Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
-
- 3L Buddy
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 feb 2014, 16:49
- Echte naam: Chi-Hon
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 65000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
De autobelastingen gaan ingrijpend op de schop. Coalitiepartijen VVD en PvdA zijn het onderling eens over de plannen voor de auto voor de periode 2017 tot en met 2020.
Voor leaserijders gaat er veel veranderen. Van de vier categorieën in 2016 blijven er het jaar daarop maar twee over voor de zakelijke rijder. Alleen volledig elektrische auto’s als de Tesla, BMW i3 of de Nissan Leaf vallen nog onder de lage bijtelling van 4 procent. Alle andere auto’s vallen in de hoge categorie (22 procent).
De voorwaarden gelden voor iedere leaserijder die in 2017 een nieuw contract afsluit. Bestaande contracten worden geëerbiedigd. Belangrijk is dat de lage bijtelling alleen geldt over de eerste 50.000 euro van de aanschafwaarde. De eventuele meerprijs valt onder het hoge tarief, wat het zakelijk rijden van een kostbare Tesla duurder maakt.
Overstimulering
De nieuwe opzet van de autobelastingen maakt een einde aan de fiscale stimulering van (stekker)hybrides die misschien op papier milieuvriendelijk zijn, maar in werkelijkheid volop vervuilen omdat ze amper aan het stopcontact worden gehangen. Staatssecretaris Wiebes (Financiën) was deze ’overstimulering’ van hybrides al langer een doorn in het oog. Zijn zogeheten Autobrief wordt zeer binnenkort in de ministerraad behandeld.
Oude diesels gaan meer wegenbelasting betalen. Het gaat om diesels zonder roetfilter. Daarvoor moet vanaf 2019 een toeslag worden betaald die kan oplopen tot honderden euro’s.
Uitgangspunt bij de nieuwe plannen was dat het stelsel overzichtelijker en realistischer zou worden. De bedoeling is dat, over het geheel genomen, de autobelastingen niet omhoog gaan. Tegelijkertijd gaat het mes in veel milieuhobby’s die de afgelopen jaren in het fiscale systeem voor auto’s geslopen zijn. Zo schrapt het kabinet de doelstelling om in 2020 maar liefst 200.000 elektrische voertuigen de weg op te krijgen.
Ook de bpm gaat op de schop. De aanschafbelasting voor auto’s wordt vanaf 2017 met naar verluidt 12 procent afgebouwd. De inkomsten uit deze belasting – die als verstorend wordt gezien – lopen al jaren terug, al brengt deze nog steeds een miljard euro in het laatje. Maar helemaal afgeschaft wordt de bpm niet, omdat in dat geval bijvoorbeeld leasemaatschappijen in grote problemen zouden komen. Hun wagenpark zou dan plotsklaps een veel lagere restwaarde krijgen. Een volgend kabinet zal moeten besluiten of de belasting nog verder wordt afgebouwd.
Verder verandert de zogeheten CO2-grondslag waarover de bpm wordt berekend, waardoor milieuvriendelijkere modellen niet veel voordeel meer hebben. De motorrijtuigenbelasting zal met zo’n 2 procent dalen.
De overheid loopt door stimulering van hybride auto’s als de Toyota Prius, de Volvo V60 of de Mitsubishi Outlander veel geld mis. De Rekenkamer becijferde die derving voor de periode 2007-2013 op 5 miljard euro door een lagere bijtelling, wegenbelasting en bpm. Het kabinet wil daar een stokje voor steken en bovendien het stelsel ingrijpend versimpelen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2417 ... eed__.html
Voor leaserijders gaat er veel veranderen. Van de vier categorieën in 2016 blijven er het jaar daarop maar twee over voor de zakelijke rijder. Alleen volledig elektrische auto’s als de Tesla, BMW i3 of de Nissan Leaf vallen nog onder de lage bijtelling van 4 procent. Alle andere auto’s vallen in de hoge categorie (22 procent).
De voorwaarden gelden voor iedere leaserijder die in 2017 een nieuw contract afsluit. Bestaande contracten worden geëerbiedigd. Belangrijk is dat de lage bijtelling alleen geldt over de eerste 50.000 euro van de aanschafwaarde. De eventuele meerprijs valt onder het hoge tarief, wat het zakelijk rijden van een kostbare Tesla duurder maakt.
