Nico's - Lupo 3l handgeschakeld
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Nico's - Lupo 3l handgeschakeld
Hi
Nico, al weer 24 jaar oud, en nog steeds woonachtig in het mooie Gelderland. Dicht bij de montferlandse bossen, Voor veel mountainbikers onder onze vast heel bekend. Ondertussen bijna klaar met de raio opleiding & werkzaam bij het OM in Zutphen. Voor veel mensen erg saai voor mijn juist heel uitdagend. Anyway door mijn studie heb ik vaak de neiging om dingen uit te zoeken en te controleren, dit zijn jullie ondertussen van mijn wel gewend dacht ik zo . Aantal jaar geleden is bij mijn ook het ' lupo 3l virus ' in geslagen als een bom.
Ik kocht toen bij eerste lupotje, mooie donker groene uit Duitsland voor 3500,- toen nog. Echt goedkoop was dat in die tijd. Auto had net een nieuwe koppeling + drukgroep gehad dus ree naar mijn idee goed. Had toen gewoon nog geen ervaring met de 3l techniek.
Toch werd ik huiverig voor de techniek die in dit wagentje schuil ging en ben toen overgestapt op een handgeschakelde, ook deze kwam ver uit Duitsland vandaan. Was wel kleine 600km rijden kortom niet langs de deur dus. Ik kijken en was gelijk verliefd, autotje ree prima en voelde goed aan. Door deze 3l heb ik het sleutelen een beetje onder de knie gekregen en wist ik het zeker. Handgeschakelde lupo 3l paste helemaal in mijn straatje. Aan deze wagen had ik veel zelf gedaan koppeling gewisseld distributie enz. Ik had hem zelfs een paar xenon koplampen gegeven.
Toen heb ik een verkeerde keuze gemaakt om hem te verkopen, dom was het niet. In die tijd kreeg je gewoon nog de hoofdprijs voor een handgeschakelde 3l. En ook ik kon hem toen nog goed kwijt. Heb toen een tijdje in een Polo bluemotion rond gereden. Deze beviel me niet helemaal in het kleine jaar wat ik hem heb gehad is er veel aan stuk geweest. denk aan een : EGR koeler - stuurhuis - DPF sensor - en dieselpomp gelukkig had de auto nog garantie & is er veel onder coulance gemaakt. Met dank aan Van den burg in Heerenveen!
Stiekem zat ik best vaak op ebay rond te kijken naar die kleine zuinige wondertjes ....
En toen op een dag kwam ik me huidige lupotje tegen weer een handgeschakeld model natuurlijk! Voor mijn geen gangstellers meer. Hij is van bouwjaar 1999 ' zijn distributie & koppeling wagen net vervangen hij is : ' opa grijs zoals foppe hem noemt ' en super saai en standaard maar hopelijk wel probleemloos! hij had toen ik hem kocht een goede 190dkm op de klok kilometerstand klopte, hier had ik ook wel vertrouwen in aangezien hij 9jaar van de zelfde Duitse eigenaar is geweest. Vlak naar aankoop heb ik hem een weekje laten logeren bij Eldert-jan die een CC er voor me heeft in gezet. Tot op de dag van vandaag heeft hij alleen standaard onderhoud gehad.
Hier onder wat fototjes ...
Oude liefde ....
Met de auto richting Arnhem om mooi op tijd aanwezig te zijn voor de keuring( afspraak maken was niet mogelijk voor deze week ) gelukkig was ik als 2de aanwezig en kon ik al een kaartje trekken, ze hadden het loket al geopend. Nou wachten tot acht uur, papieren in orden gemaakt en toen was het wachten op de identificatie in ging er wederom heen met gevoel van tja, blijf toch handschakel en zo staat hij gewoon niet op t CVO/COC. Nou hij ging alleen 2 min naar het chassisnummer krijgen onder het afdek kap voor het interieur filter, en thats it hij heeft verder echt helemaal niets gedaan of gecheckt. Hij was vervolgens 10 min bezig met invoeren van gegevens, ze voeren ledig gewicht/uitstoot/kmstand enz nu allemaal zelf in, niet meer op een forumlier zoals vroeger vertelde hij me. (zie formulier hier onder)
Kwart over acht stond de lupo weer buiten aan de achter kant te wachten tot om half negen de douane open ging. Papieren had ik thuis al in orden gemaakt en waren goed.
