How to niet werkende achteruitrijblokkering repareren

Handleidingen, instructies en diagnostiek over schakelen. Je vindt er onderwerpen over de gangsteller, hydrolische pomp, accumulator wisselen, synchromesh, koppeling en geleidebus.

Moderator: reichbus

Gesloten
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

How to niet werkende achteruitrijblokkering repareren

Bericht door 3L-Emiel »

Bij mijn fsi heb ik ooit dit palletje gebroken tijdens het inbouwen van een dashbordkastje. Bij mijn 3l was hij al stuk, maar kon nog schakelen.
Het witte palletje zorgt er voor dat je van de N naar de R kan schakelen door het indrukken van de knop op de pook.
Als dit palletje dus stuk is, dan kan het zijn dat je de auto niet meer in de R krijgt.

Hiervoor is een setje te koop bij de vw dealer (6E0 713 413 B) (witte stiftje, stalen pen, veertje, zwarte plastic deel zonder naarm)
En als je de stappen volgt dan komt het wel goed



Afbeelding
Afbeelding
Het probleem




Afbeelding
Afbeelding
Bij de volkwagen een reparatie set besteld (6E0 713 413 B)
De zwarte lipjes iets naar buiten toe duwen, dan komt het zwarte kunstof hij los van het staafje dat hem vast houd




Afbeelding
Met een schroevendraaier het restant van de witte pen iets naar beneden duwen om het stalen pennetje uit de pook te halen
Daarna het oude witte staafje er uithalen (of het restant met een tang pakken, of via de veer er uit laten schieten)

Afbeelding
Oud en nieuw naast elkaar


Afbeelding
Afbeelding

De nieuwe pen in de pook stoppen, zorgen dat de gaatjes goed zitten en het pennetje daardoorheen steken (het oude veertje kan je hergebruiken, scheelt weer werk)
Afbeelding
Hierna kan de zwarte blokerings hendel weer terug om de pook, en uitendelijk kan ook de pookknop weer terug (dit omdat ik nog moest friemelen met mijn dashbord, en de pookknop is de bestel bescherming
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: How to niet werkende achteruitrijblokkering repareren

Bericht door 3L-Emiel »

ik had de vraag gekregen of ik deze kon herstellen. en dat ik na lang zoeken toch nog gelukt.
bij dat ik de pdf backup nog niet had weggegooid.
Gesloten

Terug naar “Schakelen”