Overstimulering
De nieuwe opzet van de autobelastingen maakt een einde aan de fiscale stimulering van (stekker)hybrides die misschien op papier milieuvriendelijk zijn, maar in werkelijkheid volop vervuilen omdat ze amper aan het stopcontact worden gehangen. Staatssecretaris Wiebes (Financiën) was deze ’overstimulering’ van hybrides al langer een doorn in het oog. Zijn zogeheten Autobrief wordt zeer binnenkort in de ministerraad behandeld.
Oude diesels gaan meer wegenbelasting betalen. Het gaat om diesels zonder roetfilter. Daarvoor moet vanaf 2019 een toeslag worden betaald die kan oplopen tot honderden euro’s.
Uitgangspunt bij de nieuwe plannen was dat het stelsel overzichtelijker en realistischer zou worden. De bedoeling is dat, over het geheel genomen, de autobelastingen niet omhoog gaan. Tegelijkertijd gaat het mes in veel milieuhobby’s die de afgelopen jaren in het fiscale systeem voor auto’s geslopen zijn. Zo schrapt het kabinet de doelstelling om in 2020 maar liefst 200.000 elektrische voertuigen de weg op te krijgen.
Ook de bpm gaat op de schop. De aanschafbelasting voor auto’s wordt vanaf 2017 met naar verluidt 12 procent afgebouwd. De inkomsten uit deze belasting – die als verstorend wordt gezien – lopen al jaren terug, al brengt deze nog steeds een miljard euro in het laatje. Maar helemaal afgeschaft wordt de bpm niet, omdat in dat geval bijvoorbeeld leasemaatschappijen in grote problemen zouden komen. Hun wagenpark zou dan plotsklaps een veel lagere restwaarde krijgen. Een volgend kabinet zal moeten besluiten of de belasting nog verder wordt afgebouwd.
Verder verandert de zogeheten CO2-grondslag waarover de bpm wordt berekend, waardoor milieuvriendelijkere modellen niet veel voordeel meer hebben. De motorrijtuigenbelasting zal met zo’n 2 procent dalen.
De overheid loopt door stimulering van hybride auto’s als de Toyota Prius, de Volvo V60 of de Mitsubishi Outlander veel geld mis. De Rekenkamer becijferde die derving voor de periode 2007-2013 op 5 miljard euro door een lagere bijtelling, wegenbelasting en bpm. Het kabinet wil daar een stokje voor steken en bovendien het stelsel ingrijpend versimpelen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2417 ... eed__.html
-
- 3L Buddy
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 feb 2014, 16:49
- Echte naam: Chi-Hon
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 65000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Onze Lupo zal vast onder die groep "oude diesel zonder roetfilter" vallen Wat zullen jullie gaan doen als er in 2019 een oude diesel toeslag wordt toegevoegd aan de jaarlijkse vaste kosten? Als dat bijvoorbeeld €500.- gaat worden dan is dat toch een flinke smak geld.....
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Door rijden. Roetfilter monteren...
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
- Echte naam: ralph
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Ja zucht .... zou dat de oplossing zijn Emiel en zou dat geaccepteert worden denk je ? ik denk dat het zoals gewoonlijk weer een lastige zaak gaat worden pff
- Fuzz
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 14:10
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 181.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Lichtsilber Metallic, 5B - LY7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Renkum
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Het gaat om een af fabriek roetfilter! Oftewel, als je auto niet nieuw genoeg is vinden ze dat het tijd wordt dat je een nieuwe koopt.ralph schreef:Ja zucht .... zou dat de oplossing zijn Emiel en zou dat geaccepteert worden denk je ? ik denk dat het zoals gewoonlijk weer een lastige zaak gaat worden pff
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
ralph schreef:Ja zucht .... zou dat de oplossing zijn Emiel en zou dat geaccepteert worden denk je ? ik denk dat het zoals gewoonlijk weer een lastige zaak gaat worden pff
Nee ik weet wel zeker dat dat niet geaccepteerd zal worden.
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
- Locatie: Purmerend
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Tja, nog 2 jaar lekker doorrijden en dan maar eerst zien wat er gebeurt..
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Wel heel zuur dit. Eerst 4 jaar houderschapsbelasting vrij, want zuinig en hele lage uitstoot ....
En nu ineens omgekeerd, en (gok ik 25 tot 50%) meer gaan betalen?
En nu ineens omgekeerd, en (gok ik 25 tot 50%) meer gaan betalen?
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Overigens snap ik het niet, een katalysator IS toch een roetfilter?
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Weer zo kortzichtig dit. Dikke poot van de autolobby die zo nodig nieuwe auto's moet slijten.
