Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Vrijetijdssleutelaar
Sam
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Zeist

Re: 3L voor Sam?

Bericht door Sam »

Nou, laat ik eerst maar de blauwe ellendige ding ombouwen en oplappen voor dat ik weer wat aanschaf :doh:
Dat een zogenaamde "specialist" zoiets durft te verkopen...om van te huilen!
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: 3L voor Sam?

Bericht door 3L-Emiel »

Sam schreef:Nou, laat ik eerst maar de blauwe ellendige ding ombouwen en oplappen voor dat ik weer wat aanschaf :doh:
Dat een zogenaamde "specialist" zoiets durft te verkopen...om van te huilen!


Echt zoon drama als ook door de vorige eigenaar gemeld?
Tevens de rede dat hij bij jou staat
Gebruikersavatar
Homer
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 984
Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
Echte naam: Rene
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 21 sep 2000
Kilometerstand: 265.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 3L voor Sam?

Bericht door Homer »

Amen
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
Sam
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Zeist

Re: 3L voor Sam?

Bericht door Sam »

Echt zoon drama als ook door de vorige eigenaar gemeld?
Tevens de rede dat hij bij jou staat
Toen ik eronder dook schrok ik van de smeurie die daar aanwezig was :shock:
Ik dacht zo ga ik echt niet beginnen aan de ombouw voordat de auto rijdend naar de wasbox is geweest.
Na 3 uur lopen klooien met vag com en onder de kap, kreeg ik dat ding eindelijk aan de praat en toen stond de koppelingswaarde helemaal verkeerd. Na afstellen op 1,86 v kreeg ik em rijdend en gelijk richting de wasbox.
Een uur bezig geweest met diesel en dasty en zat zelf helemaal onder de vet klodders.
Slot bijrijders deur defect, koplamp r bevestigingspunten afgebroken en zit los, stekker achteruitrijschakelaar met tyrap vast,kenteken verlichting werkt niet, bekleding erg ranzig, mist lamp hangt er los bij, stekker van de koplamp L met plakband vast geprutst en de rest ga ik nog tegen komen.. plus de waslijst van Rene.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: 3L voor Sam?

Bericht door reichbus »

Djeez... :eek:
Afbeelding
Gebruikersavatar
NicoTDI
3L Speurvriend
3L Speurvriend
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
Echte naam: Nico
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: GLD

Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door NicoTDI »

Aangezien er al veer verhalen over deze auto, en natuurlijk de verkoper er van ben ik benieuwd ....

in dit topic is natuurlijk al genoeg te lezen : = > http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=796
Handschakel = Probleemloos!
Gebruikersavatar
Homer
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 984
Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
Echte naam: Rene
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 21 sep 2000
Kilometerstand: 265.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door Homer »

wow een eigen topic.... chic!
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door Willemvee »

Het is wel fijn dat we inderdaad duidelijk vindbaar maken voor bezoekers wat de ervaringen zijn hier. Daarom vraag ik me af of de huidige titel, met Hylco erin, niet moet worden veranderd in zijn bedrijfsnaam of zo. Dat iemand die op hem googled voor aanschaf, hier terecht komt. Want voor zover ik het begrijp is dit allemaal te schandalig voor woorden en is het gewoon een oplichter.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
NicoTDI
3L Speurvriend
3L Speurvriend
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
Echte naam: Nico
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: GLD

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door NicoTDI »

Willemvee schreef:Het is wel fijn dat we inderdaad duidelijk vindbaar maken voor bezoekers wat de ervaringen zijn hier. Daarom vraag ik me af of de huidige titel, met Hylco erin, niet moet worden veranderd in zijn bedrijfsnaam of zo. Dat iemand die op hem googled voor aanschaf, hier terecht komt. Want voor zover ik het begrijp is dit allemaal te schandalig voor woorden en is het gewoon een oplichter.

