Ik ben Tim, 27 jaar en kom uit Amersfoort. Ik studeer deeltijd bouwkunde/BE en ben 4 dagen per week werkzaam als BIM-modelleur in de woningbouw.
Ik denk dat ik redelijk handig ben.
Ik zoek door of vraag rond en ik kom er wel. Mijn handigheid zit hem vooral in bouwtechnische dingen als klussen, keukens, tekenen, ontwerpen. Mocht iemand willen verbouwen of bouwen, ik kan je helpen met tekenwerk of advies. De uitvoering doe ik niet, daar heb ik geen tijd voor.
Sinds 31 aug eigenaar van een Lupo 3L.
Auto aangekocht in Steenwijk, bij garage een garage (Bert Post) die de auto zelf de laatste jaren in onderhoud heeft gehad.
Auto is van eigenaar gewisseld omdat deze achterdeuren wilden ivm de kinderen.
km stand bij aanschaf: 267.898
huidige km stand: 280.130 oid
Eerdere auto's
Volvo 940 (samen met vrienden gekocht, BOB-mobiel, vakantieauto
Saab 900 cabriolet (zelf)
Nu -> Lupo 3L
De auto bevalt goed en ik heb eigenlijk niks te klagen. Verbruik deze winter ongeveer 3,6l per 100km. Ik verwacht nu het wat warmer gaat worden hier nog 0,1 of 0,2 af te snoepen.
Vanaf 31 aug. heb ik ongeveer 13000km gereden. Zonder problemen of vluchtstrook.
Tijdens/voor de APK zijn de volgende dingen vervangen;
Veren achter,
Wielremcilinders achter,
Remvloeistof,
Banden voor (Goodyear, had Conti ECO willen hebben),
Ruitenvloeistofpomp.
De veren waren gebroken. Dat dit moest gebeuren was een verassing (a 288,-). Ik heb achteraf gezien een flinke bonk gehoord een week of 6 geleden (2x). Dat moet hier mee te maken hebben gehad.
De pomp en remcilinders ben ik zelf niet aan toegekomen, en als je auto eenmaal bij een apk-keurmeester staat laat je dit maar gelijk fiksen. Heen en weer en herkeuren is dan ook eigenlijk geen optie.
De Kwikfit (is vast vloeken hier) heeft dit met de APK samen prima opgelost. Auto was een dag later later klaar.
Inmiddels ben ik zelf begonnen aan de distributieriem (gates) /waterpomp (skf). Laten doen kost geld, zelf doen kost uren. Ik heb nog steeds geen geld boom. Kwikfit heeft mij 800 gekost, zodoende wil ik nu meer zelf doen..
Hierbij zag ik ook dat de lucht inlaat met kit aan elkaar hing. Deze heb ik vanochtend besteld en krijg ik deze week op de post binnen.
Verder wil ik de multieriem ook maar meenemen.
Ik lees dat ik niet die van Gates moet hebben, want die maakt herrie? Ik heb overigens wel de distributieset van Gates aangeschaft.
Kan ik met deze uit de voeten? Poly V-Riem 6PK858 Contitech
https://www.winparts.nl/motordelen-toeb ... 45813.html
Ik had in een ander topic ook wat gevraagd, maar lees dat ik 'hier' een lopend verhaal kan/mag houden. Ik zal hier tzt updates plaatsen en specifieke vragen of opmerkingen in de daar voor bestemde deelforums plaatsen.
AUTO

Tot zover!