Moet alleen nog een gereedschapsetje en krik op de kop getikt zien te krijgen.
Toch een voordeel dat oude model.

Veilig is het zeker, het zijn goed gekeurde velgen met vredestijn banden... Comfortabel is een beter woordje, de auto staat ietsje lager op 1 punt meer nietJoch3m schreef:Lijkt me niet echt veilig om te gaan rijden met 1 wiel met een veel kleinere diameter.Lupo2002 schreef:Ja dat klopt maar daarom moet een ander soort reserve wiel op, wielen van aanhangwagens of opvouw wagensJoch3m schreef:Reservewiel is hoger dan de rugleuning dus dat past niet bij de >2000 lupo's met de accu achterin.
Deze is bv max 40 cm in diameter (incl band) je mag er zelfs 130km/h mee rijden https://www.trailerplus.nl/detail/42214 ... -4-100.htm
Willemvee schreef:Zoiets?
Qua luchtweerstand niet echt ingrijpend denk ik, qua veiligheid een vooruitgang zelfs. Best een mooie plek.
Hoop ik wel dat het een wintervakantie betreft. Met +30'C in Spanje is ie anders versleten voordat je weer in NL bentWolf schreef: ...alleen daar is zoveel ruimte dat ik op vakantie een winterband achterin gooi.
Leuk zo'n crossfox. Is die ooit ergens zo te bestellen geweest of was dit alleen een studiemodel ?Willemvee schreef:Zoiets?
Qua luchtweerstand niet echt ingrijpend denk ik, qua veiligheid een vooruitgang zelfs. Best een mooie plek.
Lupo2002 schreef:Mijn 10 inch 48cm band kan ik morgen ophalen voor een super prijs!
voor hetzelfde prikt er iemand een gat in mn band (al een keer meegemaakt met mn vorige wagen) dan heb ik er mooi 1 liggen, desnoods maak ik hem gewoon direct vast tegen de achterbank, ik durf nog niet te zagen in mn achterbank... dit wil ik eerst uittesten op een ander bank van de sloop ofzo
lupocor schreef:of bijvoorbeeld een hele klein reservewiel van Vredestein.
http://www.vredestein.nl/autobanden/spa ... Lang=nl-NL
Valt reuze mee, hij staat ietjepietje scheef... is niet erg want het is maar een reserve band. Het ging er mij om dat mn hoeden plank dicht moest en ruimte over hield in mn kofferbak en dat is aardig gelukt.reichbus schreef:Volgens mij zie ik de auto zo al scheef staan. Het lijkt net een wiel van een kruiwagen.
Ik denk dat ik wel een setje winterbanden koop en er dan eentje achterin gooi. Schaarkrik en een wielmoersleutel er bij en het pechsetje is compleet. Alleen kan de vrouw dan nog steeds geen wiel verwisselen onderweg.