Wat heb je vandaag gedaan?

Geinige dingetjes, moppen, je frustratie etc. kan je hier kwijt.
3lmaniac
3L Maat
3L Maat
Echte naam: Eelco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 12 sep 2002
Kilometerstand: 239.930km
Transmissie: Automaat
Kleur: Jazzblue - LW5Z
Brandstof: Normale diesel

Re: Wat heb je vandaag gedaan?

Bericht door 3lmaniac »

de upjes er weer onder geknupd! kom maar op zomerrrrr :dance:
Andreas
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Autotype: Overige autotypes

Bericht door Andreas »

Zit nu oplichters in het buitenland te kijken op SBS6.

Ze zijn in Budapest, pff dat je met geld wisselen e.d. zo opgelicht kan worden!
Gaat natuurlijk in veel meer landen zo.
Afbeelding

"I am not designed to come second or third. I am designed to win." - Ayrton Senna
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt

Bericht door Kanerr »

Belastingaangifte ingevuld en dat betekend dat Kaner met een lekker gevulde portemonnee op vakantie kan gaan! :dance:

Low is a lifestyle..
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Robbin
Kilometerstand: 410.000
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel

Bericht door Bresjee99 »

4 FK AK street setjes besteld. Voor het lieve sommetje van 146, nog wat per stuk...

Voor Tiemen, CHC en Rog65 en mezelf.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Call me Issy
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Kleur: Ravenna Blue - LA5W

Bericht door Lupo2002 »

Type 2 Bekerhouder opgehaald & EGR dicht gemaakt met een plaatje

Afbeelding
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Echte naam: Willem
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000

Bericht door Willemvee »

Ik heb vandaag, in een stil huis, opgeruimd.
Tot de volgende keer David!
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: Guus
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Kleur: Taftgroen - LA6N

Bericht door reichbus »

Ben nu al twee dagen aan het kl*ten met mijn HTC One-V. Het apparaat heeft van zichzelf niet zo veel opslagcapaciteit. Ik heb er een sdkaart van 8 gieg in gedouwd en daar staan bijna alle apps op. Er moeten apps geupdate worden, maar er is onvoldoende geheugen beschikbaar.

Ik ben me even snel gaan verdiepen in hoe geheugen werkt op een Android en kom er achter dat ik er met mijn vingers verder van af moet blijven (behalve taskkillers er af te gooien. Die zat niet geïnstalleerd dus... Wel de Taskmanager van HTC zelf en die mag ik er niet af gooien).

Vanochtend groot forensisch onderzoek gedaan en de gedelete foto's en muziekbestanden bleken nog 5 gigabyte in de verborgen prullenbak in beslag te nemen. Die heb ik er af gegooid. Ik dacht dat daar mee het probleem was opgelost, maar nu ik de tweede app probeer te updaten loopt hij al weer vast.

Dit probleem speelt al veel langer. Ik moet al maanden eerst apps er af gooien voordat ik nieuwe kan installeren. Op zich is dat niet zo heel erg, want ik probeer ook heel vaak iets uit en doe er vervolgens niets meer mee. Als ik onbeperkte opslagcapaciteit heb dan bost dat maar aan, brengt veiligheidsrisico's met zich mee, staat ruimte in te nemen enzo. Maar ik wil graag weer offline navigatie op mijn telefoon. Dat kan natuurlijk alleen als er genoeg geheugen beschikbaar is voor een knappe navigatie-app met kaartmateriaal en een lief stemmetje.

Ik ben nu bijna zo ver dat ik dat ding het raam uit kan gooien en Nietsnuts tips over goedkope mobieltjes op ga volgen. Of de oude pheun van mijn vrouw (Samsung Galaxy SII ofzo) over ga nemen. In elk geval ga ik geen geld meer spenderen om dat kapotte scherm te laten repareren. Dat geld houd ik mooi op zak voor de aanschaf van een nieuwe.

Jammer, ik heb het ding pas anderhalf jaar en was er tot zo ver tevreden over, maar op deze manier neemt mijn enthousiasme in hele grote stappen af. Nou ja, misschien ook mijn eigen schuld. Ik heb zelf voor een budgetmodel gekozen, omdat ik vind dat ik vrij weinig met mijn mobiel doe en er niet al te veel geld aan wil spenderen.
Afbeelding
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt

Bericht door Kanerr »

Vervelend Guus, al een hard reset uitgevoerd? Oftewel, backup maken van je contacten, fotos en emails (en alles wat je belangrijk vind) en dan de telefoon compleet leeg gooien. Incl. sd kaart. Hierna je oude gegevens, dus je back-up, terug installeren. Dan zou het moeten werken. Anders langs de winkel waar je hem hebt gehaald. Je hebt namelijk nog steeds garantie.

