magnetische carter aftap bout (carterpan)
Moderator: NicoTDI
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: magnetische carter aftap bout (carterpan)
Interessant, dit is echt zo'n dingetje van baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Maat
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 20:58
- Echte naam: Anton
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 999.999km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Delft
Re: magnetische carter aftap bout (carterpan)
Magneet?
Ik weet dat de in China gemaakte wel eens los komen dus wel schade kunnen veroorzaken.
En de TU Eindhoven beweerde:
De Aluminium, koper en zacht metaal van lager schalen blijven zweven.... dus alleen ijzer en dat is dus slijtage cilinderwanden?
Een goed olie filter waar alles langs hoorde te komen zitten meestal meer metalen in dan een magneetje waar het eventueel langs zou kunnen komen.
Dus leuk bedoelde zooi en gezien de filter die er al zit nauwelijks iets zal toevoegen behalve het risico van hoe die magneet gemonteerd is....
Ik vergelijk dit soort dingen die ik ooit bij Ali Baba kocht.
NGK bougie die later NCK bleek te zijn, deze 3 massa elektroden bougies zagen er mooi uit maar na slechts 7000 km waren er van de 4 er 2 waar nog maar 1of 2 punten op zaten en de overige 2 die nog wel alle 3 hadden waren flink weggebrand.
Dus totaal 3 pitjes metaal verdwenen en waar zijn die gebleven?
Ik zag het dus pas maanden later toen mijn auto slechter liep dat het geen NGK maar NCK was....
Foute en ik zal nooit meer dit enorme voordeel bij aankoop willen!
Daarom ook mijn twijfel over, Baad het niet, schaad het niet?
Ik weet dat de in China gemaakte wel eens los komen dus wel schade kunnen veroorzaken.
En de TU Eindhoven beweerde:
De Aluminium, koper en zacht metaal van lager schalen blijven zweven.... dus alleen ijzer en dat is dus slijtage cilinderwanden?
Een goed olie filter waar alles langs hoorde te komen zitten meestal meer metalen in dan een magneetje waar het eventueel langs zou kunnen komen.
Dus leuk bedoelde zooi en gezien de filter die er al zit nauwelijks iets zal toevoegen behalve het risico van hoe die magneet gemonteerd is....
Ik vergelijk dit soort dingen die ik ooit bij Ali Baba kocht.
NGK bougie die later NCK bleek te zijn, deze 3 massa elektroden bougies zagen er mooi uit maar na slechts 7000 km waren er van de 4 er 2 waar nog maar 1of 2 punten op zaten en de overige 2 die nog wel alle 3 hadden waren flink weggebrand.
Dus totaal 3 pitjes metaal verdwenen en waar zijn die gebleven?
Ik zag het dus pas maanden later toen mijn auto slechter liep dat het geen NGK maar NCK was....
Foute en ik zal nooit meer dit enorme voordeel bij aankoop willen!
Daarom ook mijn twijfel over, Baad het niet, schaad het niet?