Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Moderator: reichbus
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Ik kon op het forum zo snel geen "how to" vinden.
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van centrale deurvergrendeling? Liefst met afstandsbediening.
Wat komt er allemaal bij kijken?
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van centrale deurvergrendeling? Liefst met afstandsbediening.
Wat komt er allemaal bij kijken?
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Ga het toevallig zaterdag doen. Zelf de volgende 'bronnen' gevonden:
http://www.drieliterforum.nl/viewtopic. ... 4&start=60
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=52&t=366
http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?t=163#p6451
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=51&t=798
http://www.drieliterforum.nl/viewtopic. ... 4&start=60
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=52&t=366
http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?t=163#p6451
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=51&t=798
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Kijk das handig!Riggard schreef:Ga het toevallig zaterdag doen. Zelf de volgende 'bronnen' gevonden:
http://www.drieliterforum.nl/viewtopic. ... 4&start=60
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=52&t=366
http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?t=163#p6451
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=51&t=798
Ga je voor origineel of aftermarket?
Ik zie de goede how to graag tegemoet
- Ewoud
- 3L Maat
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
- Echte naam: Ewoud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Ik heb het laatst ook gedaan. Houdt er rekening mee dat je er wel een hele (werk)dag mee bezig bent!
Grove volgorde:
1. Setje testen op je accu
2. Draadboom netjes maken en inbouwen
3. Motoren in je deuren (en evt. klep) positioneren
4. deur paneel terugbouwen
5. motoren afstellen en vastzetten
6. Alles weer terugbouwen
Hier wat foto's:
Het deurpaneel (kan je kijken waar je hem los moet trekken)
https://mega.co.nz/#!D98jya6T!F4_gnRlziBFTxz7hRiPSZJG1tDO_J1m5MfJJHhjCjJ4
het (zo verticaal mogelijk) plaatsen van de motor in je deur:
https://mega.co.nz/#!SxkhUAyY!kU7XdzXXbYbgr8ZkdKGJJN1hDWqtQGgQ0ZeT0yrA0yE
hoe de motor bij mij zit:
https://mega.co.nz/#!W4EgHYSJ!OuoqLb_fRml2i8L9Sw3tz61aMaZZ5zaAs971qm2YwQ8
het verschil tussen de linker 2 bagger sleutels en een goede rechts (zie Tips)
https://mega.co.nz/#!7pcT0BiY!Y2-9YMx4KlLWxuAViMwGObQVa_YFJgBFOu-n83DFDF4
Tips:
1. plaats 2 klemmetjes op het stangetje van de motoren
2. koop geen losse sleutels op internet maar ga naar een goede sleutelzaak om je sleutels na te laten maken. Ik ben naar Van Rossum Sleutelservice in Zwolle geweest.
Hier scannen ze DIGITAAL jouw sleutel en deze vergelijken ze met een database van ''sleutelprofielen''. Bij mij herkende de machine direct ''een profiel'', d.w.z. dat ze dus niet weten wat voor auto het is maar alleen wat voor profiel. Daarna krijg je je eigen sleutel weer terug en wordt het profiel erin gefreesd. Het voordeel hiervan is dat je niet het versleten profiel krijgt van je eigen sleutel. De baardsetjes op internet van 5 euro zijn niet precies hetzelfde en van mindere kwaliteit.
3. Je hoeft heel de achterbank en -panelen er niet af te halen, het kan allemaal langs/binnen de panelen gestoken/getrokken worden.
