorkomend.
Toch is dat al eens eerder hier besproken.
Je moet maar eens goed zoeken (met zoekfunctie), misschien vind je de info.

Kristian
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend

Bericht door Kristian » 20 jun 2020, 21:26

Bedankt voor de reactie Johan!

Eigenlijke alle Lupo 3L exemplaren waarmee ik test heb gereden vond ik behoorlijk uitgeleefd, dus ik begrijp wat je bedoel. Ik was op zoek naar een 3L die echt in goede conditie verkeerde. Het exemplaar dat ik heb gekocht is door de vorige eigenaar erg goed onderhouden en dat merk je ook. Collega's die met mij mee rijden kunnen niet geloven dat de auto ruim 340 dkm op de klok heeft.

Juist omdat de auto in zo een goede conditie is gehouden wil ik proberen alle problemen zsm op te lossen om de auto zo goed (mogelijk) te houden.

Het forum is erg goed als bron. Echter heb ik met het electrische probleem geen succes gehad. Ik ben bij 2 verschillende garages geweest en heb zelf ook eea geprobeerd (met hulp van forum), maar het probleem is er nog steeds! Alle andere problemen waar ik tegen aan ben gelopen heb ik allemaal snel kunnen oplossen en dit is het enige waar ik niet uit kom.

Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Autotype: Overige autotypes

Bericht door Johan » 21 jun 2020, 10:01

Er zijn meerdere Lupo 3L forum (varianten) geweest.
Kan zijn dat het elektrische probleem daar is besproken.

Aan de andere kant heb je je vraag hier nu gesteld, of je moet er een nieuwe post van maken, en zal er vast wel een kenner op reageren.

Kristian
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend

Bericht door Kristian » 21 jun 2020, 10:27

Ik heb gisteren het forum nog eens goed doorgespit, en gevonden dat er een massa punt onder de paravan zit die ik niet heb gecontroleerd. Eerder heb ik dat niet gevonden maar nu wel. Zal van de week eens kijken.

Bedankt!

Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Echte naam: Melvin
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Kleur: Moonsilver - LR7X

Bericht door Nietsnut » 21 jun 2020, 19:31

Welkom op ons forum, veel plezier en veilige kilometers toegewenst!
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Huidig: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “Introductie”