Lupo heeft opeens kuren

Hierin staan veel voorkomende euvels van de 3L mét oplossing!
Plaats reactie
Weswheels3L
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 nov 2017, 16:47
Echte naam: Wesley
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 21 nov 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Normale diesel

Lupo heeft opeens kuren

Bericht door Weswheels3L »

Heey mede 3l liefhebbers

Ik heb het volgende probleem

Lupo hapert opeens op het gass geeft gas en dan weer niet gaat er schokkend door heen

En me handrem lampje knippert remvloeistof is op pijl

Knippert het lampje niet dan ook geen storing iemand bekend mee ?

Lampje gaat dan ook afentoe uit is een probleem sinds vandaag :angry-cussingblack:
Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Lupo heeft opeens kuren

Bericht door pinkpanter »

Wat heb je zelf gedaan om de storing te vinden ?
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Lupo heeft opeens kuren

Bericht door 3L-Emiel »

ff uitlezen, en de codes posten.
misschien kunnen we daar iets meer mee
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Lupo heeft opeens kuren

Bericht door Johan »

Beste Wesley,
Het is gebruikelijk dat je je ook netjes voorstelt in plaats een warrig verhaal dropt.

Nou niet boos worden, maar als je ietsje meer moeite doet kun je je vraag duidelijker en leesbaar stellen en hebben meer mensen de neiging je vraag serieus te beantwoorden.

Toch welkom op ons forum en succes met je Lupo
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Lupo heeft opeens kuren

Bericht door Nietsnut »

Dag,

wil je eerst even het bericht bovenaan het draadje lezen zodat jij je beter kunt voorbereiden en wij beter antwoord kunnen geven.

groet, Melvin
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Lupo heeft opeens kuren

Bericht door pinkpanter »

Beste Wesley,

Gezien de bejaarde leeftijd van jou Lupo met extreem lage kilometerstand lijkt het mij onmogelijk dat er iets versleten is.

Ik krijg sterk het vermoeden dat er een elektrische storing ik je Lupo zit .
Veel voorkomende oorzaken zijn Relais 109 , Slechte massa verbindingen , Geoxideerde zekeringen , Kabelbreuk.

Nu zijn er verschillende manieren om dit op te lossen .

De meest simpele manier is laat iemand met verstand van zaken er naar kijken (kwestie van even € pinnen en het probleem is opgelost lolll )

De wat minder simpele manier is om zelf op onderzoek uit te gaan .
Wat heb je nodig .
Een goed werkende internet verbinding .
Een gezonde dosis verstand.
Een paar schroevendraaiers (Philips) , (Torx).
Een proeflampje (minimaal 5 Watt).
Een universeel meter .
Een dopje 10 Mm .
Wat contact spray .
Schuurpapier .
Staalborstel.
Handig zijn ook

Soldeerbout ,krimpkous,isolatietape,wat stuken draad.




Gebruik het internet om uit te zoeken waar je het beste kunt meten .
Overtuig je zelf er van dat Relais 109 van het juiste type is ,nieuwe type is grijs en de 109 staat op zijn kop in de relais houder, het oude type is zwart en dan staat 109 gewoon normaal leesbaar.
Relais van het zwarte type hebben slechte soldeer punten even solderen pimpels opfrissen het liefst met vijltje en dan zou het relais weer moeten werken.

Relais 109 heeft de functie de meeste dingen aan te sturen die noodzakelijk zijn zoals de ECM (Engine Control Unit) 1 voor de motor en 1 voor de bak.
Zoek in het schema de pin out van de ECU,s en meet of ze Ca +12V boordspanning krijgen .
Dit kan met een universeel meter maar beter is om het met een proeflampje te doen .
Doe het zelfde met de Massa a.k.a (ground) ook wel de - .

Zoals Emiel al zei lees hem eens uit en post je ondervindingen hier de meeste van ons gebruiken hier voor VAG-COM ven Ross-tech.

Op je vraag (storing iemand bekend mee ? ) is het antwoord Ja!!!

Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie en succes met het zoeken naar je probleem . :auto-swerve:
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Weswheels3L
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 nov 2017, 16:47
Echte naam: Wesley
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 21 nov 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Normale diesel

Re: Lupo heeft opeens kuren

Bericht door Weswheels3L »

thnx voor het mee denken zal idd is even na het relais kijken

heb zelf een uitlees aparaat besteld

vond het namelijk zonde om iemand er 3 tientjes voor te geven terwijl je zo ding koopt tegenwoordig voor 45 eurotjes :dance:
Plaats reactie

Terug naar “Bekende Problemen”