Nadat ik definitief afscheid had genomen van de VW Lupo's 3L; verschillende merken en modellen gehad.
Via de Audi A2-3L, ook eens de benzineversie ervan geprobeerd, maar schakelen blijf ik niks vinden.
Daarna ging het snel, eerst waren er de Citroen's C5 break automaat , daarna een Opel Corsa CDTI (met easytronic), een Renault Clio (oud model), ingeruild op een Citroen Xsara Break.
Al snel weer weggedaan en hiervoor kwam toch weer een Clio, nu de Estate met quickshift (waardeloos systeem).
Ook nog even een zijspoor gemaakt met een Nissan Micra met een NCVT bak (Nissan Continue Variabele Transmissie - ofwel een oude Dafjes-automaat). Heerlijk bakkie en ondanks zijn hoge leeftijd (23 jaar oud) een prachtexemplaar en rijdt fantastisch.
Dan nu een van de hoogtepunten uit mijn auto-geschiedenis.
Ik ben gevallen voor de DSG bak van VW en heb het jongste model van de Polo gekocht (2011).

Dan ook maar gelijk de Highline met TSI motor en Excecutive pakket (insiders weten dat dit een van de topmodellen is).
Deze Polo heeft de Highine uitrusting zoals onder meer: Climate Control, Cruise Control, niet-rokers uitvoering, dubbele bodem, navigatie.
Maar ook radiobediening stuur, el.en verwarmde spiegels, 4 el.ruiten, middenarmsteun, privacy glas, parkeerhulp, sportstoelen.
Uiteraard de historie en wagengegevens opgevraagd en klopt allemaal uiteraard.
En wat rijd zoiets toch heerlijk zeg. Die DSG bak is helemaal mijn ding.
Zijdezacht glijdt ie door all 7 versnellingen en dat doet ie lekker bij lage toeren.
Je zit bij (mijn) rustige rijstijl snel in de hoogste versnelling en tuft dan met gemak 1200 toeren ui een buitenweggetje. En heerlijk stil.
Echt een aanwinst deze Polo. Ik zeg nu bijna: nooit meer wat anders.