Uploaded with ImageShack.us
huidige 3l in Duitsland met zijn teddy vachtje er nog in ....
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Nico, al weer 24 jaar oud, en nog steeds woonachtig in het mooie Gelderland. Dicht bij de montferlandse bossen, Voor veel mountainbikers onder onze vast heel bekend. Ondertussen bijna klaar met de raio opleiding & werkzaam bij het OM in Zutphen. Voor veel mensen erg saai voor mijn juist heel uitdagend. Anyway door mijn studie heb ik vaak de neiging om dingen uit te zoeken en te controleren, dit zijn jullie ondertussen van mijn wel gewend dacht ik zo . Aantal jaar geleden is bij mijn ook het ' lupo 3l virus ' in geslagen als een bom.
Ik kocht toen bij eerste lupotje, mooie donker groene uit Duitsland voor 3500,- toen nog. Echt goedkoop was dat in die tijd. Auto had net een nieuwe koppeling + drukgroep gehad dus ree naar mijn idee goed. Had toen gewoon nog geen ervaring met de 3l techniek.
Toch werd ik huiverig voor de techniek die in dit wagentje schuil ging en ben toen overgestapt op een handgeschakelde, ook deze kwam ver uit Duitsland vandaan. Was wel kleine 600km rijden kortom niet langs de deur dus. Ik kijken en was gelijk verliefd, autotje ree prima en voelde goed aan. Door deze 3l heb ik het sleutelen een beetje onder de knie gekregen en wist ik het zeker. Handgeschakelde lupo 3l paste helemaal in mijn straatje. Aan deze wagen had ik veel zelf gedaan koppeling gewisseld distributie enz. Ik had hem zelfs een paar xenon koplampen gegeven.
Toen heb ik een verkeerde keuze gemaakt om hem te verkopen, dom was het niet. In die tijd kreeg je gewoon nog de hoofdprijs voor een handgeschakelde 3l. En ook ik kon hem toen nog goed kwijt. Heb toen een tijdje in een Polo bluemotion rond gereden. Deze beviel me niet helemaal in het kleine jaar wat ik hem heb gehad is er veel aan stuk geweest. denk aan een : EGR koeler - stuurhuis - DPF sensor - en dieselpomp gelukkig had de auto nog garantie & is er veel onder coulance gemaakt. Met dank aan Van den burg in Heerenveen!
Stiekem zat ik best vaak op ebay rond te kijken naar die kleine zuinige wondertjes ....
En toen op een dag kwam ik me huidige lupotje tegen weer een handgeschakeld model natuurlijk! Voor mijn geen gangstellers meer. Hij is van bouwjaar 1999 ' zijn distributie & koppeling wagen net vervangen hij is : ' opa grijs zoals foppe hem noemt ' en super saai en standaard maar hopelijk wel probleemloos! hij had toen ik hem kocht een goede 190dkm op de klok kilometerstand klopte, hier had ik ook wel vertrouwen in aangezien hij 9jaar van de zelfde Duitse eigenaar is geweest. Vlak naar aankoop heb ik hem een weekje laten logeren bij Eldert-jan die een CC er voor me heeft in gezet. Tot op de dag van vandaag heeft hij alleen standaard onderhoud gehad.
Hier onder wat fototjes ...
Oude liefde ....
Met de auto richting Arnhem om mooi op tijd aanwezig te zijn voor de keuring( afspraak maken was niet mogelijk voor deze week ) gelukkig was ik als 2de aanwezig en kon ik al een kaartje trekken, ze hadden het loket al geopend. Nou wachten tot acht uur, papieren in orden gemaakt en toen was het wachten op de identificatie in ging er wederom heen met gevoel van tja, blijf toch handschakel en zo staat hij gewoon niet op t CVO/COC. Nou hij ging alleen 2 min naar het chassisnummer krijgen onder het afdek kap voor het interieur filter, en thats it hij heeft verder echt helemaal niets gedaan of gecheckt. Hij was vervolgens 10 min bezig met invoeren van gegevens, ze voeren ledig gewicht/uitstoot/kmstand enz nu allemaal zelf in, niet meer op een forumlier zoals vroeger vertelde hij me. (zie formulier hier onder)
Kwart over acht stond de lupo weer buiten aan de achter kant te wachten tot om half negen de douane open ging. Papieren had ik thuis al in orden gemaakt en waren goed.
