Wat heb je vandaag gedaan?
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
Zo direct met mijn zoon naar de KNO om een LED lampje uit zijn oor te laten zuigen....

- Rick-3L
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
Ook 5 tentamens hier!
Hopen op een goede afloop.
-Rick
Hopen op een goede afloop.
-Rick
-
bugdaddy
- 3L Buddy

- Echte naam: Pascal
- Productiedatum: 0- 8-2001
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
Kom net bij een televisie-reparateur vandaan om mijn originele 109 relais op te halen.
De 2 bekende solderingen van de spoel zaten los/vast en bij mij resulteerde dit in moeilijk starten.
Nu dus niet meer
én ik heb nu dus een reserve 109 in de auto liggen dus als er iemand eens omhoog zit kun je me ervoor benaderen hoor.

De 2 bekende solderingen van de spoel zaten los/vast en bij mij resulteerde dit in moeilijk starten.
Nu dus niet meer
én ik heb nu dus een reserve 109 in de auto liggen dus als er iemand eens omhoog zit kun je me ervoor benaderen hoor.
Half dagje gewerkt, wat alsnog inhoudt 'om 06.30 uur de deur uit en om 14.00 uur thuis'.
En nu zit ik vol verbazing te kijken dat er al 322 berichten gepost zijn op dit forum terwijl het volgens mij nog geen 24 uur online is
&
.
En nu zit ik vol verbazing te kijken dat er al 322 berichten gepost zijn op dit forum terwijl het volgens mij nog geen 24 uur online is
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam

503
Stel je even voor dan zijn het er 504
-Rick
Stel je even voor dan zijn het er 504
-Rick
- Andreas
- Allemans 3L vriend

- Autotype: Overige autotypes
Haha, we doen allemaal ons best om dnadave bij te gaan houdenMarlon schreef:Half dagje gewerkt, wat alsnog inhoudt 'om 06.30 uur de deur uit en om 14.00 uur thuis'.
En nu zit ik vol verbazing te kijken dat er al 322 berichten gepost zijn op dit forum terwijl het volgens mij nog geen 24 uur online is&
.
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam

Ik ben bang dat we dat niet gaan redden haha!
Ap heeft nu het meest berichten.
-Rick
Ap heeft nu het meest berichten.
-Rick
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Maar met dat valsspelen zijn we wel heel blij!
Auteur veranderen kan later nog. Maar dan staat het er vast!
Ben benieuwd hoelang jullie me uit de top 5 weten te houden
Auteur veranderen kan later nog. Maar dan staat het er vast!
Ben benieuwd hoelang jullie me uit de top 5 weten te houden
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven

- Echte naam: Kaner
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Meh, ik doe het op mn eigen tempo
Vandaag ga ik, zoals gister, nutteloos twee uurtjes naar school.. word er moe van...
Vandaag ga ik, zoals gister, nutteloos twee uurtjes naar school.. word er moe van...
Low is a lifestyle..
- Andreas
- Allemans 3L vriend

