zoooooooooooooooo wat een klus zeg....
ik kan het iedereen van hart te afraden om airco in te bouwen...
Dashboard loshalen
- alle schroeven verwijderen uit de onderste panelen
- kap over de tacho verwijderen
- 2 moeren achter de tacho verwijderen
- 2 schroeven links en rechts aan de zijkant van het dashboard verwijderen
- handvat van de schakelpook verwijderen
- schakel indicatiepaneel verwijderen
- handrem cover verwijderen
- paneel van de eco knop / bekerhouder verwijderen
- middenconsole met ventilatierooster verwijderen
- stuurkolom bekleding verwijderen
- airbag uit het stuur halen
- stuur verwijderen
- knipperlicht- en ruitenwisserhendel verwijderen
- zekeringkast los schroeven
- verwarmingspaneel los schroeven
- afdekking onder handrem verwijderen en de 2 schroeven daar onder
- onderstepanelen inclusief middentunnel verwijderen
- alle tiewraps verwijderen die de kabelboom aan het dashboard houden
- alle punten zoeken waar de kabelboom vastgeklikt zit aan het dashboard
- tweeters verwijderen
- stekker van de rechter airbag loshalen
- stekker van de aanjager loshalen
- stekker van de bijverwarming loshalen
- schroef loshalen die de luchtgeleiding tegen het ventilatorhuis houdt (door een gaatje midden-rechts van de middenconsole)
- ruitenwissers verwijderen
- parafaan afdekking verwijderen
- interieurluchtfiler + houder verwijderen
- ruitenwisser mechanisme verwijderen
- claxon verwijderen
- de 2 bouten links verwijderen
- de 2 bouten rechts verwijderen
--> nu zou het dashboard los moeten zijn....
Ventilatorhuis verwijderen
- in de motorruimte tegen het schutbord 3 moeren verwijderen
- in de motorruimte de koelslangen loshalen (eerst alles drainen)
--> nu is de unit te verwijderen
Gaten maken voor de nieuwe airco unit
- gat maken voor de condensafvoer
- gat maken voor de airco doorvoer
In al het isolatiemateriaal is al rekening gehouden met airco...
Op ieder punt was dit al voorgesneden om te kunnen verwijderen...
Plaatsen is omgekeerd van verwijderen :-P
Ik moest de stekker van de unit aan de auto aanpassen.
Pin 3 ging naar pin 15 van de ECU... maar volgens etka moet dat bij airco pin 34 zijn...
De ecu geeft op zijn beurt signaal aan de regelaar voor de koelventilator dat de airco aan moet...
Alles aan de binnenkant is nu klaar, ik moet nog onder de motorkap aan de gang...
Had de juiste steun voor de dynamo / aircopomp nog niet binnen..
Het is ook nog niet zeker of de pomp wel past en of de leidingen wel passen...
De condensor past iig wel met een aanpassing... Twee aansluitingen schroef je zo op de
bestaande radiateur, de andere 2 zijn te lang... die moeten nog ingekort worden zodat ze
weer overeenkomen met de beschikbare montage punten...
to be continued....
JW