Deurvanger vervangen

Handleidingen en instructies over exterieur gerelateerde werkzaamheden. Zoals deurslotreparaties, koplampen, achterlichten en ballastgewichten.

Moderator: reichbus

Gesloten
Gebruikersavatar
Erik
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jan 2014, 07:12
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 292000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: De Heen
Contacteer:

Deurvanger vervangen

Bericht door Erik »

Heel veel mensen hebben last van knakkende/piepende deuren. Nou dit is de remedie :violence-torch:

Deurvanger vervangen

Beginnen met bekleding verwijderen:
-aan de onderkant zitten 4 schroeven die met kruiskop eruit kunnen.
-trek vervolgens aan de straatkant 2 pluggen los en aan de scharnierkant 1 klem
-nu kun je het paneel aan de onderkant iets naar buiten kantelen, naar beneden trekken en dan is hij los.

Afbeelding

De speaker moet er eigenlijk wel uit tenzij je dameshandjes hebt. Die zit vast met 4 popnagels. Voorzichtig uitboren, want het kunststof van de speaker is niet erg sterk.

Afbeelding

Vervolgens met dopsleutel 10 de pen ( onderdeelnr. 6E0 837 257 A) loshalen.
Afbeelding
Afbeelding

Weer met dopsleutel 10, de deurvanger losdraaien. Pas op, want er zit een minimaal gaatje daar, waar precies die boutjes kunnen invallen, kan ik je vertellen :oops:

Afbeelding

Nieuwe deurvanger plaatsen en goed vastdraaien. Just in case heb ik een Bartbus gemonteerd.
Niet vergeten het rubber terug te plaatsen voordat je de pen terug plaatst :oops: je kunt zien dat ik geen geoefend monteur ben... lolll

Afbeelding

Afbeelding

Speaker terugplaatsen met boutjes/moertjes/ringetjes en een stukje tape over het schuimplastic. Stekker niet vergeten!
Paneel terugplaatsen en klaar.
Gios is my middle name
Gebruikersavatar
Erik
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jan 2014, 07:12
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 292000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: De Heen
Contacteer:

Re: How to vervangen knakkende deurvanger

Bericht door Erik »

Nu mijn deuren weer open en dicht gaan zoals het hoort, valt me toch op hoe groot de belasting is op de Bartbus. Volgens mij komt dit door de sterkte van de veer van de deurvanger, en de uitstulpsels van de stangetjes die door de veer moeten. Die "uitstulpjes" zijn ook erg groot. Is er al iemand geweest die die dingen wat afgevijld heeft om de deur makkelijker open en dicht te krijgen??

Afbeelding
Gios is my middle name
Gesloten

Terug naar “Exterieur”