Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhnem
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhnem
De binnenstad van Arnhem gaat vanaf 2019 alle diesels van voor 2004 weren.
Schaamteloze kopie van NOS.nl:
Oudere dieselauto's mogen vanaf 2019 het centrum van Arnhem niet meer in. Het gaat om diesels van voor 2004. Daarmee hanteert Arnhem de strengste norm van Nederland. Enkele andere grote steden weren diesels van voor 2001.
"De lucht in de binnenstad is te vies", zegt de Arnhemse wethouder van mobiliteit, Geert Ritsma. "Bewoners van de binnenstad leven gemiddeld een jaar korter door de slechte lucht. Daar willen we nu wat aan doen." Auto's op diesel, ook moderne, zijn aanzienlijk vervuilender dan die op benzine of gas.
Volgens berekeningen van de gemeente rijden in Arnhem zo'n 800 oudere diesels rond. Door alleen al deze relatief kleine groep verouderde auto's (slechts 3 procent van het totaal) te weren uit het centrum, zou de uitstoot van roetdeeltjes met ruim 17 procent dalen. Fijnstof zou afnemen met 10 procent. Die uitstoot kan onder meer leiden tot hartproblemen en longkanker.
Milieu-zone
De gemeente wil de maatregel zo snel mogelijk invoeren, maar uiterlijk 1 januari 2019. Die tijd is volgens de gemeente nodig om automobilisten te informeren en om het camerasysteem van de milieuzone aan te passen. Arnhem heeft sinds de zomer van 2014 al een milieuzone voor vrachtverkeer. Bij overtreding volgt een boete van 230 euro.
In Rotterdam en Utrecht gelden ook al beperkingen op de toegang voor personenwagens. Daar mogen diesels van voor 2001 de binnenstad niet in.
Directe link:
https://nos.nl/artikel/2199671-arnhem-gaat-oude-diesels-weren-met-strengste-beleid-van-het-land.html
Nu is Arnhem voor mij de andere kant van Nederland, maar dit ik weet ook dat een aantal forumleden wel in die regio woont; Rob en Guus?
Schaamteloze kopie van NOS.nl:
Oudere dieselauto's mogen vanaf 2019 het centrum van Arnhem niet meer in. Het gaat om diesels van voor 2004. Daarmee hanteert Arnhem de strengste norm van Nederland. Enkele andere grote steden weren diesels van voor 2001.
"De lucht in de binnenstad is te vies", zegt de Arnhemse wethouder van mobiliteit, Geert Ritsma. "Bewoners van de binnenstad leven gemiddeld een jaar korter door de slechte lucht. Daar willen we nu wat aan doen." Auto's op diesel, ook moderne, zijn aanzienlijk vervuilender dan die op benzine of gas.
Volgens berekeningen van de gemeente rijden in Arnhem zo'n 800 oudere diesels rond. Door alleen al deze relatief kleine groep verouderde auto's (slechts 3 procent van het totaal) te weren uit het centrum, zou de uitstoot van roetdeeltjes met ruim 17 procent dalen. Fijnstof zou afnemen met 10 procent. Die uitstoot kan onder meer leiden tot hartproblemen en longkanker.
Milieu-zone
De gemeente wil de maatregel zo snel mogelijk invoeren, maar uiterlijk 1 januari 2019. Die tijd is volgens de gemeente nodig om automobilisten te informeren en om het camerasysteem van de milieuzone aan te passen. Arnhem heeft sinds de zomer van 2014 al een milieuzone voor vrachtverkeer. Bij overtreding volgt een boete van 230 euro.
In Rotterdam en Utrecht gelden ook al beperkingen op de toegang voor personenwagens. Daar mogen diesels van voor 2001 de binnenstad niet in.
Directe link:
https://nos.nl/artikel/2199671-arnhem-gaat-oude-diesels-weren-met-strengste-beleid-van-het-land.html
Nu is Arnhem voor mij de andere kant van Nederland, maar dit ik weet ook dat een aantal forumleden wel in die regio woont; Rob en Guus?
