Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Alles over plaatwerk, beglazing, etc.

Moderator: reichbus

KeesNijkerk
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2014, 21:16
Echte naam: Kees
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2000
Kilometerstand: 179.500km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Nijkerk

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door KeesNijkerk »

Hoi,

Ik ben ook bezig met het inbouwen van een CV. Bedankt voor alle handige tips voor zover.

Ik vraag me alleen af waar je het beste de plus en min van het kastje kan aansluiten? En wat een praktische plek is om dit kastje weg te werken?
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door reichbus »

KeesNijkerk schreef:Hoi,

Ik ben ook bezig met het inbouwen van een CV. Bedankt voor alle handige tips voor zover.

Ik vraag me alleen af waar je het beste de plus en min van het kastje kan aansluiten? En wat een praktische plek is om dit kastje weg te werken?
Hoi. Welkom hier. Ik dacht dat hij vaak in de buurt van de motorkapvergrendeling werd gemonteerd dus links bij je voeten. Dat van die plus en min weet ik helaas niet.

Het zou leuk zijn als je je zelf voor zou willen stellen, want we zijn natuurlijk wel benieuwd naar jouw Lupo of A2.
Afbeelding
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Mijn JOM setje is binnen.
Toch nog een paar vragen mbt de achterklep..

Zo'n friemel kan ik van een andere auto demonteren, maar op welke auto's vind ik de juiste friemel?
Golf 3, 4? Polo/Ibiza van welke bouwjaren? Een lupo met origineel CV ook neem ik aan?

En het makkelijkste kan ik dus een originele stelmotor gebruiken. Kan ik de originele stelmotor ook gewoon aansturen met de JOM module? En is die stelmotor ook dezelfde als op een Ibiza/Polo/Golf?
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door reichbus »

Cuprani schreef:Mijn JOM setje is binnen.
Toch nog een paar vragen mbt de achterklep..

Zo'n friemel kan ik van een andere auto demonteren, maar op welke auto's vind ik de juiste friemel?
Golf 3, 4? Polo/Ibiza van welke bouwjaren? Een lupo met origineel CV ook neem ik aan?

En het makkelijkste kan ik dus een originele stelmotor gebruiken. Kan ik de originele stelmotor ook gewoon aansturen met de JOM module? En is die stelmotor ook dezelfde als op een Ibiza/Polo/Golf?
Ik weet even niet meer waar, maar er staat voor die stelmotor een onderdeelnummer. Als je daar op zoekt heb je gewoon de goede. Ik ben er altijd van uit gegaan dat deze ook met de JOM module werkt.

Ik heb ook een vraag: kun je die friemels los weghalen bij de sloop of moet je een compleet slot hebben? Ik lees hier vaak dat mensen zelf onderdelen weg halen op de sloop, maar ik heb tot nu toe altijd via de onderdelenlijn onderdelen opgezocht die dan uit het magazijn kwamen (tot nu toe twee keer wat weg gehaald bij de Witte Boerderij). Die krengen kan ik namelijk niet als los onderdeel vinden.
Afbeelding
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Het onderdeelnummer is me wel bekend, maar ik wil dus ook langs de sloop en wil dus weten uit welke auto ik de stelmotor kan schroeven.
Gebruikersavatar
Rick-3L
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 1147
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
Echte naam: Rick
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 07 nov 2000
Kilometerstand: 325.200km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Planetsilver - LR7V
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Alkmaar

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Rick-3L »

Sowieso op een lupo arosa en polo 6N2

-Rick
Gebruikersavatar
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 454
Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Heemskerk

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Riggard »

KeesNijkerk schreef:Hoi,

Ik ben ook bezig met het inbouwen van een CV. Bedankt voor alle handige tips voor zover.

Ik vraag me alleen af waar je het beste de plus en min van het kastje kan aansluiten? En wat een praktische plek is om dit kastje weg te werken?
Plus heb ik bij de radio gehaald, daar zat al een plus die afgelust was, dus was een eitje. Aarde heb ik aan het beugeltje waarmee het dashboard links voor aan het frame zit gemaakt.

Kastje heb ik met een tie wrap aan de rechterzijkant van de zekeringenbak geplaatst. Ruimte zat daar.
Cuprani schreef:Mijn JOM setje is binnen.
Toch nog een paar vragen mbt de achterklep..

Zo'n friemel kan ik van een andere auto demonteren, maar op welke auto's vind ik de juiste friemel?
Golf 3, 4? Polo/Ibiza van welke bouwjaren? Een lupo met origineel CV ook neem ik aan?

En het makkelijkste kan ik dus een originele stelmotor gebruiken. Kan ik de originele stelmotor ook gewoon aansturen met de JOM module? En is die stelmotor ook dezelfde als op een Ibiza/Polo/Golf?
Ik was op de sloop en in vrijwel elke polo 6n zat een slot met friemel. Daar komt mijne dus uit.
Het is overigens niet alleen het witte dingetje, maar ook nog wat bijbehorende rut, ik heb gewoon een heel slot gehaald.

