Niet starten
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:03
- Echte naam: Frank
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Niet starten
Hallo allemaal
Na vele probleem loze kilometers doet hij ineens niks meer, rijdend geparkeerd voor het huis.
Daags erna starten maar niks.
Anwb heeft geprobeerd er iets van te maken, maar zonder succes.
Pomp loopt
remlichten branden
sleutel omdraaien alle lampjes branden, maar geen start motor.
en nu
Alle hints tips en hulp zijn welkom
Gr Tropic
Na vele probleem loze kilometers doet hij ineens niks meer, rijdend geparkeerd voor het huis.
Daags erna starten maar niks.
Anwb heeft geprobeerd er iets van te maken, maar zonder succes.
Pomp loopt
remlichten branden
sleutel omdraaien alle lampjes branden, maar geen start motor.
en nu
Alle hints tips en hulp zijn welkom
Gr Tropic
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Niet starten
Welke foutcodes heb je waargenomen?
Heeft de ANWB-man de truc van het contactslot omzeilen geprobeerd door de plus direkt op de startmotor te plaatsen? Het kan zoveel zijn namelijk, van slechte massa tot zekering. Zekeringen zijn gecontroleerd neem ik aan?
Heeft de ANWB-man de truc van het contactslot omzeilen geprobeerd door de plus direkt op de startmotor te plaatsen? Het kan zoveel zijn namelijk, van slechte massa tot zekering. Zekeringen zijn gecontroleerd neem ik aan?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: Niet starten
Bij mij ooit een deel vh contactslot overleden.
Zie de howto voor vervanging en beschrijving van mijn probleem toen.
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=52&t=368
Zie de howto voor vervanging en beschrijving van mijn probleem toen.
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=52&t=368
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:03
- Echte naam: Frank
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Niet starten
Anwb heeft eerst foutcodes uitgelezen, die zaten er niet in.Nietsnut schreef:Welke foutcodes heb je waargenomen?
Heeft de ANWB-man de truc van het contactslot omzeilen geprobeerd door de plus direkt op de startmotor te plaatsen? Het kan zoveel zijn namelijk, van slechte massa tot zekering. Zekeringen zijn gecontroleerd neem ik aan?
Accumulator olie bijgevuld, niveau was te laag.
Hierna heeft hij hem opgekrikt voorwielen vrij en inderdaad mechanisch gestart.
Lupo liep gewoon maar zodra ik schakelde en rem los liet leek het of koppeling te abrupt los kwam en sloeg hij af.
Zekering heb ik gecontroleerd (zijn er speciale waar ik op moet letten)
Ook relais 109 gecontroleerd en remlichten doen het gewoon.
Koppeling is vorig jaar vervangen.
Basis instellingen is alweer even geleden.
Gr Tropic
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:03
- Echte naam: Frank
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Niet starten
Stuurslot heb al eens vervangen ivm sleutel verhaal.(zelfs nog slot compleet liggen) wilde toch graag 1 sleutel blijven gebruiken dus nieuwe besteld.Jeroen schreef:Bij mij ooit een deel vh contactslot overleden.
Zie de howto voor vervanging en beschrijving van mijn probleem toen.
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=52&t=368
Start onderbreking kan ik nog wel een checken.
Bedank voor de tip.
Gr Tropic
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Niet starten
startonderbreking is het volgens mij niet, dan start ie wel en loopt ca 1 seconde, om weer uit te gaan.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Niet starten
Het probleem zit in de koppeling de ANWB heeft wel de motor ECU uit gelezen maar niet de BAk ECU .
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- steevo
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 08:11
- Echte naam: Stevie
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 247.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Niet starten
geen paniek! komt goed. heb je de foutcodes opgeschreven???
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:03
- Echte naam: Frank
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Niet starten
Paniek nee.
Wel jammer Lupo is helft goedkoper in alles als mijn Volvo v70 d5.
Wie o wie kan mijn lupo uitlezen Cuijk NB
Gr Frank
Wel jammer Lupo is helft goedkoper in alles als mijn Volvo v70 d5.
Wie o wie kan mijn lupo uitlezen Cuijk NB
Gr Frank
- knoof
- 3L Maat
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 23 jan 2014, 21:59
- Echte naam: Ruud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 apr 2002
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Re: Niet starten
Zojuist het zelfde...
Vanmiddag uit A'dam naar huis gereden, met tank bijna leeg. In de straat ging indicatielampje van de tank branden. Parkeerplaats voor het huis was even bezet door m'n zus, dus tijdelijk ergens anders geparkeerd. Na starten en rijden naar parkeerplaats voor de deur, sloeg de motor af bij het afremmen. dit vond ik wat vreemd, dus ik dacht: even opnieuw starten.
NIET DUS...
controle lampjes doen het normaal. reserve tank lampje aan startmotor gaat goed rond, maar pakt niet.
Morgen maar verder kijken. Tank is bijna leeg, maar als het lampje gaat branden heb ik altijd nog enkele kilometers kunnen rijden (200 meter lijkt mij erg kort)
eerst maar een tankje diesel halen en proberen en eventueel ANWB laten kijken. R109?
