Kaner - Bagged Touran
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Kaner - Bagged Touran
Als we het over 'met de deur in huis vallen' hebben!
Mijn naam is Kaner. Ik ben geboren op 16 december 1992 en dat maakt me tot op de dag dat ik dit schrijf 21 jaar jong. Ben van Turkse afkomst en zowat elk jaar ga ik ook terug vanwaar mijn roots komen, en natuurlijk familie zien die daar wonen.
Ik ben een student die nog altijd goed met zijn ouders kan opschieten en nog thuis woont. Ik heb ook nog een zusje, mijn oogappel!
Toekomstplannen? Doe ik niet aan
Zo, genoeg over Kaner!
We zijn hier natuurlijk met een rede, en mijn rede is...
Hier begon het mee, op maandag 21 januari 2013 gekocht, een Jazzblue Volkswagen Lupo 3L 1.2TDI semi-automaat uit het jaar '99, maar op kenteken gezet in 03-00. Originele Nederlander dus
Achteraf blijkt het een terugklokker te zijn met veel achterstallig onderhoud, maar ik had er gelukkig niet de hoofdprijs voor betaald.
Tja, welke opties had de Luup? De originele 3L velgen waren aanwezig en de echte optie die je ook daadwerkelijk kon aankruisen is de bekerhouder.
Laatst gewijzigd door Kanerr op 26 jun 2017, 01:41, 39 keer totaal gewijzigd.
Low is a lifestyle..
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: Kaner - Lupo 3L
Bij aankoop heb ik bij mijn oom een grote beurt laten uitvoeren icm een verse APK. Hierbij zijn ook de remschijven en blokken voor vervangen.
Weekje later ging de Lupo in noodloop en dat was te danken aan de turboslang. Nieuwe gekocht bij de VW-dealer voor 54 euro en ik kon weer verder
Ja.. En toen weer even onderhoud (net voor de zomervakantie bij een KM-stand van ong 262K KM), namelijk het volgende:
Distriset (was namelijk niet bekend wanneer t was gedaan)
olie met filter
Nieuwe pouli op de dynamo.
Multiriemset
Uitlijnen
Aardige lijst en wou ook nog de oliepompkettingspanner en ketting zelf doen, maar die waren in back-order en ik kon de auto sowieso niet stil laten staan. Dus komt hopelijk dit jaar (voordat ik te laat ben).
Eind januari nieuwe APK, laswerkzaamheden linksachter verricht. Nieuwe ashoes aandrijfas links.
Midden februari nieuwe oliefilter en vers scheutje 5W30.
Begin april: nieuwe koppelstangen aka stabilisatorstangetjes links en rechts. Ook een nieuwe thermostaat gemonteerd. Wordt nu weer netjes 90graden.
Weekje later ging de Lupo in noodloop en dat was te danken aan de turboslang. Nieuwe gekocht bij de VW-dealer voor 54 euro en ik kon weer verder
Ja.. En toen weer even onderhoud (net voor de zomervakantie bij een KM-stand van ong 262K KM), namelijk het volgende:
Distriset (was namelijk niet bekend wanneer t was gedaan)
olie met filter
Nieuwe pouli op de dynamo.
Multiriemset
Uitlijnen
Aardige lijst en wou ook nog de oliepompkettingspanner en ketting zelf doen, maar die waren in back-order en ik kon de auto sowieso niet stil laten staan. Dus komt hopelijk dit jaar (voordat ik te laat ben).
Eind januari nieuwe APK, laswerkzaamheden linksachter verricht. Nieuwe ashoes aandrijfas links.
Midden februari nieuwe oliefilter en vers scheutje 5W30.
Begin april: nieuwe koppelstangen aka stabilisatorstangetjes links en rechts. Ook een nieuwe thermostaat gemonteerd. Wordt nu weer netjes 90graden.
Laatst gewijzigd door Kanerr op 16 apr 2014, 22:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Low is a lifestyle..
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: Kaner - Lupo 3L
Voor de rest tikte de 3-cilinder vrolijk verder en zo kon ik leuke dingen doen buiten het normale onderhoud om.
De normale halogeen lampjes voor de kenteken, stads en interieurverlichting vervangen voor LED. Oogt lekker modern en fris. Halogeen H4'tjes vervangen voor aftermarket xenon. Was ook lekker want de originele H4 lampjes leken net waxinelichtjes! Bijna geen licht joh.
Nou, ik vind het toen wel allemaal welletjes.... En heb welgeteld 3 weken zonder update dooregereden.
Toen een cv setje gemonteerd, uit Duitsland via Ebay voor 25 euro.
Kort erna weer via Ebay een set LED-DRL gewonnen, 4 Ledjes per unit. Meteen erna naar de dealer gegaan om de mistlampkapjes te kopen met uitsparring voor de 'mistlampen'
Daarna werd het echt leuk, was namelijk op zoek naar velgen. En gewonnen via Ebay!
