Heey mede 3l liefhebbers
Ik heb het volgende probleem
Lupo hapert opeens op het gass geeft gas en dan weer niet gaat er schokkend door heen
En me handrem lampje knippert remvloeistof is op pijl
Knippert het lampje niet dan ook geen storing iemand bekend mee ?
Lampje gaat dan ook afentoe uit is een probleem sinds vandaag
Lupo heeft opeens kuren
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 16:47
- Echte naam: Wesley
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 nov 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo heeft opeens kuren
Wat heb je zelf gedaan om de storing te vinden ?
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo heeft opeens kuren
ff uitlezen, en de codes posten.
misschien kunnen we daar iets meer mee
misschien kunnen we daar iets meer mee
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Lupo heeft opeens kuren
Beste Wesley,
Het is gebruikelijk dat je je ook netjes voorstelt in plaats een warrig verhaal dropt.
Nou niet boos worden, maar als je ietsje meer moeite doet kun je je vraag duidelijker en leesbaar stellen en hebben meer mensen de neiging je vraag serieus te beantwoorden.
Toch welkom op ons forum en succes met je Lupo
Het is gebruikelijk dat je je ook netjes voorstelt in plaats een warrig verhaal dropt.
Nou niet boos worden, maar als je ietsje meer moeite doet kun je je vraag duidelijker en leesbaar stellen en hebben meer mensen de neiging je vraag serieus te beantwoorden.
Toch welkom op ons forum en succes met je Lupo
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Lupo heeft opeens kuren
Dag,
wil je eerst even het bericht bovenaan het draadje lezen zodat jij je beter kunt voorbereiden en wij beter antwoord kunnen geven.
groet, Melvin
wil je eerst even het bericht bovenaan het draadje lezen zodat jij je beter kunt voorbereiden en wij beter antwoord kunnen geven.
groet, Melvin
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo heeft opeens kuren
Beste Wesley,
Gezien de bejaarde leeftijd van jou Lupo met extreem lage kilometerstand lijkt het mij onmogelijk dat er iets versleten is.
Ik krijg sterk het vermoeden dat er een elektrische storing ik je Lupo zit .
Veel voorkomende oorzaken zijn Relais 109 , Slechte massa verbindingen , Geoxideerde zekeringen , Kabelbreuk.
Nu zijn er verschillende manieren om dit op te lossen .
De meest simpele manier is laat iemand met verstand van zaken er naar kijken (kwestie van even € pinnen en het probleem is opgelost )
De wat minder simpele manier is om zelf op onderzoek uit te gaan .
Wat heb je nodig .
Een goed werkende internet verbinding .
Een gezonde dosis verstand.
Een paar schroevendraaiers (Philips) , (Torx).
Een proeflampje (minimaal 5 Watt).
Een universeel meter .
Een dopje 10 Mm .
Wat contact spray .
Schuurpapier .
Staalborstel.
Handig zijn ook
Soldeerbout ,krimpkous,isolatietape,wat stuken draad.
Gebruik het internet om uit te zoeken waar je het beste kunt meten .
Overtuig je zelf er van dat Relais 109 van het juiste type is ,nieuwe type is grijs en de 109 staat op zijn kop in de relais houder, het oude type is zwart en dan staat 109 gewoon normaal leesbaar.
Relais van het zwarte type hebben slechte soldeer punten even solderen pimpels opfrissen het liefst met vijltje en dan zou het relais weer moeten werken.
Relais 109 heeft de functie de meeste dingen aan te sturen die noodzakelijk zijn zoals de ECM (Engine Control Unit) 1 voor de motor en 1 voor de bak.
Zoek in het schema de pin out van de ECU,s en meet of ze Ca +12V boordspanning krijgen .
Dit kan met een universeel meter maar beter is om het met een proeflampje te doen .
Doe het zelfde met de Massa a.k.a (ground) ook wel de - .
Zoals Emiel al zei lees hem eens uit en post je ondervindingen hier de meeste van ons gebruiken hier voor VAG-COM ven Ross-tech.
Op je vraag (storing iemand bekend mee ? ) is het antwoord Ja!!!
Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie en succes met het zoeken naar je probleem .
Gezien de bejaarde leeftijd van jou Lupo met extreem lage kilometerstand lijkt het mij onmogelijk dat er iets versleten is.
Ik krijg sterk het vermoeden dat er een elektrische storing ik je Lupo zit .
Veel voorkomende oorzaken zijn Relais 109 , Slechte massa verbindingen , Geoxideerde zekeringen , Kabelbreuk.
Nu zijn er verschillende manieren om dit op te lossen .
De meest simpele manier is laat iemand met verstand van zaken er naar kijken (kwestie van even € pinnen en het probleem is opgelost )
De wat minder simpele manier is om zelf op onderzoek uit te gaan .
Wat heb je nodig .
Een goed werkende internet verbinding .
Een gezonde dosis verstand.
Een paar schroevendraaiers (Philips) , (Torx).
Een proeflampje (minimaal 5 Watt).
Een universeel meter .
Een dopje 10 Mm .
Wat contact spray .
Schuurpapier .
Staalborstel.
Handig zijn ook
Soldeerbout ,krimpkous,isolatietape,wat stuken draad.
Gebruik het internet om uit te zoeken waar je het beste kunt meten .
Overtuig je zelf er van dat Relais 109 van het juiste type is ,nieuwe type is grijs en de 109 staat op zijn kop in de relais houder, het oude type is zwart en dan staat 109 gewoon normaal leesbaar.
Relais van het zwarte type hebben slechte soldeer punten even solderen pimpels opfrissen het liefst met vijltje en dan zou het relais weer moeten werken.
Relais 109 heeft de functie de meeste dingen aan te sturen die noodzakelijk zijn zoals de ECM (Engine Control Unit) 1 voor de motor en 1 voor de bak.
Zoek in het schema de pin out van de ECU,s en meet of ze Ca +12V boordspanning krijgen .
Dit kan met een universeel meter maar beter is om het met een proeflampje te doen .
Doe het zelfde met de Massa a.k.a (ground) ook wel de - .
Zoals Emiel al zei lees hem eens uit en post je ondervindingen hier de meeste van ons gebruiken hier voor VAG-COM ven Ross-tech.
Op je vraag (storing iemand bekend mee ? ) is het antwoord Ja!!!
Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie en succes met het zoeken naar je probleem .
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 16:47
- Echte naam: Wesley
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 nov 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo heeft opeens kuren
thnx voor het mee denken zal idd is even na het relais kijken
heb zelf een uitlees aparaat besteld
vond het namelijk zonde om iemand er 3 tientjes voor te geven terwijl je zo ding koopt tegenwoordig voor 45 eurotjes
heb zelf een uitlees aparaat besteld
vond het namelijk zonde om iemand er 3 tientjes voor te geven terwijl je zo ding koopt tegenwoordig voor 45 eurotjes