Nou, laten we wachten op het verhaal van Hylco wellicht heeft hij hier zelf ook nog wat over te melden ? Als je googled op Hylco lupo 3l/ Hylco specalist Drachten kom je elke keer in het garage gedeelte onder de ' Hylco specialist uit Drachten. '
Handschakel = Probleemloos!
Don 3L Jose
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1431
Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2002
Kilometerstand: 354.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Haaglanden

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door Don 3L Jose »

De naam Elzinga hoort ook bij hem. Echter is die niet altijd in combinatie met de naam Hylco
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door reichbus »

Misschien even goed om te melden dat Nico Hylco om een reactie heeft gevraagd. Hij heeft dus zelf de kans om zijn verhaal te doen. Het kan alleen even duren voordat hij reageert.
Afbeelding
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

hierbij even een reactie omdat nico mij een mail stuurde

de blauwe lupo was inderdaad niet helemaal goed afgeleverd in het begin zal ik niet ontkennen
maar dat wil niet zeggen dat ik een oplichter ben want ik draai nergens mijn rug naar toe ik reageer overal op wat me word gevraagd
maar dat even terzijde de lupo was verkocht onder garantie week later word ik gebeld dat de lupo stilstaat en niet meer wil rijden
gelukkig had ELJ de auto voor me meegenomen en ik heb kunnen constateren dat de koppeling cilinder het had begeven
tjah zo iets kan gebeuren staan ze bekend om dus andere koppeling cilinder gemonteerd afgesteld tussen 1,85v en 1,95v
daarna rene opgebelt dat de auto weer opgehaald kan worden hij reed weer vlekkenloos
weer na een week of 4 kreeg ik telefoon dat de lupo weer niet wou starten en of ik de auto kon ophalen? tjah als ik geen fulltime baan heb maar een uitkering zou hebben tjah zou dat kunnen
maar dat is niet het geval dus ik heb ook gezegt ik kan hem wel ophalen binnen kort. maar niet gelijk (want ik doe dit voor me hobby alles in me vrije tijd)
auto zeer scherp verkocht met een gereviseerde versnellingsbak en nog delen laten bij spuiten etz..
en er zal indd het 1 en ander nog aan mankeert hebben maarjah het is ook geen wagen van 2 jaar oud en daarbij zou dat dan gewoon gerepareerd worden ik heb een wereld aan lupo onderdelen liggen dus dat is geen enkel probleem
maar inplaats van druk op forums er over te praten had er ook een oplossing samen met mij kunnen vinden had weer 10 pagina's gescheeld maar goed
stukje mis communicatie geweest van beide kanten en de afstand is ook niet om de hoek het zat gewoon niet mee maar voor alles is een oplossing sta overal voor open
hopelijk zo voldoende jullie te hebben geinformeerd als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel (zit niet veel op de forums kwam er ook pas laat achter van die andere tropic)

ps nico

als je nog onderdelen zoek van een grijze lupo heb net weer een grijze sloper op de brug staan
hoor het wel van je
:auto-swerve:
Gebruikersavatar
Homer
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 984
Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
Echte naam: Rene
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 21 sep 2000
Kilometerstand: 265.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door Homer »

Goed en dan nu het hele verhaal.

Wij zijn wezen kijken bij de auto op een zaterdagmiddag. Vriendelijk ontvangen met koffie. Daarna mochten we eerst in een gele lupo van Hylco rijden. De blauwe stond ook al te wachten maar hing aan de acculader. Wij eerst rijden met de gele. reed goed; maar aangezien we geen gele wilden zijn we daarna met de blauwe wezen rijden. Tijdens de proefrit merkte ik al op dat de auto heel erg trilde in het stuur. Dit trillen werd volgens Hylco veroorzaakt door te zachte banden. De auto stond immers al een tijdje stil. Tijdens de proefrit viel de auto (omdat we wisselden van bestuurder al een keer uit; gelukkig startte hij toen weer.
De auto had wat beschadigingen rondom dus wij besloten tijdens de proefrit al dat we nog even verder zouden kijken. Na terugkomst hebben wij dit ook gemeld. Hylco deed ons een aanbod om de auto te laten spuiten op de delen die de schade hadden voor een bedrag van 2000 euro. Wij waren verrast door het aanbod (was lager dan het bod op Marktplaats; maar dan incl spuiten). Wij hebben aangegeven dat we erover na zouden denken; en zijn weer naar huis gereden.

