Lupo 3l start niet met warme motor.

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Plaats reactie
Gekke Gerrit
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Gerard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 203000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Planetsilver - LR7V
Brandstof: Normale diesel

Lupo 3l start niet met warme motor.

Bericht door Gekke Gerrit »

Beste 3l vrienden,

Sinds een week heb ik het volgende probleem. Na 30.000 km probleemloos gereden te hebben, heb ik nu het probleem dat de auto niet wil starten als deze op bedrijfstemperatuur is. De startmotor gaat dan niet rond,tevens ik hoor de bak ook niet schakelen als ik bijvoorbeeld van P naar N schakelen.

Ik had een kilometer of tachtig gereden, ging tanken en doet vervolgens niets meer. Wegenwacht gebeld die snel ter plaatse was. De man van de wegenwacht rommelt vervolgens wat met de bedrading bij de hydraulische pomp en deze start weer (toeval??). Thuis aangekomen, auto op de oprit gezet. Proberen te starten, wederom niets meer. Startmotor gaat weer niet rond. De volgende dag als de auto afgekoeld is, start deze weer. Alle stekkers zijn corrosievrij, olieniveau is goed.

Het enige wat niet goed is, is de koppelingswaarde. Deze krijg ik niet hoger dan 1.21 volt. Verder pompt de hydraulische pomp langzaam, duurt circa 20 seconden voordat ik de auto na een nachtje stilstand kan starten. De auto start wel in de P stand en rijdt verder (als hij start) prima.

Ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan verschaffen, alvast bedankt.
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z

Re: Lupo 3l start niet met warme motor.

Bericht door foppe »

Wat bedoel je met ik krijg hem niet hoger dan 1,21V. Probeer je de kabel bij te stellen?
Zo niet, dan zou ik zeggen je koppeling is versleten. Maar dit is ook maar Gissen bij mij.

Wanneer is voor het laatst de basisinstelling gedaan? En welke fouten levert de autoscan?

We hebben toch meer info nodig....
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gekke Gerrit
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend

De laatste keer dat basisinstellingen gedaan zijn is ongeveer 25.000km geleden. Is gedaan door een lokaal autobedrijf. Ik heb nu geprobeerd de koppelingskabel mbv basisinstelling af te stellen. Maar de waarde wordt niet hoger dan 1.21 volt. Kan missschien een versleten koppeling zijn, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Auto heeft net de 200.000 Gepasseerd, is dus mogelijk. Helling trekken ging al een tijdje minder vloeiend dan voorheen.
Met uitlezen had 1 keer een fout van een onderbroken signaal aan n255 clutch valve, maar weet niet of ik deze zelf gecreeerd heb met het loshalen van de pompstekker(stekker op hydraulische pomp).
Ik vroeg me af wat voor een effect een defecte koppelingscilinder heeft. De exacte fout was:

01612. Valve for clutch actuator (n255)
36-10 -open circuit- intermittent.

Hoop dat iemand hier iets mee kan.
Laatst gewijzigd door Gekke Gerrit op 05 jan 2015, 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
msstona
3L Maat
3L Maat
Echte naam: Jack Smit
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 0- 3-2004
Kilometerstand: 195.000km
Kleur: Mauritiusblaublau Perleffekt, 2Y - LZ5C

Bericht door msstona »

Probeer een ander koppelingscilinder.
Gekke Gerrit
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend

Beste 3l vrienden,

De uiteindelijke oplossing voor dit probleem was het vervangen van de koppeling en drukgroep. De koppeling ging zo zwaar dat de koppelingscilinder het niet helemaal kon trekken, en vervolgens niet wilde starten. Ik kon geen beweging in de koppelingshefboom krijgen, ook niet met hulpstukken. Na vervanging ging deze weer licht, kon hem met de hand bedienen. Achteraf gezien begrijp ik nu ook waarom de auto steeds slechter tegen een helling kon optrekken. Ging met slippende koppeling de parkeergarage door.

bedankt voor alle reacties.
Op naar de drie ton!!
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Echte naam: Jochem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000

Bericht door Joch3m »

Fijn dat je de oplossing met ons deelt, zal zeker toekomstige problemen eerder mee opgelost worden.

Misschien wil je jezelf en je Lupo nog even voorstellen in onderstaan topic?

http://www.3lvrienden.nl/viewforum.php?f=32
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”