Wie kan er een how to topic van maken

Zo lezen is het simpel.foppe schreef:uitleg...
Die luchtsleutel is op het werk wel aanwezig,anders met z'n tweeën eentje die het stuur vasthoud.foppe schreef:Dat geeft niet hoor, tijd is bij mij ook kostbaar.
Het kan zijn dat je de grote moer moeilijk los krijgt, wellicht heb je een luchtsleutel nodig.
Ja dat kan makkelijk. De stekker van de ruitenwisser bediening heeft 4 kabeltjes, simpel doormeten welke van de 4 kabeltjes pulseerd wanneer je die knop indrukt, en dan kan je die knop dus voor iets anders gebruiken.Jeroenn schreef:Ik zou graag een MFA hendel in mijn Gti monteren, naar welke auto's kan ik dan zoeken om er 1 te bemachtigen?
En die knop voor de achterruitenwisser, zou ik die kunnen veranderen in een drukknop, bv. van de cruise control?
het artikelnummer van de MFA hendel is : 6k6 953 503 ag , en komt niet geheel verrassend dus uit een Ibiza 6k
Ok dat is dan duidelijk wat betreft de OBD reader want die gebruik 3 aansluitingen voor up en down.foppe schreef:Het zijn 3 schakelaars met 1 gezamenlijke (common) pin.
Rood is de massa. die moet je ook aansluiten. Wit en blauw gaat naar de OBD reader.
Wat ik heb gedaan is het reset knopje voor de verbruiksmeter van de linker hendel naar de rechter hendel verhuisd. (Want een cruise control hendel heb ik ook nieuw en die heeft geen reset).
De on-boardstekker hiervoor past gewoon op de MFA stekker, die kun je weer gebruiken. Ik moest de 2 stekkerpennetjes voor de reset-verbruik wel even loshalen en in de goede volgorde zetten.
zwart --> reset draadje
rood --> massa draadje
blauw --> OBD reader Up/down
wit --> OBD reader Up/Down
Als je hem zo aansluit, doet ie het gewoon. hoor.
Inderdaad ik heb geen cruisecontrol .3L-Dnadave schreef:@ Robico, want je hebt geen cruise control bedoel je ?