Qua stelmotor heb ik gewoon die van het setje gebruikt en met wat tie wraps bovenin de klep bevestigd, werkt prima.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door reichbus »

Riggard schreef:
Cuprani schreef:En het makkelijkste kan ik dus een originele stelmotor gebruiken. Kan ik de originele stelmotor ook gewoon aansturen met de JOM module? En is die stelmotor ook dezelfde als op een Ibiza/Polo/Golf?
Ik was op de sloop en in vrijwel elke polo 6n zat een slot met friemel. Daar komt mijne dus uit.
Het is overigens niet alleen het witte dingetje, maar ook nog wat bijbehorende rut, ik heb gewoon een heel slot gehaald.
Daar heb ik dus ook aan zitten denken: gewoon heel slot dan zijn we er van af. Voor het geld hoef je het niet te laten. Ik ben wat informatie aan het verzamelen om later in 2015 die CV te plaatsen. Dat is ook de reden dat ik dit draadje met belangstelling volg. Als onderdeelnummer voor het slot (met friemel en al) heb ik staan: 6X0827505A. Ik weet niet helemaal zeker of dit klopt. Mocht iemand het goede onderdeelnummer hebben dan houd ik me aanbevolen.
Afbeelding
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Riggard schreef:
KeesNijkerk schreef: Ik was op de sloop en in vrijwel elke polo 6n zat een slot met friemel. Daar komt mijne dus uit.
Het is overigens niet alleen het witte dingetje, maar ook nog wat bijbehorende rut, ik heb gewoon een heel slot gehaald.

Qua stelmotor heb ik gewoon die van het setje gebruikt en met wat tie wraps bovenin de klep bevestigd, werkt prima.
Had op de sloop alleen een friemel meegenomen, maar dat werkt dus niet. De sloop waar ik was zat bij geen enkele auto de sleutels er bij dus kon ik het slot ook niet demonteren. Van onder de kofferklep dus het slotplaatje, het U-tje, er af gekregen en toen alleen de friemel mee kunnen nemen.. helaas heb je het plaatje er onder ook nodig.

Tot overmaat is de CV motor die ik uit de Golf 4 had geschroefd ook nog eens defect en zit er geen garantie op.

Zit sowieso tegen want mijn deuren springen steeds open. Ik heb het al 10 keer opnieuw afgesteld. Soms gaat het een uur lang goed, kom ik de volgende ochtend bij de auto, staat hij ineens toch weer open. Erg vervelend afstellen zo als je niet gelijk kan zien of het goed is.
Nu maar de zekering er weer uitgetrokken zodat mijn deuren toch op slot blijven, zal voor de zoveelste keer weer even mn deurpaneel demonteren.

Ik stel hem nu af met de deuren dicht, op slot.
Dan zorg ik dat de JOM CV motor ongeveer halverwege zit onderin het werkgebied (het werkgebied is het deel dat hij onderin kan zitten zonder dat deuren open springen).
Dus stel dat hij open sprint zodra de JOM motor van helemaal onderuit 0,5 cm omhoog gaat, dan zorg ik dat hij op 0,25 cm vast zit, op slot, in rust. Dan maak ik de stangetjes vast. (Uiteraard houd ik de deurpin bij het vastzetten van het stangetje dan op de positie waar hij ook zal komen als het deurpaneel er op zit.)

Ik ga nu eens proberen om hem op slot in rust gewoon helemaal op zijn laagste punt vast te zetten.
Iemand dit ook gehad na steeds een paar uur? Straks is hij wel goed afgesteld maar is het wat anders.. misschien gooit hij de boel open ivm een lage accu spanning?
Gebruikersavatar
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 454
Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Heemskerk

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Riggard »

zijn alle 'overige draden' vanuit je CV unit wel goed afgedekt? als twee daarvan elkaar raken springt het ook open.

Ook nergens sluiting/open draden?

Het hoeft de afstelling niet per se te zijn...
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Heb de volledige kabelboom van de Jom ingetaped met stoftape/kabelbeschermer. Gebeurde ook na paar uur stil staan dus dan zou het vreemd zijn als het in de bekabeling zit. Het lijkt nu gefixt terwijl ik nog niks aangepast hebt.

Ik had twee weken vakantie, veel aan de auto gedaan, en niet gereden behalve paar keer van parkeerplek verplaats. Tis koud geweest en steeds interieurverlichting aan gehad ivm deuren die open staan en iedere keer elektrische pomp voor de hydrauliek van de bak die staat te pompen voor niks. Denk toch dat misschien de lage accu spanning de oorzaak geweest is. Nu gister stukje gereden en nu blijft het goed. Als dat zo is is het wel iets om rekening mee te houden bij deze setjes. Ik hou het wel even in de gaten.

Nu alleen nog even een compleet achterklepslot fixen, en een originele CV schakelaar die wel werkt.
Gebruikersavatar
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 454
Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Heemskerk

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Riggard »

Waarom per se een ori CV schakelaar? die aftermarket dingen werken ook prima :grin:
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Bij mijn JOM set had ik helaas niet de juiste sleutelbaarden zitten.