Low is a lifestyle..
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door reichbus »

Heej Kaner. Bij deze telefoon moet je eigenlijk alle apps op de geheugenkaart installeren. Er bleken nog wat apps op de opslag van de pheun te staan. Doordat ik net 5 Gieg had vrijgespeeld kon ik die verplaatsen. Sindsdien is mijn probleem opgelost. Het probleem is ontstaan doordat ik vergeten was dat nieuwe apps automatisch op de opslag van de telefoon worden geïnstalleerd.

Maar nu even wat anders: ik wil graag een offlinenavigatieprogramma op mijn telefoon. Kaartmateriaal mag best wat geld kosten. Ik heb nu de keuze uit: Sygic. Kaartmateriaal voor Europa is 40 euro. Die heb ik lang geleden al eens op mijn telefoon gehad en beviel me best wel goed.

Een andere favoriet van mij is Copilot. Die heb ik er als laatste op gehad en nu weer opnieuw geïnstalleerd. Helaas zit er geen stemnavigatie bij in de proefversie. Die moet je er nog bij kopen en dan komen er nog kaarten bij. Alles bij elkaar ben je daar zo'n 50 euro kwijt. Copilot had ik al eens op mijn wijlen Motorola A780 staan. Maar ja: typenderwijs: 20 euro meer voor een oude liefde?

Is er iemand die ervaring heeft met één van deze apps of weet nog wat beters? We zitten altijd voor een dubbeltje op de eerste rang natuurlijk ;).
Afbeelding
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Echte naam: Melvin
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Kleur: Moonsilver - LR7X

Bericht door Nietsnut »

Ik heb Navigon en Sygic naast de standaard Google app, Navigon stuurt 1 verificatie bij de opstart en Sygic is 100% offline.

Beide zijn prima maar Sygig is goedkoper en omdat hij 100% offline is doet hij het altijd. Ik heb een kerst aanbieding van Sygic gekocht, 36 euro en de tweede licentie gratis, hierdoor hebben Suus en ik nu voor 18 euro Sygic op onze telefoon.

Als je je apps op de SD-kaart wil hebben moet je je toestel 'rooten'. (Android is Linux-based en de gebruiker is altijd beperkt, pas als je de rechten verheft (Sudo) naar Superuser kan je alles doen. Daarom is Linux tha best!!)

(en ja, IOS is een Linux variant)
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door 3L-Emiel »

Tom Tom werk zowel op mijn gsm als op de radio prima
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door reichbus »

Nietsnut schreef:Daarom is Linux tha best!!)

Now we're talking business. Rooten moet ik nog eens een keer doen. Maar ik kan de apps wel makkelijk overzetten hoor, ook als gewone gebruiker.

Ik heb Sygic nu op de Ipad staan om nog even weer het gevoel te krijgen. Ik denk dat ik die ga doen.

Weer wat nieuws geleerd trouwens dat die Ipad eigenlijk een Linuxdevice is. Wat zou Steve Jobs daar van vinden? Zich nog een keer omdraaien onder zijn grafsteen?
Afbeelding
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Echte naam: Jochem
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000

Bericht door Joch3m »

Het probleem met heel veel telefoons is dat Android een bepaalde opslagruimte reserveert, die kan je dus niet meer gebruiken om app om op te slaan. Sommige telefoons die toch al weinig opslagruimte hebben houden hierdoor niks over voor eigen gebruik. Een SD kaart plaatsen helpt maar niet alle apps kunnen op een SD kaart draaien.

Oplossing is om de telefoon te rooten en een custom ROM te installeren. Cyanogen mods zijn over het algemeen prima. Ik heb een Note 1 die op 4.3 Cyanogen draait, deze reageert sneller dan mijn S4 met stock ROM :)
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Robbin
Kilometerstand: 410.000
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel

Bericht door Bresjee99 »

reichbus schreef:
Nietsnut schreef:Daarom is Linux tha best!!)

