Volkswagen XL1
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: Volkswagen XL1
Blijft een fantastische auto!
Echt een waardige opvolger van de 3L
Alleen jammer dat ze het niet voledig hebben kunnen realiseren op een brandstofmotor.
Verder, waanzinnig!
-Rick
Echt een waardige opvolger van de 3L
Alleen jammer dat ze het niet voledig hebben kunnen realiseren op een brandstofmotor.
Verder, waanzinnig!
-Rick
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Volkswagen XL1
met 20 personen kopen die xl.
hoe vaak zitten de meeste mensen nou in de auto.
dan kunnen die 20 personen er zeker 2 weken per jaar mee rijden .
en dan lekker op vakantie met dat ding ver weg.
ik zeg doen.
eigenlijk moet een xl jatten en dan de techniek overbouwen in een gewone auto.

hoe vaak zitten de meeste mensen nou in de auto.
dan kunnen die 20 personen er zeker 2 weken per jaar mee rijden .
en dan lekker op vakantie met dat ding ver weg.
ik zeg doen.


eigenlijk moet een xl jatten en dan de techniek overbouwen in een gewone auto.


- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Volkswagen XL1
Volkswagen gaat de XL1, beter bekend als de 1-literauto vanwege het extreem lage verbruik, in productie nemen bij Karmann. Zelf eentje aanschaffen wordt lastig; je kunt ‘m namelijk alleen leasen.
Volkswagen presenteerde de tweezits XL1 in 2011 op de autoshow van Quatar, waar we ook de specificaties van de slechts 1,16 meter hoge plug-in-hybride noteerden. Het is de bedoeling dat de XL1 in 2013 gebouwd gaat worden bij Karmann in Osnabrück in een oplage van 50 tot 100 exemplaren. De auto is niet te koop voor particulieren, je kunt ‘m alleen leasen. De hybridetechniek van de XL1 gaan we in de toekomst waarschijnlijk ook terugzien in de Volkswagen Up. Of - en zo ja, met wat voor leaseconstructie - de XL1 ook naar Nederland komt, is nog niet bekend. Volgens een woordvoerder van Volkswagen Nederland moeten de definitieve plannen nog worden goedgekeurd door de Raad van Bestuur.
Volkswagen presenteerde de tweezits XL1 in 2011 op de autoshow van Quatar, waar we ook de specificaties van de slechts 1,16 meter hoge plug-in-hybride noteerden. Het is de bedoeling dat de XL1 in 2013 gebouwd gaat worden bij Karmann in Osnabrück in een oplage van 50 tot 100 exemplaren. De auto is niet te koop voor particulieren, je kunt ‘m alleen leasen. De hybridetechniek van de XL1 gaan we in de toekomst waarschijnlijk ook terugzien in de Volkswagen Up. Of - en zo ja, met wat voor leaseconstructie - de XL1 ook naar Nederland komt, is nog niet bekend. Volgens een woordvoerder van Volkswagen Nederland moeten de definitieve plannen nog worden goedgekeurd door de Raad van Bestuur.
Handschakel = Probleemloos!
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Volkswagen XL1
Volgens mij is de situatie inmiddels anders. Je kan inschrijven bij de dealer als je in aanmerking wil komen. Er worden er (voorlopig) 250 gebouwd. Als je de gelukkige bent dat je er 1 mag kopen (voorlopige prijs 111.000 euro), dan moet je een aanbetaling doen van 20.000 euro. De kostprijs van de auto is voor volkswagen 300.000 euro. Per auto dus bijna 200.000 euro verlies. De productie gaat waarschijnlijk in mei starten, inderdaad in Osnabrück bij (voorheen) Karmann.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij

- Andreas
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:32
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: BMW 130i LSE
Re: Volkswagen XL1
Vind het maar een lelijk ding.
Het verbruik spreekt me wel aan!
Het verbruik spreekt me wel aan!

- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Volkswagen XL1
Ik vind het een aparte auto en zou er in ieder geval erg graag eens in rijden. Als Volkswagen me zou vragen om de Lupo om te ruilen voor deze XL1 dan zou ik er serieus over gaan denken.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij

- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Volkswagen XL1
Datzelfde verlies-verhaal is ook verteld over de Veyron. Allebei prestige-objecten dus blijkbaar mag het voor het VAG concern wat kosten. Ongetwijfeld zullen wij (onderdelen van) deze techniek terugzien op/in andere modellen, dus dat verliesverhaal is beperkt houdbaar.Wolf schreef:Volgens mij is de situatie inmiddels anders. Je kan inschrijven bij de dealer als je in aanmerking wil komen. Er worden er (voorlopig) 250 gebouwd. Als je de gelukkige bent dat je er 1 mag kopen (voorlopige prijs 111.000 euro), dan moet je een aanbetaling doen van 20.000 euro. De kostprijs van de auto is voor volkswagen 300.000 euro. Per auto dus bijna 200.000 euro verlies. De productie gaat waarschijnlijk in mei starten, inderdaad in Osnabrück bij (voorheen) Karmann.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. 

- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Volkswagen XL1
Nog steeds zijn rondleidingen niet mogelijk, maar op pagina 11 toch een leuk overzicht.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&uact=8&ved=0CEwQFjADOAo&url=http%3A%2F%2Fwww.volkswagen-os.de%2Fcontent%2Fmedialib%2Fvwd4%2Fde_vwos%2Foscar%2Fpdf-ausgabe-1-2014%2F_jcr_content%2Frenditions%2Frendition.download_attachment.file%2Foscar_01-2014-doppelseitig.pdf&ei=V2ZqU5GUE8TeOquogYgP&usg=AFQjCNHZESEjRVXq6_n0EkVhU_jaqyUaeQ
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&uact=8&ved=0CEwQFjADOAo&url=http%3A%2F%2Fwww.volkswagen-os.de%2Fcontent%2Fmedialib%2Fvwd4%2Fde_vwos%2Foscar%2Fpdf-ausgabe-1-2014%2F_jcr_content%2Frenditions%2Frendition.download_attachment.file%2Foscar_01-2014-doppelseitig.pdf&ei=V2ZqU5GUE8TeOquogYgP&usg=AFQjCNHZESEjRVXq6_n0EkVhU_jaqyUaeQ
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij

- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Volkswagen XL1
Bljft gaaffffff!!!
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: Volkswagen XL1
Wat betekent dit nu voor eventuele aanpassingen aan de lupo 3l?
Mag je die ook op zulke smalle banden zetten?
Mag je je spiegels nu vervangen door camera's met een kleine monitor aan de binnenkant?
Die dichte wieldoppen, tja, die had ik al... Het blijft een gave auto. Al is het meten van het verbruik van een hybride natuurlijk volledig van vagestein...
Om hem echt met de Lupo 3L te vergelijken moet je hem in ieder geval niet in het stopcontact steken.
Verder is het ook maar net hoe je het bekijkt, want als je met twee van deze auto's gaat rijden omdat er maar twee mensen in passen, of je stapt met zijn vieren in een 3L...
De echte klapper komt pas als Volkswagen deze motor in een gewone productie auto gaat bouwen denk ik. Want met deze prijs is het zeker geen 'Volkswagen'.
Mag je die ook op zulke smalle banden zetten?
Mag je je spiegels nu vervangen door camera's met een kleine monitor aan de binnenkant?
Die dichte wieldoppen, tja, die had ik al... Het blijft een gave auto. Al is het meten van het verbruik van een hybride natuurlijk volledig van vagestein...
Om hem echt met de Lupo 3L te vergelijken moet je hem in ieder geval niet in het stopcontact steken.
Verder is het ook maar net hoe je het bekijkt, want als je met twee van deze auto's gaat rijden omdat er maar twee mensen in passen, of je stapt met zijn vieren in een 3L...
De echte klapper komt pas als Volkswagen deze motor in een gewone productie auto gaat bouwen denk ik. Want met deze prijs is het zeker geen 'Volkswagen'.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Ewoud
- 3L Maat
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
- Echte naam: Ewoud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Volkswagen XL1
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: Volkswagen XL1
Mooi filmpje. Omdat ik ook uit die omgeving kom herken ik veel van het beeldmateriaal.
Het verbruik valt me tegen (2,5 l/100km) waarbij er, zoals ik heb begrepen, ook energie uit de accu gehaald is.
Voor de specs heb ik ook even op de site van de RDW gekeken. De afwezigheid van spiegels staat vermeld onder bijzonderheden, vreemd genoeg is het verbruik niet gespecificeerd. Om de één of andere reden hoeft de auto pas over vier jaar APK gekeurd te worden terwijl het een diesel is. (normaal: 3 jaar)
Verder vind ik de auto belachelijk duur, maar dat komt omdat ze er zo weinig van maken. En, eerlijk is eerlijk, de Lupo 3L en de A2 1.2TDI waren ook erg duur.
Het verbruik valt me tegen (2,5 l/100km) waarbij er, zoals ik heb begrepen, ook energie uit de accu gehaald is.
Voor de specs heb ik ook even op de site van de RDW gekeken. De afwezigheid van spiegels staat vermeld onder bijzonderheden, vreemd genoeg is het verbruik niet gespecificeerd. Om de één of andere reden hoeft de auto pas over vier jaar APK gekeurd te worden terwijl het een diesel is. (normaal: 3 jaar)
Verder vind ik de auto belachelijk duur, maar dat komt omdat ze er zo weinig van maken. En, eerlijk is eerlijk, de Lupo 3L en de A2 1.2TDI waren ook erg duur.
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Volkswagen XL1
Hij lijkt wel een beetje op zo'n banaanfiets die je wel eens ziet rijden... alleen met deze kun je dan over de snelweg...
Ik vermoed overigens dat de vierjaarstermijn voor de APK voortkomt uit dat de primaire aandrijving elektrisch is.
Duur is hij zeker.. en de lupo en a2 waren ook duur.. maar niet dit soort bedragen... gooi deze techniek in een polo/up en je hebt een leuke(waardig)opvolger voor de lupo.
Ik vermoed overigens dat de vierjaarstermijn voor de APK voortkomt uit dat de primaire aandrijving elektrisch is.
Duur is hij zeker.. en de lupo en a2 waren ook duur.. maar niet dit soort bedragen... gooi deze techniek in een polo/up en je hebt een leuke(waardig)opvolger voor de lupo.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Volkswagen XL1
Verbruik van 2,5 liter per 100 km moet in feite nog worden gecorrigeerd voor de eerste 50 km op stroom...
Wind mee achter een vrachtwagen haal ik in de Lupo de 2,5 ook wel. Waarschijnlijk moet het kleine tweecilindertje nog knap hard werken om de XL1 op snelheid te brengen. Deze auto moet het echt hebben van de elektrieke hulpmotor. Optrekken en in de stad rijden gebeurt dan zonder dieselverbruik. Niet te lange stukken op de binnen- of snelweg. Dagelijks de accu opladen. Aan het eind van de week kom je dan op een verbruik van 1,5 tot 2 liter per 100 km. Ja ja... Reken nu eens uit in euro's de kosten voor diesel en stroom bij elkaar opgeteld. Ik schat dat onze Lupo (met afschrijving nul komma nul) bijna net zoveel kost. Wat zou de allrisk verzekering voor een auto van 111.000 euro kosten? Pfff....
Nee, het is een technisch hoogstandje, maar economisch is zo'n XL1 absoluut niet
Wind mee achter een vrachtwagen haal ik in de Lupo de 2,5 ook wel. Waarschijnlijk moet het kleine tweecilindertje nog knap hard werken om de XL1 op snelheid te brengen. Deze auto moet het echt hebben van de elektrieke hulpmotor. Optrekken en in de stad rijden gebeurt dan zonder dieselverbruik. Niet te lange stukken op de binnen- of snelweg. Dagelijks de accu opladen. Aan het eind van de week kom je dan op een verbruik van 1,5 tot 2 liter per 100 km. Ja ja... Reken nu eens uit in euro's de kosten voor diesel en stroom bij elkaar opgeteld. Ik schat dat onze Lupo (met afschrijving nul komma nul) bijna net zoveel kost. Wat zou de allrisk verzekering voor een auto van 111.000 euro kosten? Pfff....
Nee, het is een technisch hoogstandje, maar economisch is zo'n XL1 absoluut niet

Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Volkswagen XL1
Ik denk dat verzekering niet van toepassing is omdat het altijd een leasebakie zou blijven. Ben wel benieuwd naar de leaseprijs per maand!Hans schreef:Verbruik van 2,5 liter per 100 km moet in feite nog worden gecorrigeerd voor de eerste 50 km op stroom...
Wind mee achter een vrachtwagen haal ik in de Lupo de 2,5 ook wel. Waarschijnlijk moet het kleine tweecilindertje nog knap hard werken om de XL1 op snelheid te brengen. Deze auto moet het echt hebben van de elektrieke hulpmotor. Optrekken en in de stad rijden gebeurt dan zonder dieselverbruik. Niet te lange stukken op de binnen- of snelweg. Dagelijks de accu opladen. Aan het eind van de week kom je dan op een verbruik van 1,5 tot 2 liter per 100 km. Ja ja... Reken nu eens uit in euro's de kosten voor diesel en stroom bij elkaar opgeteld. Ik schat dat onze Lupo (met afschrijving nul komma nul) bijna net zoveel kost. Wat zou de allrisk verzekering voor een auto van 111.000 euro kosten? Pfff....
Nee, het is een technisch hoogstandje, maar economisch is zo'n XL1 absoluut niet
Sent from my iPad using Tapatalk
Handschakel = Probleemloos!
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Volkswagen XL1
Ik zou hem in deze rode kleur graag willen hebben hoor 

Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4079
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Volkswagen XL1
Ik vind het zo stom dat het elektrisch verbruik niet meegenomen wordt, want ergens in nederland zit een gas of kolencentrale ook CO2 uit te stoten. Ik snap er geen hol van, zo scheve vergelijking is dat.
Al zou je minimaal de kosten doorberekenen dan zou dat wat zijn.
Daarnaast is die 2,5 liter maar erg subjectief en een momentopname. Had je wind tegen of mee zit er een beetje ervaren zuinige rijder in. Was het zomer/winter etc etc. Dit geeft alleen maar een indicatie.
Maar ik ben het met Hans eens, die 2 cilinder is meer bedoeld als range extender, maar daarmee heb je ook wel een leuk concept.
Een elektrische auto, met een flinke actieradius. En dat laatse is denk ik ook zoals je de XL1 moet zien.
Daarmee vind ik eigenlijk een 3L nog steeds ongeëvenaard in zijn klasse. Vind maar eens een auto die 1500km 1:30 op één tank kan rijden
Al zou je minimaal de kosten doorberekenen dan zou dat wat zijn.
Daarnaast is die 2,5 liter maar erg subjectief en een momentopname. Had je wind tegen of mee zit er een beetje ervaren zuinige rijder in. Was het zomer/winter etc etc. Dit geeft alleen maar een indicatie.
Maar ik ben het met Hans eens, die 2 cilinder is meer bedoeld als range extender, maar daarmee heb je ook wel een leuk concept.
Een elektrische auto, met een flinke actieradius. En dat laatse is denk ik ook zoals je de XL1 moet zien.
Daarmee vind ik eigenlijk een 3L nog steeds ongeëvenaard in zijn klasse. Vind maar eens een auto die 1500km 1:30 op één tank kan rijden

Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Ewoud
- 3L Maat
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
- Echte naam: Ewoud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Volkswagen XL1
Het verbruik op alleen diesel valt mij ook tegen... die jongen in scandinavie haalt toch 2L met zijn lupo?
waarom verbruikt deze kleinere, perfect gevormde auto dan meer?
en die lader... wat een kast! die moet je dus altijd meenemen? en hij kan niet eens aan de nederlandse snelweg laders!:S
wel een mooie auto
maar als je hem met een A2 vergelijkt... tja
waarom verbruikt deze kleinere, perfect gevormde auto dan meer?
en die lader... wat een kast! die moet je dus altijd meenemen? en hij kan niet eens aan de nederlandse snelweg laders!:S
wel een mooie auto

VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Volkswagen XL1
Dit is gewoon een Volkswagen imago wagen, dat hebben ze gewoon nodig. Opzicht is de ontwikkeling helemaal niet zo duur. De hybride electro robot komt uit de Jetta. En de twee cilinder diesel zijn ze druk mee aan het testen in de up! Voor eind volgend jaar.
Hier trouwens wat meer technieche info over de xl1 : http://www.motortrend.com/roadtests/alt ... ederated=1
Hier trouwens wat meer technieche info over de xl1 : http://www.motortrend.com/roadtests/alt ... ederated=1
Handschakel = Probleemloos!