Uploaded with ImageShack.us
huidige 3l in Duitsland met zijn teddy vachtje er nog in ....
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door NicoTDI op 13 jan 2014, 00:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Handschakel = Probleemloos!
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Nico's handgeschakelde 3l
welkom nico.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Welkom Nico
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
- Locatie: Purmerend
Re: Nico's handgeschakelde 3l
MoonSilver
Handgeschakeld
Welkom
Handgeschakeld
Welkom
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Welkom nicccooo!!
-
- Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Zeist
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Welkom Nico! Jij hebt smaak
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Welkom naamgenoot!
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- 3lmaniac
- 3L Maat
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 20:52
- Echte naam: Eelco
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 12 sep 2002
- Kilometerstand: 239.930km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Was mooi weer hier vandaag dus waar blijven de fotoooos?? ;-)
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Nico's handgeschakelde 3l
het regende3lmaniac schreef:Was mooi weer hier vandaag dus waar blijven de fotoooos?? ;-)
Handschakel = Probleemloos!
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Foto's, tja FSI velgen kennen we onderhand wel toch ? Ik heb ze gekocht in Duitsland met winterbandjes. Binnenkort laat ik er wat zomerbanden op leggen 155-65-15.
Foppe reader heb ik ook aantal weken terug gemonteerd, bevalt echt super! was altijd al opzoek naar een temp metertje, en deze geeft gewoon nog vele extra's.
EGR delete pijp had ik er op zitten, maar ook weer verwijdert, het rumoerige afslaan kon ik niet mee over weg. Met smoor klep slaat hij gewoon veel mooie af en schud de motor niet helemaal heen en weer.
Leuk test projectje dus, maar het gaat hem niet worden
Laatst gewijzigd door NicoTDI op 03 feb 2014, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Handschakel = Probleemloos!
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Nico's handgeschakelde 3l
nice! die FSI schoenen staan hem goed!
Kan je meteen aanvullen in je profiel info!
Kan je meteen aanvullen in je profiel info!
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Ik zal hem is even updaten3L-Dnadave schreef:nice! die FSI schoenen staan hem goed!
Kan je meteen aanvullen in je profiel info!
Handschakel = Probleemloos!
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Nico's handgeschakelde 3l
je hebt ingevuld dat je de OER 99 dashboard lay out hebt. klopt dat? das wel bijzonder aangezien je chassisnummer in de 3000 reeks zit.
vaag!
vaag!
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Nico's handgeschakelde 3l
3L-Dnadave schreef:je hebt ingevuld dat je de OER 99 dashboard lay out hebt. klopt dat? das wel bijzonder aangezien je chassisnummer in de 3000 reeks zit.
vaag!
Uhh, nee klopt niet even aanpassen idd, ik heb me eco knopje namelijk al onder zitten
Handschakel = Probleemloos!
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
- Locatie: Purmerend
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Mooi grijs is niet lelijk Welkom Nico
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
- 3lmaniac
- 3L Maat
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 20:52
- Echte naam: Eelco
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 12 sep 2002
- Kilometerstand: 239.930km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Ree jij nou een uur geleden over de brug naar kleve?
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Nico's handgeschakelde 3l
uhh, zou best kunnen ja, ik kwam trouwens van Kleve af3lmaniac schreef:Ree jij nou een uur geleden over de brug naar kleve?
Handschakel = Probleemloos!
- 3lmaniac
- 3L Maat
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 20:52
- Echte naam: Eelco
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 12 sep 2002
- Kilometerstand: 239.930km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Nico's handgeschakelde 3l
Ja daar ben ik nu dus jij was het inderdaad!
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Startmeeting op 16 feb, Maarsseveense Plassen; JA!!!!!!
Wat zit die Foppereader van jou mooi, Nico.nicoTDI schreef: Hier wat foto's van mijn kant.