Eerst bandjes op de velgen laten draaien door mn neefje:
("Dude, do you see what I see??"
Man, that's some wheelgap!!! )
Toen ik terug was van vakantie moest ik nog iets doen, namelijk de ophanging vernieuwen. Het leek op een wip met een prostituee op de wallen... Het reed prima, maar het ging van de ene kant naar de andere en het ging allemaal niet strak en was niet zoals het hoorde.....
Dus toen kwam er een schroefset!
Jaaaaa, dit reed gaaf zeg, rete strak! En zag er veel beter uit..
Heb er niet al te lang van mogen genieten want toen begon mijn Luupje mij een beetje in de steek te laten... Het zat even drie weken tegen!
Het begon met een lekke (?) band op 21 oktober 2013 op de terugweg van mijn werk. ANWB heeft toen mijn band opgepompt en er bleek niks aan de hand te zijn. Achteraf ben ik erachter gekomen dat ik die dag dus de canvas in mijn band kapot had gereden waardoor de band op interessante manier bol is gaan staan.
Weekje gereden en een week later zou ik met vriendin, nichtje van haar en mijn zusje naar Duitsland gaan! Moviepark Germany, here we come
Op de terugweg gestopt want door de kapotte band (wist ik achteraf pas) was de auto zo erg gaan trillen dat de moer op de dynamo los is komen te trillen.
Gelukkig hadden we een bungalow huisje in Gees dus konden we snel naar huis om te slapen.
Wegens 'nood' dus een wintersetje gekocht:
En tussendoor wat kleinigheidjes zoals de Arosa Type2 achterlichten, geplastidipde spiegels, logos en interieurdelen, nieuwe radio.
Entoen, BAM!!!!!!! Oem-gti xenon koplampen.
Veel aangepast aan het front om het allemaal passend te krijgen, en dan krijg je dit:
Oem xenon vs aftermarket xenon:
Oem xenon: super lichtbeeld, gebundeld, verspreid van links tot in de berm. en verschrikkelijk veel licht
Aftermarket xenon: vergeleken met halogeen beter licht, grootlicht gaf echt veel licht (naar mijn mening meer dan oem), maar veel strooilicht, vervormd lichtbeeld en nier fatsoenlijk af te stellen. Irritaties bij medeweggebruikers.
Dit somt het zo ongeveer wel op
De normale halogeen lampjes voor de kenteken, stads en interieurverlichting vervangen voor LED. Oogt lekker modern en fris. Halogeen H4'tjes vervangen voor aftermarket xenon. Was ook lekker want de originele H4 lampjes leken net waxinelichtjes! Bijna geen licht joh.
Nou, ik vind het toen wel allemaal welletjes.... En heb welgeteld 3 weken zonder update dooregereden.
Toen een cv setje gemonteerd, uit Duitsland via Ebay voor 25 euro.
Kort erna weer via Ebay een set LED-DRL gewonnen, 4 Ledjes per unit. Meteen erna naar de dealer gegaan om de mistlampkapjes te kopen met uitsparring voor de 'mistlampen'
Daarna werd het echt leuk, was namelijk op zoek naar velgen. En gewonnen via Ebay!
Eerst bandjes op de velgen laten draaien door mn neefje:
("Dude, do you see what I see??"
Man, that's some wheelgap!!! )
Toen ik terug was van vakantie moest ik nog iets doen, namelijk de ophanging vernieuwen. Het leek op een wip met een prostituee op de wallen... Het reed prima, maar het ging van de ene kant naar de andere en het ging allemaal niet strak en was niet zoals het hoorde.....
Dus toen kwam er een schroefset!
Jaaaaa, dit reed gaaf zeg, rete strak! En zag er veel beter uit..
Heb er niet al te lang van mogen genieten want toen begon mijn Luupje mij een beetje in de steek te laten... Het zat even drie weken tegen!
Het begon met een lekke (?) band op 21 oktober 2013 op de terugweg van mijn werk. ANWB heeft toen mijn band opgepompt en er bleek niks aan de hand te zijn. Achteraf ben ik erachter gekomen dat ik die dag dus de canvas in mijn band kapot had gereden waardoor de band op interessante manier bol is gaan staan.
Weekje gereden en een week later zou ik met vriendin, nichtje van haar en mijn zusje naar Duitsland gaan! Moviepark Germany, here we come
Op de terugweg gestopt want door de kapotte band (wist ik achteraf pas) was de auto zo erg gaan trillen dat de moer op de dynamo los is komen te trillen.
Gelukkig hadden we een bungalow huisje in Gees dus konden we snel naar huis om te slapen.
Wegens 'nood' dus een wintersetje gekocht:
En tussendoor wat kleinigheidjes zoals de Arosa Type2 achterlichten, geplastidipde spiegels, logos en interieurdelen, nieuwe radio.
Entoen, BAM!!!!!!! Oem-gti xenon koplampen.
