jaouad92 schreef:ik heb een klein probleempje. Ik had even een kort ritje gemaakt, en ging op een gegeven moment even stil staan. Alleen contact aan en even radio luisteren. Toen wou ik de Lupo starten dat ging wat moeilijk (alsof je een brandstoffilter hebt vervangen en zonder er brandstof bij hebben gedaan). Toen ging ik rijden, en dacht huh waar is het vermogen! NADA niks geen vermogen, leek wel een SDI.
Dit is even een video!
Na een aantal tips ben ik even snel gaan neuzen en zag dat er een buisje los was:
Buisje heb ik vervangen zo net maar geen resultaat:( De Lupo blijft slecht starten en heeft nog steeds geen vermogen.
jaouad92 schreef:Dag 2:
Vannacht even goed zitten dromen van wat het probleem zou kunnen wezen. Als eerst wou ik hem gaan uitlezen.. dus even langs mijn oud basisschool klasgenoot geweest, ik wist nog wel dat die bij de VW dealer werkt. Dus hem alles uitgelegd, en meteen laten uitlezen.
4 foutcodes maar liefst:
Hmmmmm weer wat denk werk mensen! Er kwam ook nog een foutcode rollen dat er een gloei bougie niet goed was. Die ook maar vervangen denk.
jaouad92 schreef:Zo vandaag was ik even naar Apeldoorn gereden om een auto te bekijken. En gelijk meegenomen. Maar ineens wou mij Lupo weer niet starten.. IK huh kan niet alweer iets los geschoten? Ik mooi de motorkap open... Niks aan de hand. Toen meteen naar de zekeringen gegaan en ja hoor nr23 was weer doorgebrand. Weet iemand hoe dit kan? Heb er ook meteen een 2,5 hogere zekering in gedaan. Toen was het weer goed.
jaouad92 schreef:Zo, ben eventjes bezig geweest. En heb het probleem gevonden.
Zoals ik al zei het ging om zekering 23. Wat ik heel vreemd vond is dat de zekering knapte pas wanneer ik de auto van het CONTACT afhaalde.
Dus ben ik gaan zoeken.. De n75 afgekoppeld en gestart, auto uit pats zekering kapot. De n18 zelfde verhaal... De LMM zelfde verhaal...
En toen was ik aan het denken geraakt, want hoe kan dat nou? De zekering knapt wanneer ik de auto van het contact afhaal. Toen werd het mij al heel snel duidelijk, de EGR-klep! Want die gaat open en dicht. Dus had ik weer een nieuwe zekering geplaatst, de EGR-klep stekker afgekoppeld en gestart dat ging dus goed. En toen deed ik de auto weer uit en ja hoor! De zekering KNAPTE NIET! Waarschijnlijk is mijn EGR-Klep dus stuk.
Hierna is de EGR afgedopt om helemaal van het probleem af te zijn