Je heb hebt het in jouw reactie aan de gemeente Rotterdam over "officiële TUV papieren".
Een paar ideetjes/vragen voor jouw verdere correspondentie met de gemeente:
1) Zou je de TUV papieren misschien kunnen delen als bewijs dat iedere vergelijkbare lupo 3l voldoet aan de euro4 norm? Voor zover ik weet kost iedere individuele aanvraag bij VW Duitsland meer dan 70 euro.
Groeten,
Geert
is gewoon gratis op te vragen bij vw duitsland joh
heb je binnen 2 werkdagen in de bus liggen !
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow]topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raamstopic
Van: Marks T. (Ton) [mailto:t.marks@rotterdam.nl]
Verzonden: woensdag 3 februari 2016 17:00
Aan: 'David'
Onderwerp: milieuzone
Beste heer
U verzoekt ons uw auto toe te laten in de milieuzone. Een van uw argumenten is dat uw voertuig een groene Duitse milieuzone sticker heeft.
In een eerdere mail aan u heb ik u verzocht een scan van de groene Duitse milieuzone sticker op te sturen tezamen met de papieren die u nodig had om deze sticker te verkrijgen.
Uit de door u opgestuurde stukken (zie bijlage) blijkt ons niet dat uw auto euroklasse 3 heeft.
Bijgevoegd in deze mail stuur ik u een foto van mijn auto, met de milieuzone sticker , met daarop mijn kenteken. Deze heb ik in 2010 destijds gekregen. Hiervoor had ik geen verder papierwerk nodig. Slechts mijn kentekenbewijs was voldoende. Daarop kon men duidelijk aan het type van mijn auto beredeneren dat mijn auto super zuinig en super schoon is. De Lupo 3L is uniek in zijn soort, en de eerste voortrekker van zuinige en schone auto's.
Verder wordt ik verdrietig van de hele situatie
Ik vind het namelijk schokkend om te lezen dat u, vanuit uw functie niet in staat bent om met de zeer gedetailleerde gegevens die ik u heb gestuurd de juiste conclusie te trekken. De juiste conclusie is namelijk dat mijn auto ruimschoots voldoet aan de euro 4 norm! De euro 3 norm wordt ruimschoots gehaald. Uit de gegevens die ik u stuurde, en waarvan u zegt dat u geen conclusie kan trekken over de milieu classificatie, en die u mij ook weer terug stuurt, staat namelijk het volgende :
CO g/km : 0,222 ( <0,5)
NO g/km : 0,220 (<0,5)
T/HC NO g/km : 0,242 (<0,3)
partikel g/km : 0,023 (<0,025)
CO2 gecombineerd g/km : 81
de uitstootwaardes om aan de euro 4 norm te voldoen heb ik tussen haakjes, geel gearceerd achter de waardes van mijn auto gezet.
Heel veel gedetailleerder dan dit, kan ik geen gegevens aanleveren.
ik doe u dus nogmaals het verzoek, om mijn auto toe te voegen aan de database van zuinige, schone auto's die in de milieuzone toegestaan is.
Met vriendelijke groet,
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow]topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raamstopic
Ben wel benieuwd naar zn reactie.
Het is toch best bizar dat hij letterlijk "euro 4" op zijn scherm wil zien , maar de verschillende waardes die gelijk staan aan euro 4 kan hij niet interpreteren. Maar hij is wel degene die uiteindelijk communiceerd over wie er wel of niet in mag.....
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow]topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raamstopic
Zijn reactie is typisch ambtelijk...hij stuurt je door naar het volgende loket, laat de collega´s het maar uitzoeken, dit is te ingewikkeld en gaat hij z´n vingers niet aan branden. Zijn volgende reactie zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. Laten we trots zijn op deze man. Hij heeft een heel verantwoordelijke functie. Vanmiddag gaat hij om 15.00 weer met z´n bruine aktentas in z´n groene citroen cv2 naar huis. Morgenochtend om 9.15 begint hij weer. Eerst koffie halen, dan bedenken hoe hij de stapel op z´n bureau van links naar rechts gaat schuiven vandaag...gister viel het per slot van rekening niet mee om die zware stapel van rechts naar links te krijgen zonder dat de stapel omviel, dan lunchen...snel de stapel verplaatsen en dan weer naar huis...hehe...bijna weekend.
ik zit de zogenaamde "right to challenge" even te lezen en heb het volgende gevonden:
Eigenaren van personen- en bestelauto’s die hebben aangetoond in het kader van 'Right tochallenge' aan de definitie genoemd in artikel 1 lid 14 te voldoen, kunnen op aanvraag worden ontheven van de Milieuzone als genoemd in het verkeersbesluit. Een eigenaar kan dit aantonen door het typekeuringsrapport dat is verkregen naar aanleiding van onderzoeken van bevoegde typekeuringsinstanties (bijv. de RDW of TNO) te overleggen.
Volgens mij is het niet redelijk om bij de RDW of de TNO aan te moeten kloppen, aangezien dat ontzettend veel geld gaat kosten, terwijl je rechtstreeks via de fabrikant de gegevens al hebt ontvangen.
Met deze gegevens heb je aangetoond dat je auto aan minimaal EURO3 en in jouw geval aan EURO 4 voldoet.
Daarbij sta je wel sterk(er) dat de DEKRA dit wel heeft overgenomen !
Wat is voor de gemeente Rotterdam de reden om af te wijken en het niet over te nemen? DEKRA doet het wel.
weinig, zeer weinig.
het heet niet voor niets meer wegenbelasting maar motorrijtuigen belasting zodat ze de centen overal voor kunnen gebruiken.
je betaald voor bezit en niet meer voor gebruik wat eigenlijk niet klopt.
zo kunnen ze het meeste geld binnenharken.
de meeste auto,s staan tot 20 uur per dag te niksen op een parkeerplaats.
De onheilspellende datum van 1 mei is alweer een maand gepasseerd.
Is er nog iemand die in staat is geweest om een permanente ontheffing te regelen via de "right to challenge"?
Zo ja, hoe is dit gelukt?
Ik heb na doorsturen van de papieren van Volkswagen en betaling van 180 euro een ontheffing voor 1 jaar gekregen op basis van een zogenaamde hardheidsclausule. Bij doorvragen is mij bevestigd dat dit niet betekent dat ik volgend jaar ook weer een ontheffing krijg, bovendien zou ik op dezelfde manier gewoon weer 180 euro moeten betalen, dus dat belooft niet veel goeds.
In de tussentijd is ook nog rechtsvoor de aandrijfas kapot gegaan en schijnen de achterlagers te moeten worden vervangen. In combinatie met bovenstaande heb ik om die reden maar besloten om de slooppremie aan te vragen. Dit duurt net als de ontheffing weer maximaal 8 weken. Echt snel zijn ze niet bij de gemeente.
Mocht er nog iemand interesse hebben om onderdelen te ruilen, volgens mij is alles uit mijn zilvergrijze 3L uit 1999 nog origineel, wielen, bodemplaat, autoradio, etc. Stuur me in dat geval even een pm.
te zot voor woorden die 180 euro.
zo kunnen ze lekker wat centen binnenharken voor een auto die aan alle voorwaarden voldoet,dit mag niet kunnen.
jammer dat er weer een eigenlijk nog goede 3l op de sloop verdwijnt.