Veel aangepast aan het front om het allemaal passend te krijgen, en dan krijg je dit:
Oem xenon vs aftermarket xenon:
Oem xenon: super lichtbeeld, gebundeld, verspreid van links tot in de berm. en verschrikkelijk veel licht
Aftermarket xenon: vergeleken met halogeen beter licht, grootlicht gaf echt veel licht (naar mijn mening meer dan oem), maar veel strooilicht, vervormd lichtbeeld en nier fatsoenlijk af te stellen. Irritaties bij medeweggebruikers.
Dit somt het zo ongeveer wel op
Laatst gewijzigd door Kanerr op 15 jan 2014, 20:14, 5 keer totaal gewijzigd.
Low is a lifestyle..
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: Kaner - Lupo 3L
Welkom Kaner. Ja, foto's is inderdaad een goed idee. Want jij hebt volgens mij ook al aardig wat aan je Lupo gedaan...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Kaner - Lupo 3L
Kanerr Welkom hier, ben benieuwd naar je toekomstig verslagje hierboven.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
- Locatie: Purmerend
Re: Kaner - Lupo 3L
Welkom Kaner, vullen die openingspost.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
Re: Kaner - Lupo 3L
Hey gozer. Jij ook hier te vinden
-
- Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Zeist
Re: Kaner - Lupo 3L
Welkom!
- Andreas
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:32
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: BMW 130i LSE
Re: Kaner - Lupo 3L
Welkom!
Top dat je deze wagen uit de dood hebt laten opstaan!
Top dat je deze wagen uit de dood hebt laten opstaan!
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: Kaner - Lupo 3L
Kanerr, welkom hier!!
kom snel met foto's! blijf die van jou ook vet vinden.
En slim ingedeeld zo met die onderwerpen.
-Rick
kom snel met foto's! blijf die van jou ook vet vinden.
En slim ingedeeld zo met die onderwerpen.
-Rick
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Kaner - Lupo 3L
Ik heb laatst nog een keer zitten kijken of je nou ook zeg maar de minder interessante dingen, zoals die distririem had gedaan. Maar ik zie nu dat je het allemaal hebt gedaan. Heel veel respect voor alle nuttig en leuke upgrades aan je auto. Hij ziet er in het echt nog mooier uit dan op de foto's. Je hebt wel wat handige familieleden, waardoor een aantal dingen wat makkerlijk/goedkoper gaan. Dat is fijn. Mooie intro.
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: Kaner - Lupo 3L
Ja inderdaad. Standaard onderhoud kan ik goedkoop doen. Vaak zelf meehelpen. Mooi meegenomen natuurlijk!
Ja Guus, het begint bij onderhoud he. Als ik het zo bekijk ben ik voor onderhoud sowieso het meeste geld kwijt. Zoals ze zeggen, geld zit in de dingen die je niet ziet zitten. Meest opvallende zijn toch wel mijn velgen en die hebben met de banden 310euro gekost.
De distri wissel etc samen met de grote beurt vorig jaar en apk etc heeft me aan onderdelen etc al meer dan 1000,- gekost..
Maakt verder natuurlijk niet uit, uiteindelijk kost de auto inclusief de upgrades en onderhoud en diesel nog steeds minder dan een kwartje per gereden kilometer...
Ja Guus, het begint bij onderhoud he. Als ik het zo bekijk ben ik voor onderhoud sowieso het meeste geld kwijt. Zoals ze zeggen, geld zit in de dingen die je niet ziet zitten. Meest opvallende zijn toch wel mijn velgen en die hebben met de banden 310euro gekost.
De distri wissel etc samen met de grote beurt vorig jaar en apk etc heeft me aan onderdelen etc al meer dan 1000,- gekost..
Maakt verder natuurlijk niet uit, uiteindelijk kost de auto inclusief de upgrades en onderhoud en diesel nog steeds minder dan een kwartje per gereden kilometer...
Low is a lifestyle..
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Kaner - Lupo 3L
Nou ja, je had een inhaalslag te plegen. Die distririem en die polyriem bijvoorbeeld daar ben je voorlopig wel van af.
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: Kaner - Lupo 3L
Klopt, 2014 staan de volgende dingen op de planning:
Turbo
Koppeling met eventueel als nodig is koppelingscilinder
En de oliepompketting..
Turbo
Koppeling met eventueel als nodig is koppelingscilinder
En de oliepompketting..
Low is a lifestyle..
- EJR Autotechniek
- Bevriend 3L garagebedrijf
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 19:41
- Echte naam: Eldert-Jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 feb 2002
- Kilometerstand: 231545
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Locatie: Drogeham (Friesland)
- Contacteer:
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: Kaner - Lupo 3L
Thanks!
Heb een nieuwe band besteld. Hopelijk komt hij morgen binnen!! Kan ik meteen door naar de garage om hem te monteren en gooi ik de zomerset eronder.
Heb een nieuwe band besteld. Hopelijk komt hij morgen binnen!! Kan ik meteen door naar de garage om hem te monteren en gooi ik de zomerset eronder.
Low is a lifestyle..