Thuis er nog even over nagedacht; en uiteindelijk zondag een mail gestuurd dat we op zijn aanbod ingingen en dat ik eigenlijk ook de achterbumper mee wilde laten nemen met spuiten aangezien 1 kant ook wat schade had. Dit kon voor een bedrag van 100 euro. Dus afgemaakt voor 2100 euro. Volgens Hylco was de auto de volgende zaterdag klaar. Dus ik weer oppas en vervoer geregeld voor de zaterdag. Ik heb nog contact gehad met hem op Woensdag... Nee was geen probleem; zaterdag was hij klaar. Daarna hoorde ik niets meer van Hylco. Vrijdagavond om 23:30 heb ik toch maar eens een mailtje gestuurd dat ik rond 12:00 op zaterdag bij hem zou zijn. Kort daarop werd ik gebeld dat de auto nog niet gespoten was en dat dit zaterdagmorgen ging gebeuren. Maarrr de auto kon dan wel zaterdag worden opgehaald alleen werd dat 's middags. Ik heb hiermee ingestemd. Hylco zou mij hierop op zaterdag bellen.... Om omstreeks 17:00 op zaterdag had ik nog niets gehoord dus nog maar eens bellen. Ja hij had goed nieuws! de auto was klaar. Dus ik: mooi dan stap ik in de auto... Nee dat kon niet want hij was onderweg en zou 21:00 niet redden (tot zo laat is het postkantoor open). Toen werd ik een beetje boos.... Uiteindelijk heeft Hylco geregeld dat zijn vader de auto ging ophalen bij de spuiter zodat hij kon meerijden naar het postkantoor. Enfin om 18:00 wij de auto in om rond 19:45 te arriveren.
Even zitten wachten. Toen kwam de auto eraan (op dat moment nog zonder achterbumper die moest er nog op). Met de vader zitten praten onder een bak koffie; en wij naar het postkantoor. Hylco zou als hij terug kwam (rond 21:00 de bumper er nog even opzetten. Na overschrijven is dit inderdaad gedaan. Auto wilde weer niet starten bij naar huis willen rijden... dus weer op acculader; en wij naar huis.

Op zondagmorgen ik wil even de auto aan mijn ouders laten zien... accu dood (na 2 uur rijden) ik al gefrustreerd een eigen accu erin gezet (die ook leeg was); en even een proefrondje gemaakt. Ik was alleen even vergeten dat de auto in de eco stand stond dus voor het stoplicht tijdens proefrondje; uit; en niet meer starten... dus ik de auto op het fietspad geduwd:

Afbeelding

Ik mijn vrouw gebeld met onze andere auto en startkabels hebben we hem weer gangbaar gemaakt; en ik ben maar direct weer naar huis gereden. Daarna de auto even gewassen; en de auto laten lopen om mijn eigen accu op te laden. Toen was het inmiddels rond 12:00 dus ik denk ik rij naar de 3L vriendenmeeting toe. Auto was op dat moment niet meer te verplaatsen... versnelling deed niets meer. Dus ik zonder lupo naar de vriendenmeeting. Daar kwam ik Elder Jan tegen. Hij bood aan om na de meeting nog even naar mijn huis te rijden om de auto aan de laptop te hangen.. top! Zo gezegd zo gedaan. Hij heeft hem uitgelezen en weer rijdend gekregen; maar hij zij wel dat het niet goed was. Toen bood hij aan; omdat ze toch met zijn 3-en waren met 2 auto's om hem mee te nemen naar friesland. Ik was hier natuurlijk wel blij mee; maar minder blij dat ik weer geen auto had. Hylco zou hem ophalen bij EJR; dit heeft hij ook gedaan.

Hylco gaf aan dat de auto zaterdag weer klaar zou zijn. Ik heb donderdag rond 17:00 nog een keer gevraagd of dat dit zeker was; want ik moest mijn vader regelen als bijrijder ivm 2 auto's, en hij moest afspraken hiervoor afzeggen. Nee was geen probleem; zaterdag was hij klaar; want hij stond nu al klaar; was een stekkertje die er niet goed op zat etc.... enfin; geregeld! Nog geen 3 uur later krijg ik een whatsappje dat het nog niet zeker was dat de auto klaar was; want hij kreeg hem niet door de basisinstellingen.... Ik weer niet blij want waarom vraag ik anders of het zeker is dat hij klaar is? wacht dan liever een weekje langer; maargoed.

