1x 6E0501465A stub axle mounting left (houder/adapter voor remklauw links) €18,09 nieuw, origineel
1x 6E0501466A stub axle mounting right (houder/adapter voor remklauw rechts) €18,09 nieuw, origineel

1x 6X0615611 splash shield for brake disc left €8,34 nieuw, origineel
1x 6X0615612 splash shield for brake disc right €8,34 nieuw, origineel

1x 6N0615423A remklauw
1x 6N0615424A remklauw

Remschijven en blokken, ik heb bosch gebruikt. Diameter 232mm, 9mm dikte, steek 4x100. Ik heb die van de Lupo 1.4 16v/fsi genomen.

1x 6X0615425 remklauwhouder/zadel
1x 6X0615426 remklauwhouder/zadel
NB, de klauwen zelf zitten onder meerdere auto's maar met verschillende houders, het is belangrijk dat de juiste houder gebruikt wordt anders kom je niet goed uit met de schijf. Deze vind je op de Lupo's en diverse Seats (zie lijstje), je herkent ze het beste vanaf de zijkant, de juiste zadel zorg dat de klauw iets meer naar buiten komt.

Remleidingen, deze kan je ook van de bovenstaande auto's gebruiken, ze zijn soms iets te lang maar is makkelijk op maat te buigen.
Mooiste is uiteraard om een complete achteras te kopen voor een Polo 6n of Lupo Sport/Fsi
http://lupoclub.nl/phpbb/viewtopic.php? ... lit=ombouw
De juiste remklauwen vind je op:
VW Polo (6n1) 1.4 16v
VW Polo (6n2) 1.4 16v 75 en 100pk, 1.6 16v GTi, 1.4 TDI
VW Lupo (6x1, 6e1) 1.4 16v, 1.4 FSI, 1.6 16v GTI
Seat Ibiza MkII (6k1) 1.6i
Seat Ibiza MkIII (6k1) 1.6i, 1.8T 20v Cupra
Seat Cordoba (6k2/c2) 1.9 TDI
Seat Cordoba (6k5) 1.9 TDI
Seat Arosa (6h) 1.6 16v
Audi TT (8n3) 1.8T
Audi TT (8n9) 1.8T
Bron: http://www.autopartoo.com/oem/138567.html
Hieronder dus de howto:
* Auto opkrikken en wielen eraf, zorg er voor dat de auto niet van de krik kan afvallen, ik leg altijd het wiel eronder plus een paar stukken hout.
* De remtrommel zit met 1 schroefje vast, bewaar deze want deze heb je weer nodig om de schrijf vast te zetten

* Dop van het wiellager eraf halen en het wiellager met sleutel 30

* Hier zie je ook hoe slecht mijn remmen werkte, door een uitgesleten remtrommel versleten mijn remvoeringen maar op 1 punt. Alles was ook geoxideerd door een lekkende wielremcilinder.

* Als het wiellager eraf is dan kan je de complete plaat met remmerij verwijderen door de 4 bouten los te draaien, handremkabel los halen en aan de achterkant de remleiding losschroeven.

* Gelijk komt ook de as los met daarin de ABS sensor, deze zit vast met een inbusboutje

* Nu kan de adapter geplaatst worden, je zal een klein stukje van de achterbrug moeten weg slijpen om plaats te maken voor de ABS sensor.

* Ongeveer zo komt dat er uit te zien, haal niet te veel weg aangezien je vlak bij een van de gaten van de bouten zit die de as op zijn plek houden

* Ook moet je het spatscherm iets aanpassen voor de ABS sensor en de boutje van de sensor. (plaatje: rechts is aangepast)

* Vervolgens kan je het spatscherm, de adapter en de as weer monteren, ik heb nieuwe bouten gebruikt die 1cm langer zijn vanwege de adapter die er nu tussen zit

* ABS sensor weer terug plaatsen

* Wiellager kan nu terug geplaatst worden en vast gezet met 175nm, ik heb hem vast gedraaid op gevoel aangezien ik niet de juiste sleutel daarvoor had. Daarna kan de remschijf en het zadel geplaatst worden.

* Remblokken en klauw plaatsen

* Remleidingen aansluiten, deze zal je misschien iets moeten buigen, doe dit heel voorzichtig, als ze knikken dan kan je ze weggooien.

* Nu kan de remvloeistof bijvullen en de boel gaan ontluchten, ik heb dat met een slangetje in een potje oude remvloeistof gedaan, je kan dan gewoon de nippel openzetten en gaan pompen met het rempedaal totdat er geen lucht meer uit komt. Check of er niks lekt en dat het nivo niet onder de min komt (op tijd bijvullen). Ik het DOT4 remvloeistof gebruikt.
* Nu moeten nog de handremkabels vervangen worden, dit doe ik morgen.