Veel sterkte met die lange dag! 
- BYM

- Kilometerstand: 300067km
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Vanmorgen heb ik me, na het wakker worden, afgedroogd. Daarna heb ik mijn bed afgehaald, alles te drogen gelegd, en ben ik op zoek gegaan naar dat )(*&&*^(*&*&*(&^&^^%$%^&*()(*&^%$#@$%^&*() lek in mijn waterbed ....
Niet kunnen vinden, zelfs als ik op de waterzak zelf ga liggen zie ik niks, dus ik heb maar een reparateur gebeld, bent er eigenlijk wel klaar mee .....
Zonde geld natuurlijk, als je iets uit moet besteden maar het is niet anders ....
Niet kunnen vinden, zelfs als ik op de waterzak zelf ga liggen zie ik niks, dus ik heb maar een reparateur gebeld, bent er eigenlijk wel klaar mee .....
Zonde geld natuurlijk, als je iets uit moet besteden maar het is niet anders ....
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
Met de honden wandelen en dan verder... niks vandaag. Nergens heen, niks doen behalve de kachel aanhouden door er af en toe wat hout op te gooien.
gisteren was echt een drama. Ongeveer een jaar zijn we bezig een kenteken te krijgen op onze aanhanger.
Hier hebben namelijk alle aanhangers een eigen kenteken.
We zijn begonnen bij een garage in Pétervasara. Prima mensen, maar nadat de aanhanger een maand of twee bij hen op het terrein had gestaan, gaven ze het op. Ondertussen was ik al meermalen gebeld om nadere informatie.
'Heb je voor mij het Nederlandse kenteken?'
"Nee, dat heb ik niet. Zo werkt dat niet in Nederland. Tot 750 kilo is vrij van kenteken. Die hang je gewoon achter je auto, en dan doe je er hetzelfde kenteken op als de auto heeft. Alleen dan een witte plaat, in plaats van de gele van de auto.'
'Maar hoe bewijs je dan dat hij van jou is? Heb je de rekening nog? Ik heb echt een rekening nodig, anders kan ik niks voor je doen...'
Nou is een rekening vlug gemaakt. Zeker als je een computer en printer heb staan. Dus nog geen twee dagen later had de aanhanger een originele rekening op mijn naam. Met de prijs, btw apart, lang leve fotoshop. Maar dat bleek niet genoeg te zijn.
'Hoe weet ik dan of deze rekening bij deze aanhanger hoort?'
'Nou, eerlijk gezegd heb ik hem net zelf gemaakt. Ssst. Waarom zou ik een rekening maken voor een andere aanhanger?'
'Ja maar, dan moet je het chassisnummer van de aanhanger op de rekening zetten! Dan is het goed!'
'Een aanhanger tot 750 kilo heeft helemaal geen chassisnummer!'
'Ja maar, hier wel!'
'Ja maar, in Nederland niet!'
Zo ging dat een tijdje door, tot hij het opgaf. Inmiddels had hij ook een zenuwtrek onder zijn linkeroog ontwikkelt waar hij nog niet van af is. Hij besloot het uit handen te geven. Aan iemand die echt alles wist van alles, blijkbaar. Dat was december 2012!
Af en toe ging ik eens vragen. Maar nog geen nieuws.
'Ze zijn er druk mee bezig, zeggen ze!'
'Ja, dat zeggen ze, maar hij staat er al een half jaar...'
In november, na 11 maanden, ben ik, met wat minder geduld, terug gegaan naar de garage. Laat het maar zitten, ik zoek wel een andere oplossing.