Weer wat nieuws geleerd trouwens dat die Ipad eigenlijk een Linuxdevice is. Wat zou Steve Jobs daar van vinden? Zich nog een keer omdraaien onder zijn grafsteen?
Neehoor, hij was er zelf bij Mac OS is al sinds jaar en dag een UNIX afstammeling. En IOS is weer een afstammeling van Mac OSX. Als je je iPhone/iPad jailbreakt kom je ook in het achterliggende unixsysteem terecht. En dan heb je inderdaad, net als bij rooten, meer mogelijkheden dan standaard.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Echte naam: Melvin
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Kleur: Moonsilver - LR7X

Bericht door Nietsnut »

Je hebt helemaal gelijk, bedankt voor de aanvulling :)
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door reichbus »

Ik heb gisteravond en vandaag de bootloader van de telefoon geunlocked en geroot. Het is al heel fijn dat ik veel van die z.g.n "bloatware" kan verwijderen. Ik weet nog niet of ik er een custom rom op wil zetten, want met mijn telefoon worden problemen met de camera gemeld. Daar ben ik toch best wel gehecht aan geraakt. Aan de andere kant kan ik nu nog steeds niet Android updaten. Daar staat nu nog steeds 4.0 op en we zijn inmiddels bij 4.4. Bovendien vind ik het wel gaaf als ik mijn telefoon helemaal (nog meer) naar eigen hand kan zetten.

Ik kijk het nog even aan.
Afbeelding
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven

Bericht door Lupo2002 »

Ik heb nu ruim 2 jaar een custum rom (samsung galaxy sII) en ik wil niets anders. de mogelijkheden zijn enorm. letterlijk van allles kan je aanpassen, gebruiksvriendelijk en de batterij gaat langer mee omdat al die bloatware er niet meer opzitten en ongemerkt op de achtergrond zitten te draaien.
Het leuke is dat ik op elk moment van Rom kan wisselen naar een ander "smaak".. de indeling, en de algehele interface ziet er net wat anders uit en lijkt net of je een nieuw telefoon hebt, zo blijft het niet saai en is er altijd weer iets nieuws te ondekken en te beleven.

In fact.. ik ga er meteen aan beginnen.. wat ik altijd doe is een kopie maken van mn huidige instellingen en apps.. in een minuut of 10 draai ik een compleet andere Rom met mijn apps en juiste instelingen :cool:

http://forum.xda-developers.com/index.php the place to be

@Reichbus

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt maar je kunt altijd weer terug gaan naar de originele Rom hoor.. Nu je geroot bent kan je een ander kernel installeren met de mogelijkheid om een complete kopie te maken van je huidige rom ;)
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door reichbus »

Hoe jij dat in 10 minuten gebakken krijgt :shock:. Ik ben nu drie dagen urenlang bezig en het gaat erg moeizaam. Ik kom wel vooruit, maar steeds maar kleine stapjes.Dan een tutorial gevonden, voor de zekerheid maar even de datum gecheckt, dan blijken de bestanden weer niet voor handen te zijn. Of ik heb zelf een verkeerde boot.img gekopieerd ofzo. Of ik krijg de Clockworkdinges weer niet geïnstalleerd waardoor ik nog steeds niet kan beginnen met het installeren van de kernel.

Maar goed. We blijven doorzwoegen. Als ik het heb dan meld ik het hier wel.
Afbeelding
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Echte naam: Willem
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000

Bericht door Willemvee »

Internationale vrouwendag vandaag, dus ik ben al heel de dag in de weer. Koffie op bed, koken... :???:
Ik ben een watje denk ik zelf.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven

Bericht door Lupo2002 »

reichbus schreef:Hoe jij dat in 10 minuten gebakken krijgt :shock:. Ik ben nu drie dagen urenlang bezig en het gaat erg moeizaam. Ik kom wel vooruit, maar steeds maar kleine stapjes.Dan een tutorial gevonden, voor de zekerheid maar even de datum gecheckt, dan blijken de bestanden weer niet voor handen te zijn. Of ik heb zelf een verkeerde boot.img gekopieerd ofzo. Of ik krijg de Clockworkdinges weer niet geïnstalleerd waardoor ik nog steeds niet kan beginnen met het installeren van de kernel.

Maar goed. We blijven doorzwoegen. Als ik het heb dan meld ik het hier wel.
Ja het ligt ook aan de developer support van de desbetreffende toestel. Samsung toestellen zijn natuurlijk erg gewild maar niet de goedkope samsung budget toestellen met een K*t proccessor weetje wel, niemand die ervoor wilt ontwikkelen zeg maar, informatie & how to's vinden was dan schaars en moeilijk... ik heb de samsung galaxy s2 dit was (en nog steeds) de king der toestellen destijds.. dan krijg je automatisch de developer support achter dit soort toestellen en de informatie en roms die ervoor worden gemaakt is letterlijk van de grond op te rapen zeg maar. Hiervoor had ik de HTC HD2.. dit was voor de Samsung tijperk een echte flashjunky toestel :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic / Humor / after hours / barpraat / Algemeen autonieuws”