Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
zoals ik het lees gaat dat pas in 2019 in.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
De lupo doet 0,017g/km.
Onderstaande komt uit autobrief II https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingen-op-auto-en-motor/documenten/kamerstukken/2015/06/19/autobrief-ii
We verlagen de MRB generiek met 2% in 2017 voor alle personenvoertuigen. Alleen voor vervuilende dieselpersonen- en bestelvoertuigen introduceert het kabinet vanaf 2019 een toeslag in de MRB. Bij dieselpersonenvoertuigen en dieselbestelvoertuigen gaat het dan om voertuigen met een fijnstofuitstoot meer dan 5 mg/km. Het betreft met name personenvoertuigen zonder af-fabriekroetfilter die voor 2005 in het verkeer zijn gekomen. Bij bestelvoertuigen gaat het bovendien uitsluitend om voertuigen van 12 jaar en ouder. Dit extra criterium voor bestelvoertuigen is nodig, omdat anders bij aanvang van de toeslag een te grote groep hiermee in aanraking komt. Voor dieselpersonenvoertuigen en dieselbestelvoertuigen van particulieren wordt een toeslag op de MRB geheven van 15% van de MRB inclusief provinciale opcenten. Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilogram betekent dat een verhoging van € 225 per jaar. Het gaat op dit moment om circa 400.000 personenauto’s. Ook voor dieselbestelvoertuigen van ondernemers wordt een toeslag van 15% op de MRB geheven. Die verhoging komt voor een gemiddelde bestelauto van een ondernemer uit op € 62 per jaar. De opbrengst bedraagt structureel enkele miljoenen en blijft binnen het autodomein.
Onderstaande komt uit autobrief II https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingen-op-auto-en-motor/documenten/kamerstukken/2015/06/19/autobrief-ii
We verlagen de MRB generiek met 2% in 2017 voor alle personenvoertuigen. Alleen voor vervuilende dieselpersonen- en bestelvoertuigen introduceert het kabinet vanaf 2019 een toeslag in de MRB. Bij dieselpersonenvoertuigen en dieselbestelvoertuigen gaat het dan om voertuigen met een fijnstofuitstoot meer dan 5 mg/km. Het betreft met name personenvoertuigen zonder af-fabriekroetfilter die voor 2005 in het verkeer zijn gekomen. Bij bestelvoertuigen gaat het bovendien uitsluitend om voertuigen van 12 jaar en ouder. Dit extra criterium voor bestelvoertuigen is nodig, omdat anders bij aanvang van de toeslag een te grote groep hiermee in aanraking komt. Voor dieselpersonenvoertuigen en dieselbestelvoertuigen van particulieren wordt een toeslag op de MRB geheven van 15% van de MRB inclusief provinciale opcenten. Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilogram betekent dat een verhoging van € 225 per jaar. Het gaat op dit moment om circa 400.000 personenauto’s. Ook voor dieselbestelvoertuigen van ondernemers wordt een toeslag van 15% op de MRB geheven. Die verhoging komt voor een gemiddelde bestelauto van een ondernemer uit op € 62 per jaar. De opbrengst bedraagt structureel enkele miljoenen en blijft binnen het autodomein.
Laatst gewijzigd door Wolf op 25 jan 2017, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Is dat wel zo Dirk? Volgens de RDW stoot mijn Lupo 16 mg fijnstof uit per kilometer...Wolf schreef:Volgens mij valt de lupo erbuiten vanwege minder dan 5mg/km.
Ben bang dat ons Lupootje (zonder roetfilter) niet tot de schoonste groep auto's hoort... Voor mijn Peugeot is de motorrijtuigenbelasting per 1-1-2017 inderdaad 2% verlaagd.
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Je hebt gelijk Hans !
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Moet ik dan toch Jos maar overtuigen om zijn TT TDi aan mijn te verkopen, of valt de wagen ook onder de 'vieze' diesels?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
De mijne volgens de rdw 0,019 gr/Km......dus 19 mg....niet mooi...
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Absoluut vies!Nietsnut schreef:Moet ik dan toch Jos maar overtuigen om zijn TT TDi aan mijn te verkopen, of valt de wagen ook onder de 'vieze' diesels?
Hoe zat het ook weer met de uitstoot van de top 20 allergrootste zeeschepen?
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
- Ewoud
- 3L Maat
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
- Echte naam: Ewoud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Hmm niet best. Volgens mij kan je ook een roetfilter achteraf plaatsen toch? Zou dat met de RDW te regelen zijn?
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
We moeten dus gaan sparen voor een schonere diesel, of elektrisch gaan rijden. Waar ik daarnaast benieuwd naar ben is of de WOZ-tarifering gecorrigeerd gaan worden adhv je energielabel. Dus als je een E hebt mag je meer betalen, heb je A of A+ betaal je minder. Dit zou wel gaan zorgen voor een vermindering van het energieverbruik alleen zijn de meeste A+ woningen naar mijn idee niet bewoond door de financieel sterksten waardoor de daadwerkelijke investerings mogelijkheden beperkt zijn, en daarmee de winst voor het milieu.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Bij ons kan het bijna niet meer uit.... Yvon neemt regelmatig al de mijne electrische mee dus rijden te weinig met de luup.