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
En weer extra wildgroei in de regelgeving...
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Wouter42
- 3L Buddy
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 14:59
- Echte naam: Wouter
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 18 apr 2003
- Kilometerstand: 263000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Tornado Rood - LY3D
- Brandstof: Normale diesel
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Ik wilde laatst naar Utrecht, moet ik de Golf 6 TDI van m'n vader meenemen. Nu kan ik dus zelfs Arnhem niet meer in met dat ding.. Is een half uurtje bij mij vandaan.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Ik kom ook nooit meer in de binnenstad van Utrecht, ook omdat het een rotstad is om in te rijden. Je staat meer stil namelijk; wil je 500 meter het centrum door ben je 15 minuten bezig. Vroeger woonde ik er maar omdat je bijna alles via het internet kan bestellen doe ik dat dan ook maar. Wellicht jammer voor de retailers maar ja, je wordt gestraft met torenhoge parkeertarieven en andere irritaties die je bij bestellen op het internet niet hebt.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Andere steden hanteren diesels van 15 jaar en ouder.
Arnhem (tegen die tijd) houdt die norm ook gewoon aan.
In 2019 is een auto van 2004 ook gewoon 15 jaar oud.
(...en dus de oer-3L 20 jaar)
Arnhem (tegen die tijd) houdt die norm ook gewoon aan.
In 2019 is een auto van 2004 ook gewoon 15 jaar oud.
(...en dus de oer-3L 20 jaar)
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Inderdaad, los van het milieuprobleem ben ik groot voorstander en gebruiker van P+R plaatsen. Ik kom regelmatig in de binnensteden van Amsterdam en Den Haag en probeer altijd met de P+R mijn reis te vervolgen. Kleinere steden als Alkmaar, Haarlem en Hoofddorp is doorgaans nog prima te parkeren en doen (voorlopig nog) niet aan milieuzones.Nietsnut schreef:Ik kom ook nooit meer in de binnenstad van Utrecht, ook omdat het een rotstad is om in te rijden. Je staat meer stil namelijk; wil je 500 meter het centrum door ben je 15 minuten bezig. Vroeger woonde ik er maar omdat je bijna alles via het internet kan bestellen doe ik dat dan ook maar. Wellicht jammer voor de retailers maar ja, je wordt gestraft met torenhoge parkeertarieven en andere irritaties die je bij bestellen op het internet niet hebt.
Tevens doe ik de meeste aankopen op internet, maar bijvoorbeeld een avondje met vrienden of ergens een terras pakken kan nog steeds niet online (gelukkig )
Neemt niet weg dat ik het beleid belachelijk vind, laat ze, mochten ze het zo graag willen, een voorbeeld nemen aan het Duitse systeem. 1 sticker die voor elke stad van toepassing is. Kun je daarna als stadsbestuur beslissen of je meedoet of niet. En dan bij voordeur niet op bouwjaar maar op uitstootklasse.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Ik kom nooit in Arnhem...maar voorlopig mag ik met mijn walmende stinkdiesel nog wel naar binnen.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Hier in Eindhoven weten ze er wel raad mee.
Ze sluiten de hele binnenstad af voor doorgaand verkeer.
De vestdijk is daarvan sprekend voorbeeld. Waar ooit auto's reden en bussen, mogen alleen nog maar bussen komen. Fietspaden zijn wandelgebieden geworden en de fietsers moeten de (auto-)rijbaan op.
Behalve bij de stoplichten (die overigens nog niet zijn aangepast op de afwezigheid van auto's), want dan moeten de fietsers weer op het oude fietspad en houdt het wandelgebied op te bestaan, tot na de stoplichten.
Om de parkeergarage te kunnen bereiken moet dat wel kunnen en daarom mogen auto's daar weer wel komen en is er een barricade midden in de straat. Die wordt massaal genegeerd en dus rijden daar de auto's spontaan tussen het omgeleide fietsverkeer en dwalen het centrum weer schoorvoetend uit.
