Introduceer jezelf en je auto('s)! + uitleg foto plaatsen

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Introduceer jezelf en je auto('s)! + uitleg foto plaatse

Bericht door 3L-Dnadave »

Foto's toevoegen:

Lees deze review over online foto-opslag diensten. Hier staat duidelijk aangegeven welke eigenschappen en welke voor- en nadelen de top tien van online foto-hosters hebben.

Het is het beste om een account aan te maken bij een van deze (of een andere aanbieder) en de foto's te linken in de berichten die u plaatst.

Manier 1. Met photobucket

U logt in in uw photo-hoster website: (als voorbeeld heb ik Photobucket genomen)

Klik op de "upload" knop,
Afbeelding

U komt hiermee in een keuzescherm vanwaaruit u wilt uploaden (uw computer, mobiele telefoon, het internet etc). Klik "Select photos and videos".
Afbeelding

Ik heb gekozen voor uploaden uit mijn computer. Vervolgens verschijnt er een selectiescherm zodat u de betreffende foto's kunt selecteren om te uploaden.
Afbeelding

U klikt op de onderste regel (hier rood omcirkeld), de computer copieert de link automagisch en u plakt (ctrl + v) de link in uw bericht. De imagetags heeft Photobucket al toegevoegd.
Afbeelding

Zo simpel is het...
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Introduceer jezelf en je auto('s)! + uitleg foto plaatse

Bericht door 3L-Dnadave »

Manier 2. Imageshack: met dank aan Robin

Vaak komt de vraag van nieuwe mensen hoe ze foto's moeten plaatsen! Zelf snapte ik er ook niks van in het begin en heb ik even moeten zoeken voordat ik erachter kwam. Daarom probeer ik zo duidelijk mogelijk in Jip- en Janneketaal en plaatjes uit te leggen hoe dit moet, zodat iedereen het kan snappen!

Mijn manier is met ImageShack:

STAP 1: ga naar Imageshack

STAP 2: Log in en klik op 'Browse'. Je kunt nu op je computer zoeken naar het bestand dat je wilt uploaden

Afbeelding

STAP 3: kleine plaatjes van internet hoeven niet in formaat te wijzigen, maar bijvoorbeeld foto's van je eigen camera zijn veel te groot om te plaatsen. Klik daarom op 'Upload Options / Resizing >>'. Kies vervolgens de maat 800 x 600: dit is een mooi formaat voor op het forum. Druk tenslotte op 'UPLOAD NOW' om het uploaden te beginnen.

Afbeelding

Het uploaden is nu een de gang:

Afbeelding

STAP 4: kopiëer (Ctrl+c) de regel die achter 'Forum Code' staat

Afbeelding

STAP 5: ga terug naar het forum. Je kunt nu deze regel in je bericht plakken (Ctrl+v) zodat de foto in je bericht geplaatst wordt (de regel die de pijl aangeeft kun je verwijderen)

Afbeelding



Dit is slechts één mogelijke manier, natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden! Ik vind deze manier het makkelijkst. Je hoeft je hier niet eerst aan te melden of te registreren. Bij http://www.tinypic.com hoeft dit ook niet en werkt vrijwel op dezelfde manier. Alleen moet je daar een code overtypen en die vind ik vaak moeilijk leesbaar. Heel irrirant!
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Introduceer jezelf en je auto('s)! + uitleg foto plaatse

Bericht door 3L-Dnadave »

Manier 3 : het upload programmatje van imageshack

De Imageshack BULK-UPLOADER is een programma dat je op je pc installeert. Dnadave schrijft hier een korte omschrijving hoe dit werkt.

Yes, dat klopt!
vanaf hier schrijf ik (David)

Het mooie van deze manier is, dat je gewoon een programmatje op je computer hebt staan waarmee je je foto's kunt uploaden. Je hoeft dus niet elke keer naar een bepaalde website toe. Ook kun je heel makkelijk met "bulk" werken : 1 ,2 ,5, 10 of 80 fotos tegelijk dus. Ook kan het programma direct de foto resizen in het door jou gewenste formaat.