4. Maak je een how-to?
Grove volgorde:
1. Setje testen op je accu
2. Draadboom netjes maken en inbouwen
3. Motoren in je deuren (en evt. klep) positioneren
4. deur paneel terugbouwen
5. motoren afstellen en vastzetten
6. Alles weer terugbouwen
Hier wat foto's:
Het deurpaneel (kan je kijken waar je hem los moet trekken)
https://mega.co.nz/#!D98jya6T!F4_gnRlziBFTxz7hRiPSZJG1tDO_J1m5MfJJHhjCjJ4
het (zo verticaal mogelijk) plaatsen van de motor in je deur:
https://mega.co.nz/#!SxkhUAyY!kU7XdzXXbYbgr8ZkdKGJJN1hDWqtQGgQ0ZeT0yrA0yE
hoe de motor bij mij zit:
https://mega.co.nz/#!W4EgHYSJ!OuoqLb_fRml2i8L9Sw3tz61aMaZZ5zaAs971qm2YwQ8
het verschil tussen de linker 2 bagger sleutels en een goede rechts (zie Tips)
https://mega.co.nz/#!7pcT0BiY!Y2-9YMx4KlLWxuAViMwGObQVa_YFJgBFOu-n83DFDF4
Tips:
1. plaats 2 klemmetjes op het stangetje van de motoren
2. koop geen losse sleutels op internet maar ga naar een goede sleutelzaak om je sleutels na te laten maken. Ik ben naar Van Rossum Sleutelservice in Zwolle geweest.
Hier scannen ze DIGITAAL jouw sleutel en deze vergelijken ze met een database van ''sleutelprofielen''. Bij mij herkende de machine direct ''een profiel'', d.w.z. dat ze dus niet weten wat voor auto het is maar alleen wat voor profiel. Daarna krijg je je eigen sleutel weer terug en wordt het profiel erin gefreesd. Het voordeel hiervan is dat je niet het versleten profiel krijgt van je eigen sleutel. De baardsetjes op internet van 5 euro zijn niet precies hetzelfde en van mindere kwaliteit.
3. Je hoeft heel de achterbank en -panelen er niet af te halen, het kan allemaal langs/binnen de panelen gestoken/getrokken worden.
4. Maak je een how-to?
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Heb een aftermarket set. Moet ff kijken of ik voor een how to ga, kost toch wat extra tijd en ik wil het toch zaterdag wel af krijgen.Cuprani schreef:Kijk das handig!Riggard schreef:Ga het toevallig zaterdag doen. Zelf de volgende 'bronnen' gevonden:
http://www.drieliterforum.nl/viewtopic. ... 4&start=60
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=52&t=366
http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?t=163#p6451
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=51&t=798
Ga je voor origineel of aftermarket?
Ik zie de goede how to graag tegemoet
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Welke set heb je gekocht?
Laat anders volgende week maar weten of het bevalt ;-)
Laat anders volgende week maar weten of het bevalt ;-)
-
- Benzinevriend
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 16 jan 2014, 23:00
- Echte naam: Jeroen
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 235.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Ben er ook wel benieuwd naar, toch wel handig.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
ik heb 3 verschillende gehad, en kan wel stellen dat ik er inmiddels een beetje kaas van gegeten heb.
deze moet je hebben : simpel, effectief, goede design sleutel , knipper aansturing, en gewoon betrouwbaar.
verder is het qua functies allemaal nie zo spannend, die setjes stellen nie veel voor, en ze doen wat ze moeten doen. het is geen rocket science
JOM Centrale deurvergrendeling met klapsleutel 29,95
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... apsleutel/
inbouwen is echt appeltje eitje. jammer dat veel van de fotos uit mijn howto van de server af zijn. voor de echte liefhebber kan ik ze wel opspeuren op mn harde schijf, maar de beschrijving dekt de lading wel.
deze moet je hebben : simpel, effectief, goede design sleutel , knipper aansturing, en gewoon betrouwbaar.
verder is het qua functies allemaal nie zo spannend, die setjes stellen nie veel voor, en ze doen wat ze moeten doen. het is geen rocket science
JOM Centrale deurvergrendeling met klapsleutel 29,95
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... apsleutel/
inbouwen is echt appeltje eitje. jammer dat veel van de fotos uit mijn howto van de server af zijn. voor de echte liefhebber kan ik ze wel opspeuren op mn harde schijf, maar de beschrijving dekt de lading wel.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Wat een prijsverschil met die setjes van Waeco zeg. Daar heb je voor 35 euro twee stelmotoren (ML-22), maar nog geen ontvanger. Die moet je er nog bij kopen voor 105 euro bij Conrad.3L-Dnadave schreef:ik heb 3 verschillende gehad, en kan wel stellen dat ik er inmiddels een beetje kaas van gegeten heb.
deze moet je hebben : simpel, effectief, goede design sleutel , knipper aansturing, en gewoon betrouwbaar.
verder is het qua functies allemaal nie zo spannend, die setjes stellen nie veel voor, en ze doen wat ze moeten doen. het is geen rocket science
JOM Centrale deurvergrendeling met klapsleutel 29,95
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... apsleutel/
inbouwen is echt appeltje eitje. jammer dat veel van de fotos uit mijn howto van de server af zijn. voor de echte liefhebber kan ik ze wel opspeuren op mn harde schijf, maar de beschrijving dekt de lading wel.
