Originele knoppen aan panoramic dak aansluiten

Handleidingen en instructies over interieur en dashboard gerelateerde werkzaamheden zoals het plaatsen van een dashboardkastje, bekerhouder, stoelen schoonmaken, stoelen vervangen en de tellerunit aanpassen.

Moderators: atg, reichbus

Gesloten
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Originele knoppen aan panoramic dak aansluiten

Bericht door foppe »

Deze howto vertelt hoe je de originele knoppen aansluit op een panoramc dak. Ik had eigenlijk wat meer foto's moeten maken, maar ja, zo be it.

Benodigdheden:
- 2 originele knoppen voor in je middenconsole
- wat draad minimaal 1.5mm2
- Een contrastekker, of kabelschoentjes 4.8mm
- een kabelschoen knijptang
- krimpkous of isolatietape voor de isolatie
- zekering houde 10A.

Zo komt het er uiteindelijk uit te zien:
Afbeelding

De draden moeten dus naar je middenconsole, Zorg ervoor dat je daar 12V hebt, massa en de 2 draden van je motor. De 12V en de massa kan je rechstreeks van je accu halen, of ergens onder je dashboard tevoorschijn toveren. Zorg er wel voor dat de 12V goed is gezekerd, om brandschade te voorkomen.

De 2 draden van je motor moeten van je dak naar beneden worden gebracht. Die kan je gemakkelijk langs de voorste stijl rechts wegwerken. Gewoon voorzichtig het zwarte kunststofdeel iets open buigen met een stompe schroevedraaier of mesje en de 2 draden er tussen frunniken. Hierna kan dit in je dashboard naar je middenconsole worden gebracht. Ik geloof dat rechts een klepje zit die je los kunt halen en daar met de draden naar binnen kan.


Hoe sluit je het nu op de stekker aan. Kijk hier naar de layout van de schakelaar:
Afbeelding

De schakelaar heeft 5 vlakstekers, waar 4,8mm kabelschoentjes op past. Rechtsonder zie je de layout en de nummering. De schakelaar is een wisselschakelaar en zit tussenpin 1, pin 2 en pin 5. Tussen pin 3 en pin4 zit een lampje.

Rechtsboven zie je hoe het geheel aangesloten moet worden:
  • Op pin 5 van beide schakelaars moet de 12V
  • op pin 2 van beide schakelaars moet de massa
  • Op pin1 van beide schakelaars moet de motordraden

Mocht je het lampje ook willen aansluiten, dan kan dat. Gewoon op pin4 sluit je ook een massa aan en op pin 3 sluit je op een pin 3 van een andere knop.
Dan branden deze knoppen 's nachts ook.


Volgens mij is het helemaal niet moeilijk.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gesloten

Terug naar “Interieur en Dashboard”