Uiteindelijk toch vrijdagavond laat het verlossende woord dat de auto een andere koppelingscylinder had en dus opgehaald kon worden. Ik zaterdagmorgen vroeg met mijn vader de auto ophalen. Hylco had nachtdienst gehad dus was er niet. Hylco zijn ader heeft de auto weer aan ons meegegeven. Kreeg gelijk ook de reserve sleutel mee die had hij weer gevonden. Enfin na weer een bak koffie en een praatje wij weer onderweg. Ik had het idee om even langs Kootstertille te rijden. Gelijk bij wegrijden merkte ik al dat de remmen aan de voorkant niet goed waren; maar mijn naïviteit leerde mij dat dit misschien wat roest was van de nacht die van de schijven af moest slijten. Vervolgens binnendoor naar EJR gereden. Hier viel mij op dat het schurende geluid niet weg ging... Conclusie: remblokken volledig op. Nu kan dit soort dingen natuurlijk gebeuren maar je maakt mij niet wijs dat bij de rit tussen Dokkum en zijn huis in Blije deze remblokken niet zijn opgemerkt... het was gelijk bij wegrijden van mij duidelijk!

Enfin bij EJR een bak koffie gekregen en even staan ouwehoeren. Toen weer richting huis. Ik heb hylco aangegeven dat de remblokken versleten waren. Dit was geen probleem wilde hij wel voor mij vervangen... sja met weer een rit naar Dokkum..... Ok ik heb dit maar aangenomen. Omdat er dan weer oude remblokken en schijven op de auto zouden komen (hij heeft een paar gesloopt) heb ik een paar Brakemax blokken en schijven aangeschaft; ik denk dat zet hij die er maar op. Tevens had ik al geconstateerd dat de "grote onderhoudsbeurt" niet volledig was uitgevoerd. Het interieurfilter was verschrikkelijk vies en het brandstoffilter zag er ook uit alfof deze in geen jaren was vervangen...

Afbeelding

Afbeelding

Volgens Hylco kon dit gebeuren omdat hij niet alles zelf doet maar ook nog wel eens uitbesteed; etc... mmmmja.
Deze zaterdag zou gelijk de grote beurt nogmaals worden uitgevoerd.

Op de bewuste zaterdag voelde ik mij erg beroerd en kon de rit niet maken. Toeval wilde dat ik in de ochtend een kennis sprak die riep dat hij me wilde helpen (hij is APK keurmeester) Ik heb mijzelf bijeengeraapt en samen hebben we de remmen gefixed en ik bij Brezan de benodigde filters gehaald. Hij had zelf nog 5W30 olie staan.
Remmen weer keurig:

Afbeelding

en filtertjes allemaal vervangen; olie ook vervangen. Luchtfilter leek wel schoon dus die was waarschijnlijk wel vervangen. Tijdens het beurtje heeft hij de auto even geïnspecteerd... conclusie van wat we konden zien:

- Bout stabilisatorstang links was los; kon met de hand aangedraaid worden.
- Aandrijfashoes links kapot
- waterslang heeft schade; mag niet (ook niet bij APK die hij een maand ervoor had gehad)
- draagarmrubber rechts kapot
- voorste schokbrekers lijkt wel of het is afgeslepen/gesleten (mag ook niet voor APK)
- Koplamp links montagepunten afgebroken
- mistlamp voor los
- bumper aan de voorkant gedeeltes met ijzerdraad vastgemaakt
- De andere accu die achter de passagiersstoel was gezet als vervanging voor de oude volledig lege accu die bij aflevering erin zat. Blijkt dit een accu te zijn voor een later type (en dus te groot voor de motorruimte); en weer volledig dood!! ook na 3 uur op een professionele acculader....

Bovenstaande gaf mij geen goed gevoel over de algehele staat van de auto; maargoed onder het motto alles is te fixen...