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Zoiets heb ik inderdaad ook gekocht, mijne kwam van ebay, maar ontloopt elkaar niet zo.3L-Dnadave schreef: JOM Centrale deurvergrendeling met klapsleutel 29,95
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... apsleutel/
inbouwen is echt appeltje eitje. jammer dat veel van de fotos uit mijn howto van de server af zijn. voor de echte liefhebber kan ik ze wel opspeuren op mn harde schijf, maar de beschrijving dekt de lading wel.
Vandaag begonnen met de inbouw, het is allemaal goed te doen, maar wel tijdrovend. De voordeuren zijn eigenlijk zo gepiept, kaarten van de deur, kabels doortrekken met een ijzerdraad en de servo's monteren.
Achterklep vond ik nogal een gedoe, met name de friemel monteren op het oude slot en de kabels doortrekken is tijdrovend.
Uiteindelijk ben ik van 10 tot 4 bezig geweest, de bedrading e.d. is allemaal getrokken. Morgen moet ik de servo's in de klep en bestuurdersdeur monteren en dan zou het af moeten zijn.
Knipperlichten heb ik er nog niet op aangesloten, omdat ik niet direct wist welke kabel ik moest hebben/waar ik die vandaan trek. Mogelijk doe ik dat later nog.
De achterklep heb zal ik wrsch. op de 'algemene' vergrendeling zetten, alhoewel hier ook een speciale knop/circuit voor is. Dit circuit geeft echter een korte puls af, de motor blijft dan niet in positie. Hoe heb jij dat dave?
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Hey Richard,
De knipper verlichting, zou je van de gevaren lichtschakelaar af kunnen pakken. Dat is eerder gedaan volgens mij.
Voor de achterklep zou ik een motor bij de sloop halen van een golf 3, als ik het goed heb.
Maar er is al een howto hiervoor, ik kom er net achter, was het alweer vergeten: http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=51&t=798
De knipper verlichting, zou je van de gevaren lichtschakelaar af kunnen pakken. Dat is eerder gedaan volgens mij.
Voor de achterklep zou ik een motor bij de sloop halen van een golf 3, als ik het goed heb.
Maar er is al een howto hiervoor, ik kom er net achter, was het alweer vergeten: http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=51&t=798
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
How to ken ik inderdaad, de friemel e.d. is ook allemaal gemonteerd.
Ik heb echter 2 opties om de achterkep te bedienen;
- Via de normale CV, als ik dan de auto van het slot haal dan gaat de achterklep ook van het slot
- Via de aparte knop voor de achterklep op de CV, alleen deze geeft een pulserend signaal.
Met de laatste optie zou de friemel denk ik ook niet nodig zijn. Ik kan dan de stelmotor op de ontgrendelstang van de handgreep zetten. Doordat het signaal pulserend is zal de stelmotor dan met een korte puls de klep opentrekken als ik de knop voor de achterklep indruk.
Theoretisch werkt het laatste, of dat in de praktijk ook zo is moet ik even afwachten. Ik weet nml niet of de stelmotor genoeg trekkracht heeft.
Ik heb echter 2 opties om de achterkep te bedienen;
- Via de normale CV, als ik dan de auto van het slot haal dan gaat de achterklep ook van het slot
- Via de aparte knop voor de achterklep op de CV, alleen deze geeft een pulserend signaal.
Met de laatste optie zou de friemel denk ik ook niet nodig zijn. Ik kan dan de stelmotor op de ontgrendelstang van de handgreep zetten. Doordat het signaal pulserend is zal de stelmotor dan met een korte puls de klep opentrekken als ik de knop voor de achterklep indruk.
