Frans en zijn zwarte 3L --> Slopen.....
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Frans en zijn zwarte 3L --> Slopen.....
Voordat ik ga reageren op allerlei topics eerst maar even voorstellen:
Persoonlijk:
30 jaar oud, als beroep Product Architect bij Bosch Security Systems en ik woon in Roermond (Limburg)
Voertuigen:
2x Daf 66 (stationcar en sedan)
Moto guzzi V50 (legergroen en met V65 blok)
Zwarte Lupo 3L
Autogeschiedenis:
Vanaf mijn 18e (2003) heb ik altijd met een Daf 66 gereden, een jaar of 7 met een stationcar en daarna verschillende sedans. ik gebruikte de Daf gewoon als dagelijkse auto (20.000 km/jaar) en doe alles zelf, van blok-revisie tot laswerk. Ik heb er op dit moment nog twee (een rijdende en gekeurde sedan en een geschorste stationcar (project).
Vanaf vorig jaar werd het voor mijn aantrekkelijker om met de auto naar het werk te gaan ipv openbaar vervoer en dit betekende dat ik toch een iets betrouwbaardere auto nodig had... Afgelopen jaar heb ik Roermond - Eindhoven gereden met een blauwe Lupo 1.7 SDI. Deze lupo beviel prima (wel de bak moeten wisselen) maar de 3L variant vond ik qua zuinigheid en techniek ook erg interessant dus vandaar ben ik begin december gaan zoeken naar een geschikte 3L. Na verschillende tips heb ik besloten om bij een specialist te kopen en toen David (Ecomotive) een leuke zwarte 3L had staan ben ik naar Heerhugowaard gereden Daar heb ik mijn SDI achtergelaten en met de 3L naar huis gereden. Helaas viel me al tijdens de rit naar huis (wel pas na een flinke tijd) op dat hij niet meer naar de 5 schakelt als de auto goed warm is. Ik heb hierover contact gehad met David en 6 januari rijdt ik weer naar HHW voor een diagnose en hopelijk een oplossing. Ik ga er van uit dat dit wel op te lossen is (speling schakelstang of afstelling schakelmof oid),
Update 6-Januari 2016:
Schakel probleem is inmiddels opgelost, het was speling op de gangsteller en deze is vervangen voor een andere.
Foto is nog van David, ik moet nog zelf foto's maken
Gedaan:
* Aanschaf bij 331.412km --> 12-2015
* Nieuwe banden --> 04-2016
* Bodemplaat monteren --> 6-01-2016
* Trekhaak monteren --> 31-01-2016
* Busjes deurvangers vernieuwen --> 10-02-2016
* Wiellager LA vervangen --> 10-02-2016
* Revisiebak + koppeling + grote beurt (van Ecomotive) --> 10-08-2016 --> 360.000
* Handremkabels vervangen --> 10-09-2016 --> 362.000
* Nieuwe APK --> 12-09-2016 --> 362.000
* Remschoenen (achter) vervangen --> 14-01-2017 --> 377.000
* Remschijven + blokken --> 20-01-2017 --> 378.000
* Basisinstellingen --> 21-01-2017 --> 378.000
* Aandrijfas (bestuurderskant) ---> 22-04-2017 ---> 390.000
* Basisinstellingen --> 26-05-2017 --> 394.000
* Grote beurt --> 04-05-2017 --> 395.000
* Nieuwe schokbrekers (achter) en gebruikte maar goede veren --> 04-05-2017 --> 395.000
* Rechter homokineet vervangen voor een gebruik maar goed 2e hands exemplaar --> 10-06-2017 --> 396.000
* Freeflow uitlaat gemonteerd --> 10-06-2017 --> 396.000
* Klapraampjes gemonteerd --> 22-06-2017 --> 397.000
* Nieuwe APK --> 29-08-2017 --> 399.000
* Nieuwe deurvangers, deurgreep links en releais 109 --> 09-05-2018 --> 420.000
* Aandrijfas R, grote beurt, remblokken, schijven, ruitenwissers, versnellingsbak olie ververst, distributieriem, waterpomp, spanrol --> 12-05-2018 --> 421.000
* Handbak / Turbo verwisseld / EGR afgedopt / inlaat traject gereinigd / APK --> 08-2019 --> 435.000
* Grote Beurt --> 444.000
Persoonlijk:
30 jaar oud, als beroep Product Architect bij Bosch Security Systems en ik woon in Roermond (Limburg)
Voertuigen:
2x Daf 66 (stationcar en sedan)
Moto guzzi V50 (legergroen en met V65 blok)
Zwarte Lupo 3L
Autogeschiedenis:
Vanaf mijn 18e (2003) heb ik altijd met een Daf 66 gereden, een jaar of 7 met een stationcar en daarna verschillende sedans. ik gebruikte de Daf gewoon als dagelijkse auto (20.000 km/jaar) en doe alles zelf, van blok-revisie tot laswerk. Ik heb er op dit moment nog twee (een rijdende en gekeurde sedan en een geschorste stationcar (project).