Maar dat ging zomaar niet. Want ze hadden de helft van het werk gedaan, dus zou ik de halve rekening moeten betalen. Hij kon er ook niks aan doen. Het was allemaal buiten hem om.
Dus maakten we een afspraak. Vóór volgend jaar is alles gedaan en betaal ik alles, of ik betaal niks en haal die aanhanger op.
Klare taal. En dat werd begrepen.
Verleden week stond de aanhanger voor de deur. Met alle papieren. Kosten? 245 euro, omgerekend. Geen kattenpis voor Hongaarse begrippen. Maar daar heb je dan ook een indrukwekkende hoeveelheid papieren voor, een in de dissel ingekrast chassisnummer, erg veel stempels en... GEEN kenteken!
Daarvoor moest ik hem eerst verzekeren, en daarna naar het gemeentehuis in Pétervasara voor de aanvraag van het kenteken. Eitje, zou je denken.
'Wat is het kenteken? Ik heb een kenteken nodig, anders kan ik hem niet verzekeren,' Zei Zöltan van de post.
'Ja en ik heb een verzekering nodig, anders krijg ik geen kenteken.'
Daar heeft Zöltan omheen gewerkt. Alles ingevuld, behalve het kenteken, daarna betaald en een afgestempeld strookje mee als bewijs, dit moet lukken...
Vanmorgen waren we dus bij het gemeentehuis van Pétervasara. Daar werden alle papieren nog eens nagekeken en kwam men tot de conclusie dat het niet genoeg was. Het Nederlandse kenteken ontbrak!
Zucht...
"Nee, dat heb ik niet. Zo werkt dat niet in Nederland. Tot 750 kilo is vrij van kenteken. Die hang je gewoon achter je auto, en dan doe je er hetzelfde kenteken op als de auto heeft. Alleen dan een witte plaat, in plaats van de gele van de auto.'
'Maar hoe bewijs je dan dat hij van jou is? Dan kan iedereen zomaar een aanhanger stelen en zeggen dat hij van hem is???'
'Ja, wat wilt u nu? De Nederlandse criminaliteit aanpakken, of mij helpen met het krijgen van een kenteken? Ik kan er toch ook niks aan doen dat het daar anders werkt? Een fiets heeft toch ook geen kenteken? Zie het gewoon als een fiets, maar dan voor achter de auto...'
Anderhalf uur duurde het. Ik moest een verklaring tekenen dat de aanhanger, met het hier in Hongarije ingekraste chassisnummer, mijn eigendom was. Daarna 10.900 forint betalen bij het postkantoor, het afgestempelde strookje ter bewijs inleveren en dan zou het vast goed komen.
Gisteren het kenteken opgehaald. Wat er niet was.
'Oh gelukkig, daar ben je, ik had geen telefoonnummer... Wat is het Nederlandse chassisnummer?'
'Hij heeft geen chassisnummer! Ja nu wel, een Hongaars nummer, maar geen Nederlands. Hij is door iemand zelf gebouwd! In Nederland heb je geen chassisnummer nodig!'
'Tja, dan houdt het op he. Dan krijg je een formulier waarmee je de betaling van het kenteken terug kan vragen bij de post. Sorry!'
Kortom, ik heb 300 euro betaald inmiddels, en geen kenteken. Maar er is hoop. Via de kroeg (echt waar) ken ik een vrij hoge politicus in dit land en die heb ik opgebeld. Het verhaal uitgelegd, en alle papieren gegeven. Die dacht het wel te kunnen regelen. Pfffff.
Heb je er nu meer begrip voor dat ik de Lupo 3L niet durfde in te voeren naar Hongarije, Dave?

