How to: Remlicht ombouwen naar led verlichting

Handleidingen en instructies over exterieur gerelateerde werkzaamheden. Zoals deurslotreparaties, koplampen, achterlichten en ballastgewichten.

Moderator: reichbus

Gesloten
Gebruikersavatar
Buzz_4stroke
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 439
Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 mar 2002
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Flash Rood - LP3G
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Leeuwarden

How to: Remlicht ombouwen naar led verlichting

Bericht door Buzz_4stroke »

Omdat ik een defect 3e remlicht had (volgens vorige eigenaar kortsluiting door vocht) heb ik de stoute schoenen aangetrokken en het plastic apparaat maar eens aangepakt.

Dit is het gedrocht.... Je kunt deze uit elkaar halen door (helemaal heel lukt denk ik niet)
Afbeelding

Deze gaat gemonteerd worden, leds op rol. Gekocht via Ebay voor enkele euro's, en op te knippen in stukjes van drie
Afbeelding

Voor plakken (zit namelijk een plakstrip op de achterkant) moeten wel de nokjes voor de T10 lampjes en de metalen strips voor de stroom weggehaald/gebroken worden, dit doe je door het "zilveren" van het zwarte gedeelte te scheiden. Ik heb alles vanwege de beroerde staat van de unit alles vastgelijmd.
Afbeelding

Totaalplaatje ziet er als volgt uit, wel moeten de stripjes van drie doorverbonden worden. Eerste strip wordt gevoed door de draad uit de auto en dan lus je door naar de volgende, ieder stripje heeft een eigen weerstand.
Afbeelding

Dit is het eindresultaat
Afbeelding

En in de auto gemonteerd
Afbeelding
Afbeelding HIER staat mijn topic.
Gesloten

Terug naar “Exterieur”