Contragewichten verwijderen

Handleidingen en instructies over exterieur gerelateerde werkzaamheden. Zoals deurslotreparaties, koplampen, achterlichten en ballastgewichten.

Moderator: reichbus

Gesloten
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Contragewichten verwijderen

Bericht door -Ap- »

TDi driver schreef:ik heb de contragewichten achter mijn bumper vandaan gehaald. Ik dacht dat alleen de bumper er af hoefde om decontragewichten er uit te kunnen halen blijkt dat ze nog met een aantal bouten verankert zitten.
De bumper monteren is 10 minuten werk dat is een kwestie van een aantal torx schroeven los draaien.

Afbeelding
Aan beide wielkanten 5 torx schoefjes los draaien

Afbeelding
Dan lampen los demnteren, want onder elke lamp zit nog een schroef van de bumper. Ook onder de bumper zitten twee schroeven

Afbeelding
Dit boutje aan de onderzijde kreeg ik er niet meer uit omdat de kop rond was.

Afbeelding
Oplossing is zagen. Ik had geen zin om maar één gewicht te laten zitten dus ik moest een oplossing vinden.

Afbeelding
De plastic kap achter de uitlaat demonteren en de uitlaat laten zakken. Nu kun je bij het hitteschild van de uitlaat en deze kun je het beste even er uit halen. Nu kun je met gemak bij de bouten van de contragewichten.
Voor dat de bumper er weer op gaat heb ik alle openingen afgeplakt met een soort ducktape.

Totaal nog even gewogen en ik kom op 18.3kg uit.
1* stootbumper
2* Contragewicht
Gesloten

Terug naar “Exterieur”