DashboardkastSLOTJE vervangen

Handleidingen en instructies over interieur en dashboard gerelateerde werkzaamheden zoals het plaatsen van een dashboardkastje, bekerhouder, stoelen schoonmaken, stoelen vervangen en de tellerunit aanpassen.

Moderators: atg, reichbus

Gesloten
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

DashboardkastSLOTJE vervangen

Bericht door foppe »

Tja daar sta je dan, het dashboardkastje gaat niet meer open, wat doe je dan :?:
Hier even een korte Howto hiervan

Benodigdheden:
-nieuw handschoenenkasthendel type nr 6E0857131 (kosten € 21)

Stap1: Grof geweld. Geef een grote ruk aan het hendeltje en dit zie je dan:
Afbeelding
De schroevendraaier heb ik niet gebruikt, daarmee laat ik het ijzeren haak van het slotje zien.

Stap2: Linksonderin en rechtsonderin zitten nokjes. Steek met 1 of 2 schroevendraaiers erin en druk de nokjes weg. Dit is een heel gepiel, maar je krijgt hem er wel zo uit.
Afbeelding[/url]

Stap 3: Nu kan je ook het cilinderslotje verwijderen, De 4 kunststof lippen aan de achterkant wegbuigen. Sleutel erin en het slot gaat er zo uit.
Afbeelding

Stap 4: Verwissel eventueel de slotplaatjes. Als de sleutel niet past.
Toevallig heb ik inmiddels een heel arsenaal aan slotplaatjes. Voor mij was het een koud kunstje om 3 juiste slotplaatjes uit te zoeken. Met de sleutel erin moeten de slotplaatjes vlak met het cilindertje zijn.
Afbeelding

Stap 5: Duw het cilinderslot in de nieuwe dashboardslot . Hij klikt er zo in. De achterste metalen nok van het cilinderslot moet naar boven wijzigen.
Afbeelding

Stap 6: Klik het slot in het dashboard.
Afbeelding

Bij mij zie je lichte beschadiginingen van schroevendraaier. Als je het op mijn manier doet, blijft jouw dashboardkastje smetteloos. ;)
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gesloten

Terug naar “Interieur en Dashboard”