Deur(sloten) weer werkend maken/krijgen

Alle vragen en projecten m.b.t het interieur en je instrumenten stel je hier.

Moderators: atg, reichbus

Plaats reactie
lolligeaap
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2019, 16:21
Echte naam: Eric
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 08 nov 1999
Kilometerstand: 246.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel

Deur(sloten) weer werkend maken/krijgen

Bericht door lolligeaap »

Hallo allen!
Sinds kort in het bezit van een Lupo 3L die is omgebouwd naar een handbak met vele andere aanpassingen. Nu heb ik een aantal probleempjes die misschien tegelijk opgelost kunnen worden.

De Lupo beschikt over centrale deurvergrendeling, alleen werkt deze (nog) niet. Als je op het knopje drukt om de auto op slot te doen, dan gaat de Lupo op slot en gelijk weer open.
Ik vermoed dat het aan het binnenwerk van het slot ligt. Nu had ik een nieuw slot gekocht, maar de stekker komt niet overeen. Ik heb namelijk een 2-polige stekker en alle andere sloten zijn 8-polig. Nu is mijn vraag welk slot moet ik hebben? Ik heb een aantal foto's gemaakt, maar nergens een partnumber te ontdekken. Er staat alleen een VW logootje op met wat andere tekst over matieraal etc. Het gaat om de bestuurderskant.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Verder kan ik de deurhendel te ver uittrekken en dan trek ik het slot mee naar buiten. Ook kan ik het slot eruit trekken, lekker inbraakgevoelig dus.. Wat heb ik hiervoor nodig? Alleen een binnenwerk dat de deurhendel vasthoudt in de deur? En waar haal ik zoiets?

En dan nu het derde probleem :roll: lolll Ik kan het slot van de passagierskant niet openen met de sleutel, deze wilt niet draaien. Ik heb het slot er al eens uitgehaald om te kijken of ik er beweging in kan krijgen, maar het lijkt erop dat de pinnentjes in het slot niet ver genoeg naar binnen trekken als de sleutel erin gestoken wordt, waardoor ik de sleutel niet in de cilinder kan draaien. Iemand hier een oplossing voor? :doh:

Of is het misschien een beter idee om gewoon naar de garage te gaan, overal nieuw sloten in te laten zetten en hopen dat alles dan wel werkt..

In ieder geval bedankt voor het lezen als je zo ver gekomen bent en ik hoop dat iemand mij een beetje verder kan helpen. :grin:
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Deur(sloten) weer werkend maken/krijgen

Bericht door Johan »

Welkom op het forum

Je vraag of je beter naar een garage kan gaan?
Je kunt je afvragen of je auto dat nog wel waard is. Een (VW) garage kent zijn prijzen overigens wel.
Misschien beter even kijken of iemand hier wat tips heeft.
Ik ben er vrij zeker van dat de kennis aanwezig is. Nu maar even afwachten of die kenners ook even op het forum komen.
lolligeaap
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2019, 16:21
Echte naam: Eric
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 08 nov 1999
Kilometerstand: 246.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel

Re: Deur(sloten) weer werkend maken/krijgen

Bericht door lolligeaap »

Bedankt!

Het zijn problemen waarmee ik kan leven, maar als ik ze kan maken voor (relatief) weinig, dan wil ik dat graag doen! Ik wil er best geld en moeite in steken, maar dan moeten de onderdelen er wel zijn, ik heb namelijk geen idee waar ik hetzelfde slotmechaniek kan vinden. Ze zijn allemaal te koop met een 7-/8-/9-pins aansluiting, maar niet met twee pinnetjes.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom. :grin:
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Deur(sloten) weer werkend maken/krijgen

Bericht door Johan »

Zoek eens bij Polo of Golf onderdelen.
Of anders bij de zustermerken als Skoda, Seat en Audi
Die gebruiker veel dezelfde onderdelen onderhuids
lolligeaap
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2019, 16:21
Echte naam: Eric
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 08 nov 1999
Kilometerstand: 246.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel

Re: Deur(sloten) weer werkend maken/krijgen

Bericht door lolligeaap »

Ben inmiddels alweer een stukje verder gelukkig. Heb een nieuwe centrale deurvergrendeling set gekocht, ik verdenk namelijk de actuator die de pin van de deur omhoog moet doen, die lijkt niet te werken. Of het nou aan de bedrading ligt, aan de ontvanger/controlbox of aan de actuator zelf.. dat weet ik nog niet. Daar kom ik misschien van het weekend achter, als alles binnen is.

De deurhendel is inmiddels gemaakt, een nieuw binnenwerk van een sloop-Lupo heeft ervoor gezorgd dat alles weer mooi vast zit. :grin:

Nu alleen nog het slot aan de passagierskant uitvogelen :think:
Plaats reactie

Terug naar “Interieur en Dashboard”