Vanaf vorig jaar werd het voor mijn aantrekkelijker om met de auto naar het werk te gaan ipv openbaar vervoer en dit betekende dat ik toch een iets betrouwbaardere auto nodig had... Afgelopen jaar heb ik Roermond - Eindhoven gereden met een blauwe Lupo 1.7 SDI. Deze lupo beviel prima (wel de bak moeten wisselen) maar de 3L variant vond ik qua zuinigheid en techniek ook erg interessant dus vandaar ben ik begin december gaan zoeken naar een geschikte 3L. Na verschillende tips heb ik besloten om bij een specialist te kopen en toen David (Ecomotive) een leuke zwarte 3L had staan ben ik naar Heerhugowaard gereden Daar heb ik mijn SDI achtergelaten en met de 3L naar huis gereden. Helaas viel me al tijdens de rit naar huis (wel pas na een flinke tijd) op dat hij niet meer naar de 5 schakelt als de auto goed warm is. Ik heb hierover contact gehad met David en 6 januari rijdt ik weer naar HHW voor een diagnose en hopelijk een oplossing. Ik ga er van uit dat dit wel op te lossen is (speling schakelstang of afstelling schakelmof oid),
Update 6-Januari 2016:
Schakel probleem is inmiddels opgelost, het was speling op de gangsteller en deze is vervangen voor een andere.
Foto is nog van David, ik moet nog zelf foto's maken
Gedaan:
* Aanschaf bij 331.412km --> 12-2015
* Nieuwe banden --> 04-2016
* Bodemplaat monteren --> 6-01-2016
* Trekhaak monteren --> 31-01-2016
* Busjes deurvangers vernieuwen --> 10-02-2016
* Wiellager LA vervangen --> 10-02-2016
* Revisiebak + koppeling + grote beurt (van Ecomotive) --> 10-08-2016 --> 360.000
* Handremkabels vervangen --> 10-09-2016 --> 362.000
* Nieuwe APK --> 12-09-2016 --> 362.000
* Remschoenen (achter) vervangen --> 14-01-2017 --> 377.000
* Remschijven + blokken --> 20-01-2017 --> 378.000
* Basisinstellingen --> 21-01-2017 --> 378.000
* Aandrijfas (bestuurderskant) ---> 22-04-2017 ---> 390.000
* Basisinstellingen --> 26-05-2017 --> 394.000
* Grote beurt --> 04-05-2017 --> 395.000
* Nieuwe schokbrekers (achter) en gebruikte maar goede veren --> 04-05-2017 --> 395.000
* Rechter homokineet vervangen voor een gebruik maar goed 2e hands exemplaar --> 10-06-2017 --> 396.000
* Freeflow uitlaat gemonteerd --> 10-06-2017 --> 396.000
* Klapraampjes gemonteerd --> 22-06-2017 --> 397.000
* Nieuwe APK --> 29-08-2017 --> 399.000
* Nieuwe deurvangers, deurgreep links en releais 109 --> 09-05-2018 --> 420.000
* Aandrijfas R, grote beurt, remblokken, schijven, ruitenwissers, versnellingsbak olie ververst, distributieriem, waterpomp, spanrol --> 12-05-2018 --> 421.000
* Handbak / Turbo verwisseld / EGR afgedopt / inlaat traject gereinigd / APK --> 08-2019 --> 435.000
* Grote Beurt --> 444.000
Laatst gewijzigd door Frans op 07 mei 2021, 21:25, 21 keer totaal gewijzigd.