Vervolgens in de week erop regelmatig dat de auto in de ochtend niet wilde starten (en in de middag weer wel).. totdat een week nadat de remmen waren gefixed; we zijn dan 4 weken na aankoop; dat mijn vrouw bij het winkelcentrum mij belt dat de auto geen gas meer kan geven in de versnellingen. Ik was toevallig onderweg naar huis; dus ik daarnaartoe. Ik wachten op de wegenwacht; vervolgens ik Hylco ook (boos) opgebeld... voicemail.

Wegenwacht kreeg hem vervolgens rijdend (achteraf logisch; accu was weer leeg en kwam erachter dat nadat je de accupool los haalt je wel weer tijdelijk gas kon geven) dus wij de auto naar een rustiger plekje gereden; daarna weer geen gas meer kunnen geven. De ANWB heeft hem vervolgens naar mijn huis gesleept:

Afbeelding
Afbeelding

Op dat moment had ik hem helemaal zitten. Zaterdag reageerde Hylco nog dat dit geen probleem was om naar Dokkum toe te komen maar dat de basisinstellingen opnieuw gedaan dienden te worden. Hij wilde dit doen maar niet de aankomende week aangezien hij dan late dienst had.
Zondag deed de auto vervolgens helemaal niets meer; ik heb samen met een kameraad van mij de auto op zondag even (geprobeerd) uit te lezen; uiteraard geen basisinstellingen gedaan.

Zondag einde dag heb ik Sam een PB gestuurd via het vriendenforum of hij de auto zou kunnen uitlezen. Hij kon dit wel uiteraard zonder garanties dat hij het ook zou gaan doen.
Sam kwam rond 21:00 op zondagavond en hij heeft geconstateerd dat hij de auto niet in zijn basisinstellingen kreeg...

Dit waren op dat moment de errors:

Afbeelding

Tevens zagen we een foutmelding van de airbag:

Afbeelding

We zagen alleen geen lichtje op het dashboard?!! als we heel goed keken zagen we iets heel flauw branden in het dashboard; wat blijkt dat de airbaglap aan de achterzijde was zwart gemaakt om te maskeren dat hij tijdens rijden brandde....
Ik heb dit ook tegen Hylco aangehouden; dat hij dit gezien MOEST hebben... Nee bij de basisinstellingen zit hij alleen in het transmissie menu... yeah.

Maargoed; in mijn boosheid Hylco een mijns inziens nette mail gestuurd dat ik helemaal klaar was met de auto en hem een voorstel deed dat hij de auto van mij weer overnam zodat hij op zijn gemak de auto kon klaarmaken voor een volgende klant... Ik heb het aanbod gedaan om mijn verlies te nemen (hij mocht hem overnemen voor 1750 euro; zodat ik 680 euro plus alle ellende verlies leed) Dit was onbespreekbaar; hij had dat ook niet liggen etc. ik heb op dat moment geroepen dat ik er klaar mee was; en ik mijn rechtsbijstand erbij ging halen.

Bottom line: Rechtsbijstand of Jurist doet hierin weinig aangezien het een particulier betreft. Een particulier kan zich beroepen op zijn onkunde en de koper is verplicht om alles zo goed mogelijk te controleren (of laten controleren).

Ondertussen had Sam zondagavond een zilveren Lupo bij zich. ik heb deze zondagavond al even voor een klein rondje meegenomen. Op Dinsdagavond ben ik bij Sam geweest en zijn eruit gekomen om de blauwe in te ruilen voor zijn zilveren. Dit hele verhaal heeft mij minimaal 1300 euro gekost in een maand tijd. Ik had het uiteraard anders op kunnen lossen (auto terug naar Hylco, laten maken, of naar een andere specialist en laten maken) maar aangezien ik geen vertrouwen meer had in de algehele staat van de auto heeft mij gedreven tot deze beslissing.