Ben al stiekem aan het kijken naar een benzine....
Ben al stiekem aan het kijken naar een benzine....
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Tja, het milieu is het beste af als je inkomen naar beneden gaat. Dan ga je namelijk aanzienlijk minder consumeren... Dus jongelui, stoppen met doorleren, geef je baas een schop en ophouden met solliciterenNietsnut schreef:We moeten dus gaan sparen voor een schonere diesel, of elektrisch gaan rijden. Waar ik daarnaast benieuwd naar ben is of de WOZ-tarifering gecorrigeerd gaan worden adhv je energielabel. Dus als je een E hebt mag je meer betalen, heb je A of A+ betaal je minder. Dit zou wel gaan zorgen voor een vermindering van het energieverbruik alleen zijn de meeste A+ woningen naar mijn idee niet bewoond door de financieel sterksten waardoor de daadwerkelijke investerings mogelijkheden beperkt zijn, en daarmee de winst voor het milieu.
Verder; sparen voor een schonere diesel? Die moet ook geproduceerd worden. Weet je wat dat aan energie en grondstoffen kost? Gewoon houden die Lupo, laten repareren en minder rijden is ook goed voor het milieu. Minder snel rijden ook. Niet naar Ikea gaan op zondag. Allemaal goed voor het milieu. En dat huis? Tja, een A+ huis kopen en isoleren helpt, maar gewoon allemaal een dikke trui aan 's avonds en de thermostaat op 18-19 graden zetten ipv op 21 helpt ook heel veel energie te besparen. Een uurtje eerder naar bed? Dat scheelt gas, je bent fitter de volgende dag en kan - met de juiste partner keus - ook nog gezellig zijn.
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
-
- Goede 3L vriend
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
- Echte naam: Rob
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 feb 2000
- Kilometerstand: 329.035km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Dodewaard
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Het wordt tijd voor een "vind ik leuk" knopHans schreef:Tja, het milieu is het beste af als je inkomen naar beneden gaat. Dan ga je namelijk aanzienlijk minder consumeren... Dus jongelui, stoppen met doorleren, geef je baas een schop en ophouden met solliciterenNietsnut schreef:We moeten dus gaan sparen voor een schonere diesel, of elektrisch gaan rijden. Waar ik daarnaast benieuwd naar ben is of de WOZ-tarifering gecorrigeerd gaan worden adhv je energielabel. Dus als je een E hebt mag je meer betalen, heb je A of A+ betaal je minder. Dit zou wel gaan zorgen voor een vermindering van het energieverbruik alleen zijn de meeste A+ woningen naar mijn idee niet bewoond door de financieel sterksten waardoor de daadwerkelijke investerings mogelijkheden beperkt zijn, en daarmee de winst voor het milieu.
Verder; sparen voor een schonere diesel? Die moet ook geproduceerd worden. Weet je wat dat aan energie en grondstoffen kost? Gewoon houden die Lupo, laten repareren en minder rijden is ook goed voor het milieu. Minder snel rijden ook. Niet naar Ikea gaan op zondag. Allemaal goed voor het milieu. En dat huis? Tja, een A+ huis kopen en isoleren helpt, maar gewoon allemaal een dikke trui aan 's avonds en de thermostaat op 18-19 graden zetten ipv op 21 helpt ook heel veel energie te besparen. Een uurtje eerder naar bed? Dat scheelt gas, je bent fitter de volgende dag en kan - met de juiste partner keus - ook nog gezellig zijn.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
-
- 3L Buddy
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 29 jan 2017, 22:13
- Echte naam: Maurice van der Duim
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 292.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Premium diesel
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Dit is weer typisch de zienswijze van de hogere stropdasfiguren die een jaartal pakken. Er zijn zat auto's van na 2005 die tig meer uitbraken dan onze lupo's en daarbij komt dat 1 op 20 rijden.met minder fijnstof niet echt beter is dan 1op 30+ en iets meer uitbraken. Die olie uit de grond halen is ook.niet bepaald milieuvriendelijk. Plus bewerken van olie naar diesel is minder belastend dan naar benzine. Er word maar naar 1 ding gekeken en en niet naar " the bigger picture"
Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
met vriendelijke groet,
Maurice
Wat een genot zelf schakelen in een 3L
Maurice
Wat een genot zelf schakelen in een 3L
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Ewoud schreef:Hmm niet best. Volgens mij kan je ook een roetfilter achteraf plaatsen toch? Zou dat met de RDW te regelen zijn?