Alles wat rammelt heb je nog....
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Welkom Frans,
Dafjes vind ik ook erg leuk, helaas heb ik alleen ooit op een dealerterrein met een Daf gereden en niet op de weg. Voor je kilometers is denk ik de CC je beste en meestgebruikte accessoire die je kunt inbouwen, heerlijk! Als je toch bij David in HHW bent laat je hem het er gewoon inbouwen. Ben je in een keer klaar
Dafjes vind ik ook erg leuk, helaas heb ik alleen ooit op een dealerterrein met een Daf gereden en niet op de weg. Voor je kilometers is denk ik de CC je beste en meestgebruikte accessoire die je kunt inbouwen, heerlijk! Als je toch bij David in HHW bent laat je hem het er gewoon inbouwen. Ben je in een keer klaar
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Welkom Frans,
Je bent een echte automaat-liefhebber als ik het zo lees.
Je bent een echte automaat-liefhebber als ik het zo lees.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Haha Frans, je onderschrift
Welkom hier hoor en leuk die dafjes !
Die Guzzi ook, Ik heb ooit eens een Norge gereden. Geweldige motor en rijd beter dan een Pan.
Welkom hier hoor en leuk die dafjes !
Die Guzzi ook, Ik heb ooit eens een Norge gereden. Geweldige motor en rijd beter dan een Pan.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Welkom!
cc installeren doet David van ecomotive helaasch niet. Een van de weinige dingen die hij niet doet.
Maar als je zoveel rijdt als je zegt dat je doet, is die cc echt dubbel en dwars zn geld waard! Ik heb nu 6 jaar mijn 3L (s) , en ik heb het pas na een jaar of 2/3 gedaan, en eigenlijk had ik er best spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan!! Bij m'n andere 2 3L's heb ik dan ook direct cc er in laten zetten na aanschaf.
Daarvoor moet je naar EJR in friesland , of naar Marja in waddinxveen , of je doet het zelf incl opsturen van ECU. Persoonlijk zou ik ervoor naar EJR gaan. Kan je eventueel meteen een chiptune doen.
cc installeren doet David van ecomotive helaasch niet. Een van de weinige dingen die hij niet doet.
Maar als je zoveel rijdt als je zegt dat je doet, is die cc echt dubbel en dwars zn geld waard! Ik heb nu 6 jaar mijn 3L (s) , en ik heb het pas na een jaar of 2/3 gedaan, en eigenlijk had ik er best spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan!! Bij m'n andere 2 3L's heb ik dan ook direct cc er in laten zetten na aanschaf.
Daarvoor moet je naar EJR in friesland , of naar Marja in waddinxveen , of je doet het zelf incl opsturen van ECU. Persoonlijk zou ik ervoor naar EJR gaan. Kan je eventueel meteen een chiptune doen.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Als je dan toch bezig gaat, doe bij EJR gelijk een katloze uitlaat erbij. Mooi ritje toch? Roermond - Kootstertille en weer terug.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Bedankt voor het welkom!
Waarschijnlijk doe ik de CC inbouw gewoon zelf, moet alleen kijken hoe ik de ECU geflashed krijg. Misschien is opsturen idd een optie :-)
Het is trouwens wel even wennen dat bij de dafjes de pook vooruit ook werkelijk vooruit is en mijn de Lupo de pook naar achter vooruit is...
Waarschijnlijk doe ik de CC inbouw gewoon zelf, moet alleen kijken hoe ik de ECU geflashed krijg. Misschien is opsturen idd een optie :-)
Het is trouwens wel even wennen dat bij de dafjes de pook vooruit ook werkelijk vooruit is en mijn de Lupo de pook naar achter vooruit is...
Alles wat rammelt heb je nog....
- lättmetall
- 3L Buddy
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 17 mei 2015, 18:17
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 314.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Welkom Frans!