PS ik heb de laatste tijd wel het idee dat de achteruit niet direct aangrijpt. Mogelijk dat daar ook ergens een probleem kan zitten... Basis instelling wilde ik nog eens naar laten kijken, maar dat is nooit tot uitvoer gebracht. (Ik houd er rekening mee dat ik daar nu wel eens de dupe van kan zijn)
Word vervolgd, gr Ruud
Vanmiddag uit A'dam naar huis gereden, met tank bijna leeg. In de straat ging indicatielampje van de tank branden. Parkeerplaats voor het huis was even bezet door m'n zus, dus tijdelijk ergens anders geparkeerd. Na starten en rijden naar parkeerplaats voor de deur, sloeg de motor af bij het afremmen. dit vond ik wat vreemd, dus ik dacht: even opnieuw starten.
NIET DUS...
controle lampjes doen het normaal. reserve tank lampje aan startmotor gaat goed rond, maar pakt niet.
Morgen maar verder kijken. Tank is bijna leeg, maar als het lampje gaat branden heb ik altijd nog enkele kilometers kunnen rijden (200 meter lijkt mij erg kort)
eerst maar een tankje diesel halen en proberen en eventueel ANWB laten kijken. R109?
PS ik heb de laatste tijd wel het idee dat de achteruit niet direct aangrijpt. Mogelijk dat daar ook ergens een probleem kan zitten... Basis instelling wilde ik nog eens naar laten kijken, maar dat is nooit tot uitvoer gebracht. (Ik houd er rekening mee dat ik daar nu wel eens de dupe van kan zijn)
Word vervolgd, gr Ruud
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Niet starten
3L kwaaltjeknoof schreef:Zojuist het zelfde...
Vanmiddag uit A'dam naar huis gereden, met tank bijna leeg. In de straat ging indicatielampje van de tank branden. Parkeerplaats voor het huis was even bezet door m'n zus, dus tijdelijk ergens anders geparkeerd. Na starten en rijden naar parkeerplaats voor de deur, sloeg de motor af bij het afremmen. dit vond ik wat vreemd, dus ik dacht: even opnieuw starten.
NIET DUS...
controle lampjes doen het normaal. reserve tank lampje aan startmotor gaat goed rond, maar pakt niet.
Morgen maar verder kijken. Tank is bijna leeg, maar als het lampje gaat branden heb ik altijd nog enkele kilometers kunnen rijden (200 meter lijkt mij erg kort)
eerst maar een tankje diesel halen en proberen en eventueel ANWB laten kijken. R109?
PS ik heb de laatste tijd wel het idee dat de achteruit niet direct aangrijpt. Mogelijk dat daar ook ergens een probleem kan zitten... Basis instelling wilde ik nog eens naar laten kijken, maar dat is nooit tot uitvoer gebracht. (Ik houd er rekening mee dat ik daar nu wel eens de dupe van kan zijn)
Word vervolgd, gr Ruud
gewoon doorblijven starten, uiteindelijk slaat ie wel aan en meteen doorrijden naar een tankstation en voortaan de auto niet wegzetten met een bijna *lege* tank want dan kan je dit proces (doorstarten totie aanslaat) weer herhalen.. Niet goed voor de startmotor en Niet goed voor je Accu.. Zonde dus
- knoof
- 3L Maat
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 23 jan 2014, 21:59
- Echte naam: Ruud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 apr 2002
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Re: Niet starten
Stiekem hoop ik het ook, maar wel eens vaker voorgekomen, pomp zit paar honderd meter verder rijden, maar die was al gesloten bij thuiskomst. Morgen eerst een jerrycan halen en dan proberen door te starten
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Niet starten
Vul eerst je filter even voor het starten.
Heeft ie sneller brandstof.
Had mijn gebakkie ook, tot ik het systeem in de tank heb vervangen. Daarna niet meer voorgekomen.
Heeft ie sneller brandstof.
Had mijn gebakkie ook, tot ik het systeem in de tank heb vervangen. Daarna niet meer voorgekomen.
- knoof
- 3L Maat
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 23 jan 2014, 21:59
- Echte naam: Ruud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 apr 2002
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Re: Niet starten
6liter diesel en doorstarten gaf een goed resultaat!
Toch denk ik dat het vervangen van het brandstoffilter ook geen overbodige luxe is. (wat ik zo verder op het forum lees)
Toch denk ik dat het vervangen van het brandstoffilter ook geen overbodige luxe is. (wat ik zo verder op het forum lees)
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Niet starten
Het vervangen van het brandstof filter los dit probleem niet op je tank vlotter is het probleem kan ook zijn dat er troep in je tank rond drijft .
En na het lezen van je topic lijkt het er niet op dat hij niet start maar niet aan wil slaan wezenlijk verschil bij diagnose .
En na het lezen van je topic lijkt het er niet op dat hij niet start maar niet aan wil slaan wezenlijk verschil bij diagnose .
Wat niet kapot is moet je niet repareren