Mijn andere auto is een... motor!

Geinige dingetjes, moppen, je frustratie etc. kan je hier kwijt.
Gebruikersavatar
BYM
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1564
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 300067km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zaanstad

Re: Mijn andere auto is een... motor!

Bericht door BYM »

Om die reden ook weer een RD350 gekocht. Leukkkke sportfiets, maar licht, en een lage topsnelheid :duhpompom:
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......

Mijn rekord: Afbeelding
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Gebruikersavatar
BYM
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1564
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 300067km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zaanstad

Re: Mijn andere auto is een... motor!

Bericht door BYM »

Even een oude koe uit de sloot trekken ...

Ongeveer twee maanden geleden heb ik hier in de straat een ongeluk van een motorrijder horen gebeuren (gordijnen zaten dicht) en zijn we de straat opgerend om te kijken of we hulp konden bieden.
Er was al iemand bij hem, en ik heb verkeer om staan leiden tot dat Politie en twee ziekenauto's en de traumaheli ter plaatse waren.

Ik ga niet al te grafisch worden, maar wat ik gezien heb heeft me doen besluiten het motorrijden op te geven. Mijn vrouw mocht het niet zien van mij, en wat ik gezien heb staat me helaas nog heel erg scherp voor de geest.
Het feit dat hij simpelweg te hard heeft gereden (op een vluchtheuvel heeft hij beide paaltjes met alle vier de bouten bij de grond afgebroken), en ik zeg maar dezelfde rijstijl heb vindt ik het welletjes.

Dus de RD gaat de verkoop in, even de carb's schoonmaken eerdaags, en van het voorjaar gaat hij op marktplaats. Mijn vrouw wil de scooter houden dus die blijft lekker staan ...
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......

Mijn rekord: Afbeelding
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Gebruikersavatar
Buzz_4stroke
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 439
Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 mar 2002
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Flash Rood - LP3G
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn andere auto is een... motor!

Bericht door Buzz_4stroke »

lupocor schreef::lol: :lol: :lol:
2 maanden geleden de motor nog gereviseerd en hij heeft nu een vvv en snelle nokkenas en ontgrenste uitlaat.
even 500 km inrijden en dan gaan met die banaan , zeg zo'n 80 km per uur voor een 49.9 cctje niet gek. :mrgreen:
er staat hier ook nog een Honda ss en monkey in de schuur en dan nog een echt oudje een Peugeot bb uit 1964.
mijn favoriet is de ss die voorzien is van 70 cc met 49.9 cc opdruk, loopt zo'n 90/95 per uur.
deze heeft een overdrive , dat wil zeggen dat in de 4 de versnelling de toeren met de helft lager worden maar toch genoeg snelheid kunt houden en daardoor zeer zuinig.
bij 70 km per uur ongeveer 1 op 60.
Cor leuk om te lezen dat je de oude Hondaatjes nog in ere houdt. Denk dat vele nu wel doorhebben waardoor mijn nickname is ontstaan.
Afbeelding

Zelf hier nog een SS50 staan, tevens voorzien van 70cc met 49,9 opdrukje. Ik heb em al ruim 15 jaar in bezit.
Hieronder een van mijn favo foto's met mijn eerste (rijdende) motor, een CB750KZ uit 1980.
Afbeelding

De CB is verkocht in 2005 en toen heb ik mijn huidige motorfiets gekocht, een Goldwing GL1200
Onderstaande foto is genomen bij het laatste ritje van de rode GL1500 van mijn vader die werd ingeruild op een GL1800.
Afbeelding
Afbeelding HIER staat mijn topic.
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

Re: Mijn andere auto is een... motor!

Bericht door lupocor »

de ss gaat hier ook echt niet weg.
zeer goedrijdende brommer en zeer betrouwbaar.
veel beter dan de huidige meuk .
zelfs na een half jaar stilstaan 1 keer op de kickstarter trappen en hij loopt.
ook ik heb nog een andere nickname in de 4 stroke wereld en dat is 4-taktman.
rob.showa
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 578
Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
Echte naam: Rob
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 feb 2000
Kilometerstand: 329.035km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Dodewaard

Re: Mijn andere auto is een... motor!

Bericht door rob.showa »

Zie hier toch aardig wat dingen voorbij komen die ik zelf ook heb gehad lolll
Begonnen op een kreidler maar al snel mijn eerste motor gekocht, een Honda CB650 ('81)
Na 1,5 jaar een Yamaha XS650 gekocht en die na nog geen half jaar doorverkocht aan mijn pa.
Zelf toen een Honda GL1100 interstate/vetterstate ('81) gekocht.
Na een aantal jaren de Goldwing verkocht en een Suzuki VS1400 intruder ('86) gekocht.
Na jaren verbouwen toch weer verkocht en tot op de dag van vandaag spijt als haren op mijn hoofd.
Hierna een Honda GL1500 aspencade ('89) gekocht maar dit beviel me uiteindelijk toch niet.
Na een paar maand zonder motor het idee om een luchtgekoelde racer te kopen en te verbouwen naar hardtail chopper.
Dus een Suzuki GSX-R 1100 ('89) aangeschaft en na 3 jaar weer verkocht angezien verstand blijkbaar toch niet met de jaren komt.
Ik zal eens kijken of ik nog wat foto's uit het analoge tijdperk kan vinden ....
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow

Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Gebruikersavatar
Sndg
3L Maat
3L Maat
Berichten: 147
Lid geworden op: 11 apr 2014, 22:26
Echte naam: Sharon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2000
Kilometerstand: 322.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Brandstof: Normale diesel

Re: Mijn andere auto is een... motor!

Bericht door Sndg »

Ik heb ook wel een leuke motor geschiedenis. Lekker uiteenlopend:

Ik begon met een Suzuki GSX-F, deze heb ik toch wel zo'n 3 maanden gehad lolll Wat een baggerapparaat.
Afbeelding

Daarna iets lichts en wendbaars, heerlijk apparaat, maar zeker geen vakantie-motor. Yamaha SZR! :dance:
Afbeelding

Toen op zoek naar wat opvallends, betrouwbaars en vakantiegeschikt. Dusss een Kawasaki ER-6N gekocht:
Afbeelding

Mijn studenten OV liep af en moest wel veel km's maken. Zonde van de ER-6, dus op zoek naar wat anders.
Moest evengoed vakantiegeschikt zijn en een beetje zuinig zou ook wel fijn zijn, dat werd dus een BMW F650:
Afbeelding

In de bergen merkte ik dat ik toch te weinig vermogen had en daardoor niet volop kon genieten.
Dus op zoek naar iets met hetzelfde karakter, maar met wat meer vermogen. Een BMW F650 CS dus:
Afbeelding

Maar deze BMW en ik konden het niet zo goed met elkaar vinden. Hij stond vaker voor onderhoud/problemen, dan dat hij reed.
Dus op zoek naar een ander machientje, vooral lekker lol maken en geen zorgen maken. Een Hondaatje CB1 :banana-dance:
Afbeelding

Hopen dat de Honda en ik het samen even kunnen vinden en weer kunnen genieten van het rijden :auto-sportbike:
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic / Humor / after hours / barpraat / Algemeen autonieuws”