Jammer maar helaas. Ik ben van mening dat als je als (zelfbenoemde) specialist acteert je een auto niet zo kan afleveren. Shit happens; en je kan niet alles van tevoren zien... maar hier zitten veel aspecten in die voorkomen hadden kunnen worden. Misschien had het beter geweest deze auto te demonteren in the first place.

basta.
Laatst gewijzigd door Homer op 23 mar 2014, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
Don 3L Jose
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1431
Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2002
Kilometerstand: 354.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Haaglanden

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door Don 3L Jose »

Lupo 3L Elzinga schreef:hierbij even een reactie omdat nico mij een mail stuurde
Mijns inziens zou je moeten reageren omdat je staat voor wat je verkoopt en dit in de context dat er garantie is/was. Niet omdat iemand je vraagt te reageren.
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door Willemvee »

Ik denk dat Hylco bedoelt dat hij zelf het forum niet leest, door tijdgebrek of andere redenen, en dat hij daarom op het bestaan van dit draadje gewezen werd door Nico.
Keurig van Nico, zo horen we het van twee kanten.

Verder vind ik het een treurig verhaal.
Garantie moet je alleen geven als je de tijd heb om dat ook na te komen, maar, vooral omdat je vertrouwen in de auto hebt die je verkoopt. En niet omdat je hoopt dat het voorlopig wel goed gaat.
Terugkopen voor 1750 euro zodat je hem op je gemak echt in orde kan maken, was, gezien het geen tijd verhaal, best een goed voorstel. Dan had Hylco hem op zijn gemak na kunnen lopen en in orde kunnen maken. En aan de volgende kunnen verkopen voor 2500, of 3000, al naar gelang wat er aan nieuwe onderdelen is opgekomen om hem in orde te krijgen.
Goedkoop is duurkoop.
En garantie een loze kreet in dit geval.
Kortom, ik zou hier geen auto kopen.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door reichbus »

Nico heeft Hylco enkele dagen geleden een mailtje gestuurd met verzoek om een reactie. We wilden het verhaal graag van twee kanten horen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NicoTDI
3L Speurvriend
3L Speurvriend
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
Echte naam: Nico
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: GLD

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door NicoTDI »

reichbus schreef:Nico heeft Hylco enkele dagen geleden een mailtje gestuurd met verzoek om een reactie. We wilden het verhaal graag van twee kanten horen.
Inderdaad, aangezien Hylco vaak heel druk is heb ik hem op de hoogte gebracht dat er een topic over hem liep! is wel zo eerlijk dat hij zelf ook kan reageren.
Nu hebben we gezien wat er allemaal fout kan/is gegaan en wellicht is dit voor beide partijen een momentje om mee te nemen bij de volgende verkoop/aankoop!
Handschakel = Probleemloos!
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door Johan »

Lang verhaal.
Een ding valt me op.
Je hebt het over stilvallen bij stoplicht,omdat de ECO aan stond.
Maar het is juist de bedoeling, dat wanneer je accuspanning (vrij) laag is, de stop/start juist niet mag werken.
Dat vind ik vreemd.
Gebruikersavatar
Homer
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 984
Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
Echte naam: Rene
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 21 sep 2000
Kilometerstand: 265.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door Homer »

Ik ook... maar hij viel wel uit...

Wat hij ook deed trouwens; als ik de eerste dag dat ik hem had overgestart had; en hem in zijn neutraal liet draaien, dat hij na een minuut gewoon uitviel....
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
Gebruikersavatar
3lmaniac
3L Maat
3L Maat
Berichten: 188
Lid geworden op: 24 jan 2014, 20:52
Echte naam: Eelco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 12 sep 2002
Kilometerstand: 239.930km
Transmissie: Automaat
Kleur: Jazzblue - LW5Z
Brandstof: Normale diesel

Re: Ervaring jazz blue gekocht bij Hylco - 96-LFR-7

Bericht door 3lmaniac »

Homer schreef:Ik ook... maar hij viel wel uit...

Wat hij ook deed trouwens; als ik de eerste dag dat ik hem had overgestart had; en hem in zijn neutraal liet draaien, dat hij na een minuut gewoon uitviel....
Dat heb ik ook eens gehad nadat de basisinstellingen gedaan waren bleef de auto lopen in de n en na een minuut sloeg hij af!
nadat de bak en koppeling en alles vervangen was deed hij dat niet meer..
Plaats reactie

Terug naar “Hylco - Leeuwarden”