Nadat je het programmatje ( voor windows , apple of linux ) hebt geinstalleerd op je pc, start je het programma vanaf bijvoorbeeld je bureaublad. Je download het programmatje hier.

ga naar een fotomap, en sleep je foto in het linker venster van het upload programma
Afbeelding

de foto staat nu geparkeerd in het upload programmatje.
Afbeelding

maar....vaak zijn foto's heel groot en gedetailleerd.
Als we al die mega grote foto's hier direct op het forum zetten, dan past het bij mensen met een kleinere monitor niet goed op het scherm.
Daarom kan je met dit upload programma de foto resizen.
kies bijvoorbeeld voor 640, of maximaal 800
Afbeelding

druk op de upload knop rechtsonderin
Afbeelding

nu worden je foto(s) geupload. afhankelijk van de hoeveelheid fotos kan dit even duren
Afbeelding

Na het uploaden, popt dit scherm naar voren op je scherm.
In dit scherm staan alle verschillende codes / adressen die naar jouw foto verwijzen.
wil je een klein voorbeeldplaatje, of een directe grote....of wil je hem kant en klaar in forumtaal : het is helemaal jouw feestje.
als voorbeeld nemen we de code uit het veld : "hotlink for forums 1" code
Afbeelding

doe rechtermuisknop --> kopieren
of CTRL-V
bij dit veld
Afbeelding
nu is de code voor jouw plaatje gekopieerd.

ga nu naar dit forum toe, typ een gezellig berichtje.
en plak de zojuist gekopieerde code in het invoerscherm.
je krijgt dan zoiets
Afbeelding

verstuur het bericht.
en je bent blij
Afbeelding
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
Wybren
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:46
Echte naam: Wybren
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 07 jun 2001
Kilometerstand: 450.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: HHW

Uploaden van afbeeldingen via Google Drive.

Bericht door Wybren »

moet herschreven worden wegens wijzigingen door Google. De hier beschreven methode werkt niet.

Afbeeldingen hosten via je Google Drive en gebruiken in het forum.

Om foto's op het forum te krijgen is het nodig om een externe host te gebruiken zodat je de link in je bericht kan plaatsen.

Dit alles is ook mogelijk via Google Drive.

Maak een map in Google Drive en de instellingen voor het delen configureren "Public op het web".

De afbeeldingen die je wil posten op het forum plaats je in deze map.

Klik met de rechtermuisknop op de bestandsnaam en klik op Details.
Onder de rubriek "Hosten", vindt je de URL van de map.
Hier moet je vervolgens op klikken zodat deze opent in een nieuw venster.
De URL in de adresbalk van je browser moet je vervolgens kopiëren in je bericht voor het forum.

Als je meerdere afbeeldingen wilt toevoegen in het forum gebruik je steeds dezelfde link, met enkel de toevoeging van een andere bestandsnaam.

Zoals hieronder, de eerste is de URL van te hosten map:
De andere twee zijn de afbeeldingen.

https://1fbd8baa18373d750cccc2c27153433 ... FwUWNYYW8/

https://1fbd8baa18373d750cccc2c27153433 ... /Radio.jpg

https://1fbd8baa18373d750cccc2c27153433 ... Radio1.jpg

Zo blijven de afbeeldingen ook altijd bestaan, want je host ze zelf en niet via een externe bron die jouw afbeelding weer delete naar een paar maanden.

Als er nog vragen zijn of onduidelijkheden hoor ik het graag dan voeg ik wat screenshots toe.
“blij dat ik rij in mijn zwart metallic A2tje”
Gebruikersavatar
EdwinHolt
3L Makker
3L Makker
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 dec 2015, 16:33
Echte naam: Edwin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 13 okt 2000
Kilometerstand: 259.113
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Uden

Re: Introduceer jezelf en je auto('s)! + uitleg foto plaatse

Bericht door EdwinHolt »

Manier 4 : Foto's rechtstreeks van een on-line NAS plaatsen.
(Network Atached Storage)

Als je thuis een (Synology) NAS hebt staan, welke altijd van buitenaf bereikbaar is, dan kun je er voor kiezen om de foto's gewoon
op de NAS te laten staan, en een link op het forum te plaatsen. Op deze manier kun je zelfs eenvoudig de foto's updaten, mocht dat
nodig zijn.

- Open via een webbrowser de foto viewer van de NAS. (http://www.holtjes.nl/photo)
- Log in op de NAS, zodat je alle foto's kunt zien,
- Maak een nieuwe openbare album aan, waar geen rechten op rusten. Bijvoorbeeld "Lupo 3L forum"
- Plaats hier de foto's in die je op het forum wilt delen.

Afbeelding

- Ga naar de betreffende map, en klik met de rechtertoets op een foto, en kies "Copy thumbnail URL to clipboard"
- Open nu een edit-veld op het forum, en plak deze link tussen [IMG] quotes op het forum.

Zolang de NAS in leven blijft, en de foto blijft op de plaats staan, zal de foto op het forum te zien zijn.

Edwin.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”