Theoretisch werkt het laatste, of dat in de praktijk ook zo is moet ik even afwachten. Ik weet nml niet of de stelmotor genoeg trekkracht heeft.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Ja zo bedoel je.
Ik zou het via de normale CV doen, dat extra knopje op je sleutel wordt bij een lupo niet gebruikt. Die is alleen bedoeld voor auto's waarbij de achterklep al sowieso al electrisch opengaat.
Zoals bij de A2, waar een elektrisch drukknopje achterop zit.
Weet je wat nog wel een leuke feature is? De microswitch kan je er wel op aansluiten. Dan gaat je gangstellerpomp nog wat eerder aan en kan je eerder wegrijden.
Ik zou het via de normale CV doen, dat extra knopje op je sleutel wordt bij een lupo niet gebruikt. Die is alleen bedoeld voor auto's waarbij de achterklep al sowieso al electrisch opengaat.
Zoals bij de A2, waar een elektrisch drukknopje achterop zit.
Weet je wat nog wel een leuke feature is? De microswitch kan je er wel op aansluiten. Dan gaat je gangstellerpomp nog wat eerder aan en kan je eerder wegrijden.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Ewoud
- 3L Maat
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
- Echte naam: Ewoud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Tip voor de knipperlichten: sluit ze aan op je achterlichten. Hier kan je erg makkelijk bij en je moet toch draden naar achter trekken.
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Alleen dan doen ze vóór niet mee...
Dan kan je toch beter van de alarmlichten pakken, dan heb je ze gelijk voor en achter.
Dan kan je toch beter van de alarmlichten pakken, dan heb je ze gelijk voor en achter.
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Hoe zit het met de startonderbreker als je deze sleutels gebruikt?3L-Dnadave schreef:ik heb 3 verschillende gehad, en kan wel stellen dat ik er inmiddels een beetje kaas van gegeten heb.
deze moet je hebben : simpel, effectief, goede design sleutel , knipper aansturing, en gewoon betrouwbaar.
verder is het qua functies allemaal nie zo spannend, die setjes stellen nie veel voor, en ze doen wat ze moeten doen. het is geen rocket science
JOM Centrale deurvergrendeling met klapsleutel 29,95
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... apsleutel/
inbouwen is echt appeltje eitje. jammer dat veel van de fotos uit mijn howto van de server af zijn. voor de echte liefhebber kan ik ze wel opspeuren op mn harde schijf, maar de beschrijving dekt de lading wel.
Kan je deze sleutels gewoon inleren? Of moet je nog een transponder overzetten?
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Ik heb vanaf morgen oem cv..
Hiervoor aftermarket gehad, werkt prima hoor die van cargoods.
Oem is eeuhmmm. Iets meer werk
Voordeel je kunt gelijk ook elektrische ramen inbouwen dan!
Tenzij je David heet..
-Rick
Hiervoor aftermarket gehad, werkt prima hoor die van cargoods.
Oem is eeuhmmm. Iets meer werk
Voordeel je kunt gelijk ook elektrische ramen inbouwen dan!
Tenzij je David heet..
-Rick
- Ewoud
- 3L Maat
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
- Echte naam: Ewoud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Jawel hoor. zelf ook gedaan!Cuprani schreef:Alleen dan doen ze vóór niet mee...
Dan kan je toch beter van de alarmlichten pakken, dan heb je ze gelijk voor en achter.
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
Wat nog makkelijker is. Je kijkt even wat de kleur is van de draad van de knipperlichten achter.
Die draden liggen in de kabelboom onder je dorpel en gaat in je dashboard. Dan sluit je hem daar ergens aan.
Die draden liggen in de kabelboom onder je dorpel en gaat in je dashboard. Dan sluit je hem daar ergens aan.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling
De chip zit in de behuizing van je originele sleutels. Die kun je er uit pulken of over laten kopiëren door een sleutelboer.Cuprani schreef:
Hoe zit het met de startonderbreker als je deze sleutels gebruikt?
Kan je deze sleutels gewoon inleren? Of moet je nog een transponder overzetten?