gisteren was echt een drama. Ongeveer een jaar zijn we bezig een kenteken te krijgen op onze aanhanger.
Hier hebben namelijk alle aanhangers een eigen kenteken.
We zijn begonnen bij een garage in Pétervasara. Prima mensen, maar nadat de aanhanger een maand of twee bij hen op het terrein had gestaan, gaven ze het op. Ondertussen was ik al meermalen gebeld om nadere informatie.
'Maar hoe bewijs je dan dat hij van jou is? Heb je de rekening nog? Ik heb echt een rekening nodig, anders kan ik niks voor je doen...'
Nou is een rekening vlug gemaakt. Zeker als je een computer en printer heb staan. Dus nog geen twee dagen later had de aanhanger een originele rekening op mijn naam. Met de prijs, btw apart, lang leve fotoshop. Maar dat bleek niet genoeg te zijn.
'Hoe weet ik dan of deze rekening bij deze aanhanger hoort?'
'Nou, eerlijk gezegd heb ik hem net zelf gemaakt. Ssst. Waarom zou ik een rekening maken voor een andere aanhanger?'
'Ja maar, dan moet je het chassisnummer van de aanhanger op de rekening zetten! Dan is het goed!'
'Een aanhanger tot 750 kilo heeft helemaal geen chassisnummer!'
'Ja maar, hier wel!'
'Ja maar, in Nederland niet!'
Zo ging dat een tijdje door, tot hij het opgaf. Inmiddels had hij ook een zenuwtrek onder zijn linkeroog ontwikkelt waar hij nog niet van af is. Hij besloot het uit handen te geven. Aan iemand die echt alles wist van alles, blijkbaar. Dat was december 2012!
Af en toe ging ik eens vragen. Maar nog geen nieuws.
'Ze zijn er druk mee bezig, zeggen ze!'
'Ja, dat zeggen ze, maar hij staat er al een half jaar...'
In november, na 11 maanden, ben ik, met wat minder geduld, terug gegaan naar de garage. Laat het maar zitten, ik zoek wel een andere oplossing.
Maar dat ging zomaar niet. Want ze hadden de helft van het werk gedaan, dus zou ik de halve rekening moeten betalen. Hij kon er ook niks aan doen. Het was allemaal buiten hem om.
Dus maakten we een afspraak. Vóór volgend jaar is alles gedaan en betaal ik alles, of ik betaal niks en haal die aanhanger op.
Klare taal. En dat werd begrepen.
Verleden week stond de aanhanger voor de deur. Met alle papieren. Kosten? 245 euro, omgerekend. Geen kattenpis voor Hongaarse begrippen. Maar daar heb je dan ook een indrukwekkende hoeveelheid papieren voor, een in de dissel ingekrast chassisnummer, erg veel stempels en... GEEN kenteken!
Daarvoor moest ik hem eerst verzekeren, en daarna naar het gemeentehuis in Pétervasara voor de aanvraag van het kenteken. Eitje, zou je denken.
'Wat is het kenteken? Ik heb een kenteken nodig, anders kan ik hem niet verzekeren,' Zei Zöltan van de post.
'Ja en ik heb een verzekering nodig, anders krijg ik geen kenteken.'
Daar heeft Zöltan omheen gewerkt. Alles ingevuld, behalve het kenteken, daarna betaald en een afgestempeld strookje mee als bewijs, dit moet lukken...
Vanmorgen waren we dus bij het gemeentehuis van Pétervasara. Daar werden alle papieren nog eens nagekeken en kwam men tot de conclusie dat het niet genoeg was. Het Nederlandse kenteken ontbrak!
Zucht...
'Maar hoe bewijs je dan dat hij van jou is? Dan kan iedereen zomaar een aanhanger stelen en zeggen dat hij van hem is???'
'Ja, wat wilt u nu? De Nederlandse criminaliteit aanpakken, of mij helpen met het krijgen van een kenteken? Ik kan er toch ook niks aan doen dat het daar anders werkt? Een fiets heeft toch ook geen kenteken? Zie het gewoon als een fiets, maar dan voor achter de auto...'
Anderhalf uur duurde het. Ik moest een verklaring tekenen dat de aanhanger, met het hier in Hongarije ingekraste chassisnummer, mijn eigendom was. Daarna 10.900 forint betalen bij het postkantoor, het afgestempelde strookje ter bewijs inleveren en dan zou het vast goed komen.
Gisteren het kenteken opgehaald. Wat er niet was.
'Oh gelukkig, daar ben je, ik had geen telefoonnummer... Wat is het Nederlandse chassisnummer?'
'Hij heeft geen chassisnummer! Ja nu wel, een Hongaars nummer, maar geen Nederlands. Hij is door iemand zelf gebouwd! In Nederland heb je geen chassisnummer nodig!'
'Tja, dan houdt het op he. Dan krijg je een formulier waarmee je de betaling van het kenteken terug kan vragen bij de post. Sorry!'
Kortom, ik heb 300 euro betaald inmiddels, en geen kenteken. Maar er is hoop. Via de kroeg (echt waar) ken ik een vrij hoge politicus in dit land en die heb ik opgebeld. Het verhaal uitgelegd, en alle papieren gegeven. Die dacht het wel te kunnen regelen. Pfffff.
Heb je er nu meer begrip voor dat ik de Lupo 3L niet durfde in te voeren naar Hongarije, Dave?
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
-
bugdaddy
- 3L Buddy