Heb zelf in Herten, Horn en Heel gewoond.
Heb zelf in Herten, Horn en Heel gewoond.
Audi A2 3L 2004 op de Zweedse wegen.
Saab 99 GL 5-Speed 1983
Saab 99 Turbo 1977 (1 van Saabs 100 turbo testauto's)
Renault Megane 1.6 RTE combi 2003
Saab 99 GL 5-Speed 1983
Saab 99 Turbo 1977 (1 van Saabs 100 turbo testauto's)
Renault Megane 1.6 RTE combi 2003
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Update:
Vandaag (6 januari) bij David (Ecomotive) in HHW geweest en mijn problemen zijn opgelost :-)
Het schakelprobleem bleek speling op de gangsteller te zijn en de complete gangsteller is verwisseld voor een goed exemplaar (zelfs met gemodificeerd huis)
Verder zagen we dat een aandrijfashoes gescheurd was en deze heeft David ook netjes en zonder kosten vervangen. Ook heb ik van David een bodemplaat gekocht.
Op de weg terug nog even op de sloop een thuiskomertje gezocht en gevonden en twee goed werkende achterklep gasveren meegenomen. Ik kan dus al weer wat dingen van mijn 2-do lijstje afstrepen
Vandaag (6 januari) bij David (Ecomotive) in HHW geweest en mijn problemen zijn opgelost :-)
Het schakelprobleem bleek speling op de gangsteller te zijn en de complete gangsteller is verwisseld voor een goed exemplaar (zelfs met gemodificeerd huis)
Verder zagen we dat een aandrijfashoes gescheurd was en deze heeft David ook netjes en zonder kosten vervangen. Ook heb ik van David een bodemplaat gekocht.
Op de weg terug nog even op de sloop een thuiskomertje gezocht en gevonden en twee goed werkende achterklep gasveren meegenomen. Ik kan dus al weer wat dingen van mijn 2-do lijstje afstrepen
Alles wat rammelt heb je nog....
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Mooi!
Let wel op : er zijn 2 soorten achterkleppen
De magnesium 3L achterklep is lichter dan de stalen achterklep
Op de sloop zul je veren van een normale lupo vinden
Die normale lupo achterklep veren zijn voor een zwaardere klep gemaakt
Dat resulteerd bij een 3L magnesium klep in een klep die je moeilijk kan dichtdoen en veel kracht moet zetten
Let wel op : er zijn 2 soorten achterkleppen
De magnesium 3L achterklep is lichter dan de stalen achterklep
Op de sloop zul je veren van een normale lupo vinden
Die normale lupo achterklep veren zijn voor een zwaardere klep gemaakt
Dat resulteerd bij een 3L magnesium klep in een klep die je moeilijk kan dichtdoen en veel kracht moet zetten
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Maar jij hebt de stalen achterklep Frans, want je hebt een remlicht in het metaal van de klep.
http://www.lupo3l.nl/?p=4125
Een magnesium heeft de remlicht boven achter het raam
http://www.lupo3l.nl/?p=4125
Een magnesium heeft de remlicht boven achter het raam
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Ik heb idd de stalen klep en de nieuwe (gebruikte van de sloop) veren werken echt wel goed, toch wel pretting als de klep open blijft staan als je hem open doet :-)
Alles wat rammelt heb je nog....
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Update :-)
Ik heb aflopen tijd wat problemen gehad (auto stond een tijd stuil) omdat ik ineens bij een kruispunt geen vermogen meer had en nog net tot de overkant kon rollen (gelukkig heeft mijn broer een auto transporter). Auto startte alleen in de N en liep alleen stationair. Schakelen deed hij niet meer... Na een paar avonden zoeken en heen en weer mailen met David bleek het een stekker in de buurt van de accu te zijn die was los gegaan...
