Achterklep vervangen

Alles over plaatwerk, beglazing, etc.

Moderator: reichbus

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JHL
3L Maat
3L Maat
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:53
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 280.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Premium diesel

Achterklep vervangen

Bericht door JHL »

Ik heb een alu achterklep gevonden en deze wil ik komende winter vervangen.

Ik weet dat er al een aantal gedaan zijn maar kan er weinig info over vinden. Paar vraagjes voor de kenners:

Kan ik de scharnieren aan de Lupo laten zitten en aan de nieuwe klep monteren? Volgens vagcat hebben de 3L namelijk een ander nummer.

Bij de alu klep is de kabel van het remlicht doorgeknipt. Past de stekker van de stalen klep op de lamp achter de ruit van de alu klep?

Verder nog bijzonderheden?
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Achterklep vervangen

Bericht door Johan »

Wat ik er van weet is dat de lichtmetalen klep anders van vorm is en dat deze een ander soort remlicht (plaats) heeft.
Kijk maar eens goed naar die verschillen (de ene klep is aan de bovenkant breder (van de zijkant gezien).
De verlichting is te herkennen aan standaard lampjes t.o.v. LED verlichting.

Of dat dan verschil in bedrading zou zijn verwacht ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat de LED een ander soort aansluitstekker heeft dan de lampjes uitvoering.
En de mechanische bevestiging lijkt me dezelfde. Al sluit ik niet uit dat je het scharnier met de klep mee moet overzetten (en dat was je vraag)
Gebruikersavatar
JHL
3L Maat
3L Maat
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:53
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 280.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Premium diesel

Re: Achterklep vervangen

Bericht door JHL »

Voor de volgende die het wil proberen: het past 1:1.

Voor de echt weight-weenies onder ons: de gasveren van de stalen klep wegen 205gr/st, die van de altklep 204gr/st. Één gasveer van de stalenklep heeft genoeg druk om de aluklep hoog te houden. Die van de aluklep zijn allebei nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”