Andere verkeersstromen komen hopeloos vast te staan en maken u-turns op plekken waar dat onmogelijk dan wel verboden is.
De daadwerkelijke afsluiting is overigens slechts enkele tientallen meters, want bedrijven en parkeerlekken moeten bereikbaar blijven.
De uitstoot is inderdaad minder, is nu na een half jaar onderzoek gebleken, gemeten is weliswaar in de zomer, wanneer er sowieso meer mensen met de fiets gaan, maar dat terzijde.
Alle verkeer wat nu officieel niet meer door centrum Eindhoven kan, moet nu kilometers omrijden om van zuid naar noord te rijden. Dat kost vele malen meer brandstof, fijnstof en reistijd. Maar daarover geen woord, want de verantwoordelijk wethouder kan nu rustig door het centrum op de fiets naar en van het werk en daar gaat het feitelijk om, de rest is bijzaak en moet maar zien hoe ze op de plek van bestemming komen.
Tot slot, gaat men nu bezien hoe de overige knelpunten aan te pakken. Nee, niet dat het nog meer omrijden zal betekenen met alle gevolgen, nee want daar waar men een U-turn maakt, moet toch echt een blokkade of barricade worden gemaakt.
pff Eindhoven zal over een jaar wel met de diesel-verbod-plannen komen, maar dan in kwadraat.
....en wie dit betoog helemaal heeft uitgelezen: complimenten voor je geduld
Ze sluiten de hele binnenstad af voor doorgaand verkeer.
De vestdijk is daarvan sprekend voorbeeld. Waar ooit auto's reden en bussen, mogen alleen nog maar bussen komen. Fietspaden zijn wandelgebieden geworden en de fietsers moeten de (auto-)rijbaan op.
Behalve bij de stoplichten (die overigens nog niet zijn aangepast op de afwezigheid van auto's), want dan moeten de fietsers weer op het oude fietspad en houdt het wandelgebied op te bestaan, tot na de stoplichten.
Om de parkeergarage te kunnen bereiken moet dat wel kunnen en daarom mogen auto's daar weer wel komen en is er een barricade midden in de straat. Die wordt massaal genegeerd en dus rijden daar de auto's spontaan tussen het omgeleide fietsverkeer en dwalen het centrum weer schoorvoetend uit.
Andere verkeersstromen komen hopeloos vast te staan en maken u-turns op plekken waar dat onmogelijk dan wel verboden is.
De daadwerkelijke afsluiting is overigens slechts enkele tientallen meters, want bedrijven en parkeerlekken moeten bereikbaar blijven.
De uitstoot is inderdaad minder, is nu na een half jaar onderzoek gebleken, gemeten is weliswaar in de zomer, wanneer er sowieso meer mensen met de fiets gaan, maar dat terzijde.
Alle verkeer wat nu officieel niet meer door centrum Eindhoven kan, moet nu kilometers omrijden om van zuid naar noord te rijden. Dat kost vele malen meer brandstof, fijnstof en reistijd. Maar daarover geen woord, want de verantwoordelijk wethouder kan nu rustig door het centrum op de fiets naar en van het werk en daar gaat het feitelijk om, de rest is bijzaak en moet maar zien hoe ze op de plek van bestemming komen.
Tot slot, gaat men nu bezien hoe de overige knelpunten aan te pakken. Nee, niet dat het nog meer omrijden zal betekenen met alle gevolgen, nee want daar waar men een U-turn maakt, moet toch echt een blokkade of barricade worden gemaakt.
pff Eindhoven zal over een jaar wel met de diesel-verbod-plannen komen, maar dan in kwadraat.
....en wie dit betoog helemaal heeft uitgelezen: complimenten voor je geduld
- jos_br
- Bevriend 3L garagebedrijf
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:33
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Het mooiste is dat in Duitsland al diverse metingen aangetoond hebben dat het terug dringen van de vervuiling door het weren van oudere diesels (zover die er nog zijn) nauwelijks meetbaar is, dus gaan we hier in Nederland door met een wildgroei van maatregelen waardoor mensen goed op kosten gejaagd worden.