Welke sleutelbaard moet ik hebben, of waar moet ik op letten?
Op veel websites kan je op auto zoeken, maar dan kom ik op de originele (niet klapsleutel) uit.

Zijn deze bijvoorbeeld goed voor de Luup?

Optie 1
Optie 2
WouteLLL
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
Echte naam: Wouter
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 228.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Marum

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door WouteLLL »

De sleutelbaarden moet je toch laten slijpen. Toen ik dit wilde laten doen wilden ze die van mij niet slijpen. Volgens de sleutelzaak zijn die baarden meestal van een slechte kwaliteit broos metaal. Ze zouden snel stuk gaan maar bovendien wilde hij ze niet in zijn slijpmachine vanwege kans op rondvliegende onderdelen. Ze verkochten daar wel sleutelbaarden, deze pasten perfect.

Je zou kunnen zeggen dat ze dit doen om je wat extra's aan te smeren. Maar het is mij wel bekend dat deze setjes meestal uit China komen en dat goedkoop metaal dat daar vandaan komt meestal niet zo'n beste kwaliteit heeft. Ook waren de sleutelbaarden niet duur bij de sleutelzaak dus ik ben niet verder gaan zoeken naar iemand die de mijne wel wilde slijpen.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door reichbus »

Je kunt ook proberen de sleutelbaarden van je originele sleutelset over te zetten. Schijnt wel een gepier te zijn, maar dan hoef je niets aparts te bestellen.
Afbeelding
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Dat is toch een hele andere sleutelbaard.

..dan moet ik hem zelf afzagen en dan nog bewerken en een sleuf er in vrezen.
Dan bestel ik voor 5 euro wel een nieuwe sleutelbaard..
Laatst gewijzigd door Cuprani op 09 jan 2015, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door reichbus »

Wat ben jij van plan joh? Die sleutelbaard kun je integraal uit je sleutel halen. Je moet die bovenkant voorzichtig open maken. Daar zit ook nog een transponder in. Zelfs op die JOM site staat dat je ook je originele sleutelbaarden over kunt zetten. Je moet in het topic van Dnadave kijken. Hij heeft nog niet zo lang geleden centrale deurvergrendeling op één van zijn 3L's geplaatst (ik meen de gele). Daar heeft hij een verslagje van gemaakt. Die staat hier: http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?p=6451#p6451.

Daar staat overigens geen informatie over die sleutelbaarden bij, maar ook daar heeft hij wat over geschreven: die heeft hij volgens mij met de hand over gezet, evenals de transponder
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
3L Maat
3L Maat
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
Echte naam: Ewoud
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 380.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Ewoud »

Ik ben het helemaal met Wouter eens!
Mijn eigen ervaring is ook dat 'Chinese' sleutels helemaal niks zijn.
Waar je ook op moet letten is dat sleutels op 2 manieren nagemaakt kunnen worden: analoog en digitaal.
De analoge machine gebruikt je huidige sleutel als basis en freesd adhv een voeler het profiel erin.
De digitale machine scant je sleutel en vergelijkt dit profiel met een (anonieme) database waarna het originele fabrieksprofiel in je nieuwe baard gefreesd wordt.
Dit laatste is natuurijk veel beter en je hebt het voordeel dat de versleten delen niet worden overgenomen.
Ik ben hier voor naar van Rossum sleutel service in Zwolle geweest, super service.
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
Gebruikersavatar
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 454
Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Heemskerk

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Riggard »

Ik ben zelf naar:
http://www.sleutelspecialistdelft.nl/

Geweest, fijne toko. Scannen je sleutel digitaal in en slijpen 'm op een nieuwe baard. De baard die ik had was ook niet het juiste model, maar gelukkig hadden ze wat op voorraad. Geloof 15 euro.
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

reichbus schreef:Wat ben jij van plan joh? Die sleutelbaard kun je integraal uit je sleutel halen. Je moet die bovenkant voorzichtig open maken. Daar zit ook nog een transponder in. Zelfs op die JOM site staat dat je ook je originele sleutelbaarden over kunt zetten. Je moet in het topic van Dnadave kijken. Hij heeft nog niet zo lang geleden centrale deurvergrendeling op één van zijn 3L's geplaatst (ik meen de gele). Daar heeft hij een verslagje van gemaakt. Die staat hier: http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?p=6451#p6451.

Daar staat overigens geen informatie over die sleutelbaarden bij, maar ook daar heeft hij wat over geschreven: die heeft hij volgens mij met de hand over gezet, evenals de transponder
Dan heb je denk ik nog nooit een originele sleutel uit elkaar gezien.
De originele sleutelbaard zit in kunststof gegoten en kan absoluut niet zo in de klapsleutel worden gemonteerd.

Hier boven origineel en onder een sleutelbaard voor de klapsleutel.
Dit is niet de juiste baard (deze zat bij mijn JOM setje), maar je ziet waarom dit nooit zal gaan passen...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cuprani op 09 jan 2015, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”