airbag deactivatie stekker

Handleidingen en instructies over interieur en dashboard gerelateerde werkzaamheden zoals het plaatsen van een dashboardkastje, bekerhouder, stoelen schoonmaken, stoelen vervangen en de tellerunit aanpassen.

Moderators: atg, reichbus

Gesloten
Kevin Ackermans
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2014, 15:58
Echte naam: Kevin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 2-2003
Kilometerstand: 253.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel

airbag deactivatie stekker

Bericht door Kevin Ackermans »

Wanneer je de stoel van de lupo wilt vervangen door een comfortabeler exemplaar en je side-airbag komt hierdoor te vervalen,
wil je natuurlijk niet rondrijden met een brandend airbag lampje.

Benodigd:
soldeerbout
krimpkous
soldeertin
contrastekker (op de sloop van een airbagstoel afknippen.. bijvoorbeeld van een golf 4/bestellen bij de dealer is ook een optie natuulijk)
weerstand 4.7Ohm 0,5 Watt 5% tolerantie (ongeveer 15 cent/kleurcodering-goud.goud.paars.geel)
Afbeelding

De oplossing:

1 koppel de accu los en zet even een kopje thee.
2 warm de soldeerbout op.. op de 3 polige contrastekker die je van de stoel op de sloop hebt gehaald zit een massa(bruin) deze hoeft niet aangesloten te worden en kan worden geïsoleerd, de andere twee kunnen worden verbonden met de weerstand. Hoe om de weerstand aangesloten word maakt niets uit.
krimpkous alles netjes zodat je geen kortsluiting krijgt.
3 haal de airbagstekker onder de stoel los.
4 plaats jouw Home Made airbag stekker, deze ziet er nu ongeveer zo uit:

Afbeelding

De foto's heb ik van internet bij elkaar gesprokkeld omdat ik deze how to achteraf heb geschreven.
Bij mijn lupo werkt het goed dus succes met solderen,op marktplaats zijn deze "simulators" voor 50 euro per twee te verkrijgen dus misschien kan je nog een centje bijverdienen ook ;)
Gesloten

Terug naar “Interieur en Dashboard”