Jos.
Jos.
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Net als die kerel in Rotterdam... geen oude dieselauto meer in de binnenstad, maar de olietankers en containerschepen die 300 op 1 varen en 1 dag zoveel co2 uitstoten als een gemiddelde eengezinswoning* wordt niet over geluld..jos_br schreef:Het mooiste is dat in Duitsland al diverse metingen aangetoond hebben dat het terug dringen van de vervuiling door het weren van oudere diesels (zover die er nog zijn) nauwelijks meetbaar is, dus gaan we hier in Nederland door met een wildgroei van maatregelen waardoor mensen goed op kosten gejaagd worden.
Jos.
*geen idee van het verbruik en de uitstoot, maar bij wijze van spreke...
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Ambtenaren en logica gaan niet samen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Tja, zoals alles heeft het twee kanten... Als je in het centrum woont, dan ben je wel blij dat die stinkende auto's niet meer langsrijden. Ik weet niet of jullie wel eens in een stadscentrum fietsen, maar als je dan bij een stoplicht naast een vrachtwagen, bus of oude Mercedes diesel staat, dan hap je bepaald geen frisse lucht. Van mij mogen ze oude auto's weren, maar dan ook die met benzinemotoren. Alleen electrische auto's in het centrum van grotere steden, dat lijkt me een mooie doelstelling.
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Als je nog even geduld hebt, Hans, wordt jouw wens vervuld.
"Ze" zijn er mee bezig!
"Ze" zijn er mee bezig!
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Nou ja... mijn wens... dat is misschien wat zwaar aangezet Ik woon tenslotte tussen de groene weilanden in Friesland, waar het probleem zich wat minder openbaart.Johan schreef:Als je nog even geduld hebt, Hans, wordt jouw wens vervuld.
"Ze" zijn er mee bezig!
Voor Utrecht, Arnhem en dergelijke grote steden zou ik het goed begrijpen zeg maar.
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
- jos_br
- Bevriend 3L garagebedrijf
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:33
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Inmiddels zijn de auto's dermate schoner geworden de laatste jaren dat het e.e.a. wel meevalt, eerder was dit wel zo.Hans schreef:Nou ja... mijn wens... dat is misschien wat zwaar aangezet Ik woon tenslotte tussen de groene weilanden in Friesland, waar het probleem zich wat minder openbaart.Johan schreef:Als je nog even geduld hebt, Hans, wordt jouw wens vervuld.
"Ze" zijn er mee bezig!
Voor Utrecht, Arnhem en dergelijke grote steden zou ik het goed begrijpen zeg maar.
Jos.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Vreemde regel auto's van voor 2004..... is dat lukraak gekozen?
Was er een ambtenaar die met de natte vinger gewoon roept, laten we 2004 doen?
In utrecht/rotterdam werd het 2001,want toen was euro 3 verplicht. Euro 4 werd pas in 2006 verplicht.
Was er een ambtenaar die met de natte vinger gewoon roept, laten we 2004 doen?
In utrecht/rotterdam werd het 2001,want toen was euro 3 verplicht. Euro 4 werd pas in 2006 verplicht.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
Laat ze gewoon die euro4 hanteren
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
- 3L Buddy
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 15 nov 2016, 22:42
- Echte naam: Dennis Heitkönig
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 231.829km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Hollandscheveld
Re: Strengste dieselbeleid van Nederland in de maak in Arhne
foppe schreef:Vreemde regel auto's van voor 2004..... is dat lukraak gekozen?
Was er een ambtenaar die met de natte vinger gewoon roept, laten we 2004 doen?
In utrecht/rotterdam werd het 2001,want toen was euro 3 verplicht. Euro 4 werd pas in 2006 verplicht.
Ik denk dat die 2004 heel bewust gekozen is, net wat Johan al zei:
In 2019 is een 15 jaar oude auto dus van 2004 bouwjaar.
M.a.w. ze geven het nog 2 jaar om uit te werken denk ik dan..
Dan zit je op die 2004.