- Echte naam: Pascal
- Productiedatum: 0- 8-2001
- Kilometerstand: 000.000km
Je Lupo had toch wel een chassisnummer en een kenteken Willem?Willemvee schreef:Heb je er nu meer begrip voor dat ik de Lupo 3L niet durfde in te voeren naar Hongarije, Dave?
Sorry, kon het niet laten....
- BYM

Eitje

Mijn rekord:
Mijn rekord:

- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Je had gewoon 29-SVJ-6 als kenteken op moeten geven, met foto als bewijs.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Ik moet nog heel even de vingers gekruis houden
, maar het lijkt er op dat ik vandaag onze Citroen kunnen verkopen. Het ding heeft zo'n twee maanden te koop gestaan. Ik heb er van alles aan gedaan (filters vervangen en olie ververst, nieuwe wieldoppen, kokerbalk laten lassen, verse APK) en toen kwam ik er mede door de APK achter dat er een olielek ergens moest zitten. Ik had hem wel gezien, maar wist niet waar het lek zat.
Tot ik nog een keer ging kijken voor degene die hem nu gaat kopen. Bleek er een verstuiver kapot te zijn. Wonder boven wonder haakte hij niet af, ook al heb ik wel bijna 1000 euro van mijn oorspronkelijke vraagprijs af moeten doen. Na alles wat er is gebeurd ben ik helemaal klaar met dat motorblok (1.6 HDI) is echt bagger.
Nu maar hopen dat hij hem inderdaad af komt halen
Dat het ook anders kan bewijst mijn velgenavontuur voor onze Peugeot. Ik had een setje velgen (17 inch) waar ik van af wilde in ruil voor 16 inch velgen. Al na een uurtje had ik een reactie op mijn advertentie. Hij deed een bod redelijk ver onder mijn vraagprijs, maar in mijn favorieten had ik nog een advertentie voor nieuwe velgen staan. Als ik daar niet te veel bij hoefde te leggen kon ik daar toch mee akkoord gaan. Ik gauw geinformeerd bij de verkoper van de 16 inch velgen, snel antwoord en al snel hadden we een deal, terwijl de koper van de 17 inch velgen nog op antwoord wachtte. Ik die koper gauw terug gemaild dat ik akkoord was. En guess what? Waar hij gisteren telkens binnen enkele minuten antwoordde wacht ik nu "al" een halve dag op een reactie. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden..... En ik had me nog voorgenomen om eerste netjes mijn oude velgen te verkopen en dan pas de nieuwe te gaan kopen...
Tot ik nog een keer ging kijken voor degene die hem nu gaat kopen. Bleek er een verstuiver kapot te zijn. Wonder boven wonder haakte hij niet af, ook al heb ik wel bijna 1000 euro van mijn oorspronkelijke vraagprijs af moeten doen. Na alles wat er is gebeurd ben ik helemaal klaar met dat motorblok (1.6 HDI) is echt bagger.
Nu maar hopen dat hij hem inderdaad af komt halen
Dat het ook anders kan bewijst mijn velgenavontuur voor onze Peugeot. Ik had een setje velgen (17 inch) waar ik van af wilde in ruil voor 16 inch velgen. Al na een uurtje had ik een reactie op mijn advertentie. Hij deed een bod redelijk ver onder mijn vraagprijs, maar in mijn favorieten had ik nog een advertentie voor nieuwe velgen staan. Als ik daar niet te veel bij hoefde te leggen kon ik daar toch mee akkoord gaan. Ik gauw geinformeerd bij de verkoper van de 16 inch velgen, snel antwoord en al snel hadden we een deal, terwijl de koper van de 17 inch velgen nog op antwoord wachtte. Ik die koper gauw terug gemaild dat ik akkoord was. En guess what? Waar hij gisteren telkens binnen enkele minuten antwoordde wacht ik nu "al" een halve dag op een reactie. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden..... En ik had me nog voorgenomen om eerste netjes mijn oude velgen te verkopen en dan pas de nieuwe te gaan kopen...

Vandaag alleen maar wezen studeren 
- BYM

reichbus schreef:. En guess what? Waar hij gisteren telkens binnen enkele minuten antwoordde wacht ik nu "al" een halve dag op een reactie. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden..... En ik had me nog voorgenomen om eerste netjes mijn oude velgen te verkopen en dan pas de nieuwe te gaan kopen...
Ik had het vorige week met twee reepjes geheugen voor mijn iMac .....
Mevrouw had me zondagavond 20:15 gemaild, en de volgende dag om 15:15 had ik pas tijd om te checken of ik antwoord had.
Dus ik beantwoord haar weer en zeg dat het in orde is, en of ik met haar af kon spreken.
"ja ik kreeg maar geen antwoord, dus ze zijn al verkocht"
Jajajaja ....ik slaap op mijn toetsenbord
Het feit blijft dat het lastig is als je geen reservepotje hebt om dit soort dingen van te kunnen doen en je alles recht tegenover elkaar weg moet strepen, beter kan je dan inderdaad principieel blijven tegenover jezelf en de discipline opbrengen om te wachten met de aanschaf van die nieuwe set velgen ....
Mijn rekord:
Mijn rekord: