Krijg nu wat. het past ook gewoon in 1 keer... Dat gebeurd mij niet vaak, meestal moet het elfhonderdeenentachtig keer uit elkaar
Ankerplaatje waar aan de achterzadels komen.
Helaas kwam de lak kleur erg laat, dus niet kunnen verven.
Dat heb ik gisteren en vandaag goed gemaakt.
Eerst had ik de klauwen nog op de auto,, maar niet lang na de eerste verf laag toch alles weer los gemaakt.
en los van de auto in de verf gezet..
eerst maar even de zichtkant van de achterschijf ik de zelfde kleur als de velgen gespoten. staat beter, geen roest plekken meer.
Toen maar de remklauwhouder aan de voorkant in de kleur gezet, de roest kleur die hij had was niet mooi met het blauw.
Juist, helder moment, toch alles los van de auto.....
Kijk, dit werkt al beter. voor de scherpe heren en dames.. ja mijn remblokken zaten er achter nog in
Het resultaat, nog zonder velgen... duhhh
En met de velgjes weer op hun zomerplek, winterplek is de garage, maar dan nemen de 3l velgen de plek van de zomervelgen in
Joch3m schreef:Smoelt goed Emiel, nu maar lekker remmen. Waren de handremleidingen al binnen?
nee nog niet... heb ze ook niet nog een keer besteld. rustig aan alle tijd.
en anders zeg ik tegen de apk keurmeester dat ik een electronische pakeerrem heb, kijk maar naar het knipperende lampje met de P in mijn dashbord.
Wel eerst dan de hele handrem weg halen
Netjes, ik ben benieuwd naar het resultaat van deze modificatie want de standaard remmen van een 3L vind ik nogal, hoe zeg je dat diplomatiek, eeeh teleurstellend.
Emiel dat heb je erg mooi gedaan hoor. Effe remschijfjes achter monteren.
en die kleur he echt hartstikke mooi.het is niet dat showerige goud of ferrari rood. Of een ander agressief snelle kleur.
Nee, deze blauwe calipertjes maakt het erg stijlvol .
Niek schreef:Netjes, ik ben benieuwd naar het resultaat van deze modificatie want de standaard remmen van een 3L vind ik nogal, hoe zeg je dat diplomatiek, eeeh teleurstellend.
voor mijn gevoel sta ik snel stil. maar eerlijkheid gebied me wel te vertellen dat ik het daarom niet heb gemonteerd.
heb deze luup nu 2.5 jaar. en in die tijd ongeveer 4 keer de complete achterremmen vervangen. en telkens na een maand of wat werkte de handrem al niet meer en waren de voeringen scheef.
dat was ik gewoon zat. en om nu weer nieuwe trommels te kopen, daar had ik geen zin meer in.
Niek schreef:Netjes, ik ben benieuwd naar het resultaat van deze modificatie want de standaard remmen van een 3L vind ik nogal, hoe zeg je dat diplomatiek, eeeh teleurstellend.
voor mijn gevoel sta ik snel stil. maar eerlijkheid gebied me wel te vertellen dat ik het daarom niet heb gemonteerd.
<OT> Vorige maand ben ik met 3 passagiers, mijzelf en een volgepakte dakkoffer naar Wales gereden en het was onder deze omstandigheden dat de remmen het maar matig deden. Hard op het pedaal trappen en bepaald geen indrukwekkende vertraging. Zit ook te broeden op een upgrade naar grotere schijven en/of andere remtangen. Voorwaarde is dat het spul natuurlijk wel onder de standaard 3L velgen past. </OT>
vorige week kreeg ik een mail van mijn verzekeraar dat ze deze dag gingen houden, Kijk altijd mooi.
Een dag waar mijn lupo beter van wordt, en die mij alleen tijd en diesel kost.
Dus gisteren even een rondje om de auto gedaan, en alle deukjes geïnventariseerd.
1 deuk links voor zijpaneel voor
2 deukjes op het linker portier
2 deukjes op het linkerachterpaneel
1 deukje op het dak voor de antenne
2 deukjes op het rechter achterpaneel
2 deukjes op het rechter portier.
Goed dan moet je kiezen, want ze halen max 3 deukjes uit de auto.
En na het lezen van de voorwaarde was het duidelijk (deukjes op onbereikbare plekken kunnen niet gedaan worden.
Dus gisteren het hemeltje er uit gehaald, alle sooi uit de auto gehaald. en vanmorgen vertrokken naar de Ahoy.
Daar aangekomen heb ik ongeveer 15 min in de rij gestaan, en toen was er plek. Even met de meneer om de auto gelopen, en een keuze gemaakt:
1 deuk zijpaneel voor
1 deukje dak
1 deukje zijpaneel rechts achter.
Tevens aangeboden om even de binnenbekleding en de stoel er uit te halen, wat erg werd gewaardeerd.
Emiel aan de koffie en een sausijzerbroodje. en nog voordat ik deze op had, was de auto al bijna klaar.
Ik maak nog de opmerking dat hij sneller werkt dan ik kan eten, en daar kon hij goed om lachu.
Nou ik denk dus nu is het klaar, snel mijn koffie en broodje op gegeten,, en was klaar om te vertrekken.
Maar ik mocht weer uitstappen, en een broodje halen. in de tijd die ik nodig had om het broodje op te eten waren de volgende deukjes ook gefixd.
dus totaal is het volgende gedaan:
2 deukjes linker portier
2 deukje zijpaneel rechts achter
2 deukjes rechter portier.
1 deuk zijpaneel voor
1 deukje dak
dit alles met uitdrukken en hameren, geen lijm nodig.. had alles prima bereikbaar gemaakt.
Centraal Beheer, dank jullie wel. super goed initiatief...