Ondertussen kan ik een oude laptop (WinXP) met VCDS draaien en kan ik foutcodes uitlezen :-)
Vandaag ook de trekhaak gemonteerd en begonnen me te oriënteren in de wereld van de 155*65*14 eco banden :p
Ik heb aflopen tijd wat problemen gehad (auto stond een tijd stuil) omdat ik ineens bij een kruispunt geen vermogen meer had en nog net tot de overkant kon rollen (gelukkig heeft mijn broer een auto transporter). Auto startte alleen in de N en liep alleen stationair. Schakelen deed hij niet meer... Na een paar avonden zoeken en heen en weer mailen met David bleek het een stekker in de buurt van de accu te zijn die was los gegaan...
Ondertussen kan ik een oude laptop (WinXP) met VCDS draaien en kan ik foutcodes uitlezen :-)
Vandaag ook de trekhaak gemonteerd en begonnen me te oriënteren in de wereld van de 155*65*14 eco banden :p
Alles wat rammelt heb je nog....
-
- Goede 3L vriend
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
- Echte naam: Rob
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 feb 2000
- Kilometerstand: 329.035km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Dodewaard
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Bekend pakkie Frans
Ook werkzaam in een cleanroom?
Ook werkzaam in een cleanroom?
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Ik kom af en toe in een cleanroom als ik in de fabroek ben. Ik kon zo nel even geen andere foto vinden haha
Undertussen wat dingen gedaan:
Wiellager rechts-achter vervangen en de busjes van de deurvangers gedaan :-)
Undertussen wat dingen gedaan:
Wiellager rechts-achter vervangen en de busjes van de deurvangers gedaan :-)
Alles wat rammelt heb je nog....
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Wel duidelijk herkenbaar, Frans, dat jij het bent
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Frans en zijn zwarte 3L
oppassen voor het besmettelijke lupo virus. op een geven moment is de auto als nieuw...Frans schreef:Undertussen wat dingen gedaan:
Wiellager rechts-achter vervangen en de busjes van de deurvangers gedaan :-)
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Inmiddels zit ik op 354.000km maar nu heb ik toch wat problemen...
Zaterdag avond kwam er na het verlaten van de snelweg (uitrollen) een onheispellend geluid onder de auto vandaan.... Ook liep er versnellingsbak olie onderuit toen ik stilstond
Duster bezig geweest om een diagnose te stellen:
* Er zat nog best veel olie in de bak, wel met metaaldeeltjes
* 1 wiel blokkeren en met de hand aan het andere wiel draaien (in de neutraal) draait soms goed, soms meer weerstand en soms knarsen..
* Tandwielen van de 5 zien er goed uit
* Waar de olie vandaan komt is me vooralsnog een raatsel
* de rechter aandrijfas heeft wat speling maar dit heeft er niets mee te maken
De bak kan er bijna onderuit, zit nog maar met twee bouten aan het blok vant en ik moest gister avond nog een fuseekogeltrekker bij mijn broer ophalen ands was hij er al onderuit geweest.
To be continued....
Zaterdag avond kwam er na het verlaten van de snelweg (uitrollen) een onheispellend geluid onder de auto vandaan.... Ook liep er versnellingsbak olie onderuit toen ik stilstond
Duster bezig geweest om een diagnose te stellen:
* Er zat nog best veel olie in de bak, wel met metaaldeeltjes
* 1 wiel blokkeren en met de hand aan het andere wiel draaien (in de neutraal) draait soms goed, soms meer weerstand en soms knarsen..
* Tandwielen van de 5 zien er goed uit
* Waar de olie vandaan komt is me vooralsnog een raatsel
* de rechter aandrijfas heeft wat speling maar dit heeft er niets mee te maken
De bak kan er bijna onderuit, zit nog maar met twee bouten aan het blok vant en ik moest gister avond nog een fuseekogeltrekker bij mijn broer ophalen ands was hij er al onderuit geweest.
To be continued....
Alles wat rammelt heb je nog....
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Ik weet niet of je van plan was die fuseekogeltrekker bij de lupo te gebruiken? Er is ook een andere manier om je aandrijfassen los te halen. Stuk makkelijker.
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Frans en zijn zwarte 3L
Dan ben ik wel benieuwd naar de andere manier :-)
Ik was inderdaad van plan aan de bestuurderskant de fuseekogel los te maken...
Ik was inderdaad van plan aan de bestuurderskant de fuseekogel los te maken...
Alles wat rammelt heb je nog....