mijn naam is Thijs, 20 jaar jong, en woonachtig in IJsselmuiden.
Mijn eerste auto was een Opel Corsa B 1.4 uit 2000.
Omdat er nogal wat reparaties aan die auto moesten worden gedaan ben ik gaan kijken naar een andere auto.
Vervolgens kwam ik uit bij de Lupo 3L.
Sinds 8 februari ben ik de eigenaar van deze lupo: :D

To:
Ruitenwissermechanisme, voor, maken done
Ruiterwissermechanisme, achter, maken
Binnenverlichting (van het originele gele, vervangen naar helder blauw licht)done
Grote beurt geven done
Distributieriem vervangen done
Laten uitlijnen (trekt ietsje naar rechts)
Het knakken van de linkerdeur verhelpen done
Dubbeldin radio/parrot done
Binnenverlichtingschakelaar vervangen
Kijken naar centrale vergrendeling. Met de afstandsbediening neem ie het slot in de linkerportier niet mee.
VEEEEL zuinige kilometers maken.
Wishlist:
Cruise control
Dasboardkastje
Bekerhouders
Ander interieur
29-4-2014: 330K gepasseerd
Update 23-09-2014
Inmiddels de 341k gepasseerd.
In de tussentijd enkele dingen gedaan aan de auto.
Zo heb ik de set FSI-velgen van Dave overgenomen, is de auto voorzien van nieuwe remschijven, remblokken + nieuwe remschoenen achter en is ie uitgelijnd.
Is de auto APK-gekeurd, en heb ik veel zuinige kilometers gemaakt. Het verbruik ligt na 17k op 3.4/100.
En dan even wat plaatjes:

Tijdje terug een nieuwe radio ingebouwd:

De microfoon heb ik geplaatst bij de binnenverlichting, en heb de kabel vanaf daar, onder het hemeltje door naar de handgreep geleid. Vervolgens via het deurrubber naar het dashboard, en vervolgens met een ijzerdraad de stekker omhoog gehaald naar de plek van de radio. Idemdito bij de DAB+ antenne, alleen die zit aan de bijrijderskant.
Erg blij met de nieuwe radio, werkt erg fijn!
29-12-2014
Maandag 29 december ongeluk gehad met de luup. Mijn vriendin en ik zijn er gelukkig goed vanaf gekomen, maar de lupo is helaas totalloss
Foto's zal ik binnenkort plaatsen. Morgen ga ik een afspraak maken met de schade-expert, die hem waarschijnlijk wel totalloss zal verklaren. Daarna maar zien wat ermee gaat gebeuren..
31-1-2015
Afgelopen zaterdag nieuwe auto opgehaald.
Mocht van de baas een auto uitzoeken, en de keuze is gevallen op een golf GTE.
Theoretisch verbruik is 1,5L/100km, maar in de praktijk zal ik dit alleen maar gehaald worden als ik veel elektrisch rijd.
Ontzettend fijne auto, en ben er dan ook erg blij mee. Met de luxe, en het GTE-knopje, is het echt genieten geblazen.
Misschien komt er in de toekomst wel weer een 3l, of in ieder geval een lupo; als 2e auto voor mijn vriendin. Zal er in ieder geval geen ander klein gebakje bij willen. De lupo is echt een leuke auto!!
Groeten
Thijs