Er staat af-fabriek in de bepalingen, wij sloffen het dus niet vrees ik
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
niet helemaal mee eens, deze groep koopt vaak een oude auto die behoorlijk wat uitstoot.Hans schreef:Tja, het milieu is het beste af als je inkomen naar beneden gaat. Dan ga je namelijk aanzienlijk minder consumeren... Dus jongelui, stoppen met doorleren, geef je baas een schop en ophouden met solliciterenNietsnut schreef:We moeten dus gaan sparen voor een schonere diesel, of elektrisch gaan rijden. Waar ik daarnaast benieuwd naar ben is of de WOZ-tarifering gecorrigeerd gaan worden adhv je energielabel. Dus als je een E hebt mag je meer betalen, heb je A of A+ betaal je minder. Dit zou wel gaan zorgen voor een vermindering van het energieverbruik alleen zijn de meeste A+ woningen naar mijn idee niet bewoond door de financieel sterksten waardoor de daadwerkelijke investerings mogelijkheden beperkt zijn, en daarmee de winst voor het milieu.
Verder; sparen voor een schonere diesel? Die moet ook geproduceerd worden. Weet je wat dat aan energie en grondstoffen kost? Gewoon houden die Lupo, laten repareren en minder rijden is ook goed voor het milieu. Minder snel rijden ook. Niet naar Ikea gaan op zondag. Allemaal goed voor het milieu. En dat huis? Tja, een A+ huis kopen en isoleren helpt, maar gewoon allemaal een dikke trui aan 's avonds en de thermostaat op 18-19 graden zetten ipv op 21 helpt ook heel veel energie te besparen. Een uurtje eerder naar bed? Dat scheelt gas, je bent fitter de volgende dag en kan - met de juiste partner keus - ook nog gezellig zijn.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
Nee Cor, de groep met een lager inkomen consumeren niet onbeperkt, maar her-gebruiken spullen die mensen met hoge inkomens afdanken. Volgens mij is hergebruiken in veel gevallen milieuvriendelijker dan nieuw produceren. Ik denk dat het beter voor het milieu is als ik nog 10 jaar doorrij met de Lupo in plaats van dat ik nu een nieuwe Tesla koop waar ik over 10 jaar de accu van moet gaan vervangen.
Ik kan me voorstellen dat als je nu stopt met het produceren van diesel en benzineauto's en alleen nog maar 'milieuvriendelijke' voertuigen gaat bouwen, dit op de lange termijn een gunstig effect zou kunnen hebben op het klimaat, maar dan moet de productie wel milieuvriendelijker zijn dan die van de huidige auto's. Benzine en dieselauto sterven op de lange termijn...een jaar of 30 tot 50 vanzelf uit...op de collectorsitems na. Het nu actief gaan slopen van goede auto's lijkt me erg slecht voor het milieu.
Als de regering nu eens naar de volledige uitstoot zou kijken vanaf winnen van grondstoffen tot sloop van een auto en dit inzichtelijk zou maken per auto, dan krijg je misschien het grote publiek wel mee. Subsidiemaatregelen op schone auto's zijn zinloos als je het doet zoals het tot nu toe gegaan is. Korting op hybride auto's, die 1 op 9 op benzine lopen. Belachelijk.
Ik kan me voorstellen dat als je nu stopt met het produceren van diesel en benzineauto's en alleen nog maar 'milieuvriendelijke' voertuigen gaat bouwen, dit op de lange termijn een gunstig effect zou kunnen hebben op het klimaat, maar dan moet de productie wel milieuvriendelijker zijn dan die van de huidige auto's. Benzine en dieselauto sterven op de lange termijn...een jaar of 30 tot 50 vanzelf uit...op de collectorsitems na. Het nu actief gaan slopen van goede auto's lijkt me erg slecht voor het milieu.
Als de regering nu eens naar de volledige uitstoot zou kijken vanaf winnen van grondstoffen tot sloop van een auto en dit inzichtelijk zou maken per auto, dan krijg je misschien het grote publiek wel mee. Subsidiemaatregelen op schone auto's zijn zinloos als je het doet zoals het tot nu toe gegaan is. Korting op hybride auto's, die 1 op 9 op benzine lopen. Belachelijk.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
+1
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Verhoging-motorrijtuigenbelasting-diesels-2017-tot-2020
helemaal gelijk.
ook vind ik het vreemd dat men nog steeds het gewicht meeneemt in de mrb.
een zwaardere auto hoeft niet perse vervuilender te zijn.
ook vind ik het vreemd dat ze elke keer weer de bezitters van een auto pakken.
er zijn nog zat andere dingen die vele malen meer uitstoten dan alle auto,s in nederland lijkt mij.
ook vind ik het vreemd dat men nog steeds het gewicht meeneemt in de mrb.
een zwaardere auto hoeft niet perse vervuilender te zijn.
ook vind ik het vreemd dat ze elke keer weer de bezitters van een auto pakken.
er zijn nog zat andere dingen die vele malen meer uitstoten dan alle auto,s in nederland lijkt mij.