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Ja en Nee voor een benzine is het een katalysator, voor een diesel inderdaad een roetfilter. Alleen heb je hierin twee soorten namelijk een oxidatiefilter (Die onder de 3l zit), en een partikelfilter (de echte nieuwerwetse.). We gaan er maar dus vanuit dat de regering de laatste maar weer neemt om te ijken zodat we (wederom) weer eens de lul zijn....BYM schreef:Overigens snap ik het niet, een katalysator IS toch een roetfilter?
HIER staat mijn topic.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 13:13
- Echte naam: frank van den berg
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 30 jun 2005
- Kilometerstand: 157500
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
ik heb ergens gelezen dat het gaat om diesels ouder dan 2005, laten wij nou toevallig één uit 2006 hebben
lupo 3L 2006, lupo 3L 1999, polo 1.3 1996, golf 7 1.2 2014, smart 1999, chevy 3100 1950, chevy c10 1971, chev van G20 1984, 2cv 1982.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 feb 2014, 16:49
- Echte naam: Chi-Hon
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 65000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Maar dan zit je nog steeds met dat roetfilter verhaal?
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Ouder dan 2005 ? Dat komt mooi uit...
Ik denk dat het zonder roetfilter (alle 3l's) gewoon dokken wordt. Tip van de dag ...aandelen fastned kopen... vanaf 2017 gaan die het druk krijgen.
De caravan verkopen zaten net weer in de lift, vanaf 2017 gaan de leaserijders naar elektrisch over en daar past geen sleurhut achter. Hybride hadden ze net op het punt dat het wel weer kon.
Ik denk dat het zonder roetfilter (alle 3l's) gewoon dokken wordt. Tip van de dag ...aandelen fastned kopen... vanaf 2017 gaan die het druk krijgen.
De caravan verkopen zaten net weer in de lift, vanaf 2017 gaan de leaserijders naar elektrisch over en daar past geen sleurhut achter. Hybride hadden ze net op het punt dat het wel weer kon.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Generieke MRB verlaging met prikkel voor voertuigen zonder roetfilter
We verlagen de MRB generiek met 2% in 2017 voor alle personenvoertuigen. Alleen voor vervuilende dieselpersonen- en bestelvoertuigen introduceert het kabinet vanaf 2019 een toeslag in de MRB. Bij dieselpersonenvoertuigen en dieselbestelvoertuigen gaat het dan om voertuigen met een fijnstofuitstoot meer dan 5 mg/km. Het betreft met name personenvoertuigen zonder af-fabriekroetfilter die voor 2005 in het verkeer zijn gekomen. Bij bestelvoertuigen gaat het bovendien uitsluitend om voertuigen van 12 jaar en ouder. Dit extra criterium voor bestelvoertuigen is nodig, omdat anders bij aanvang van de toeslag een te grote groep hiermee in aanraking komt. Voor dieselpersonenvoertuigen en dieselbestelvoertuigen van particulieren wordt een toeslag op de MRB geheven van 15% van de MRB inclusief provinciale opcenten. Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilogram betekent dat een verhoging van € 225 per jaar. Het gaat op dit moment om circa 400.000 personenauto’s. Ook voor dieselbestelvoertuigen van ondernemers wordt een toeslag van 15% op de MRB geheven. Die verhoging komt voor een gemiddelde bestelauto van een ondernemer uit op € 62 per jaar. De opbrengst bedraagt structureel enkele miljoenen en blijft binnen het autodomein.
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/fin/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2015/06/19/autobrief-ii.html
Een 3l is volgens mij 16 of 17 mg/km, dus inderdaad volgt een verhoging.
We verlagen de MRB generiek met 2% in 2017 voor alle personenvoertuigen. Alleen voor vervuilende dieselpersonen- en bestelvoertuigen introduceert het kabinet vanaf 2019 een toeslag in de MRB. Bij dieselpersonenvoertuigen en dieselbestelvoertuigen gaat het dan om voertuigen met een fijnstofuitstoot meer dan 5 mg/km. Het betreft met name personenvoertuigen zonder af-fabriekroetfilter die voor 2005 in het verkeer zijn gekomen. Bij bestelvoertuigen gaat het bovendien uitsluitend om voertuigen van 12 jaar en ouder. Dit extra criterium voor bestelvoertuigen is nodig, omdat anders bij aanvang van de toeslag een te grote groep hiermee in aanraking komt. Voor dieselpersonenvoertuigen en dieselbestelvoertuigen van particulieren wordt een toeslag op de MRB geheven van 15% van de MRB inclusief provinciale opcenten. Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilogram betekent dat een verhoging van € 225 per jaar. Het gaat op dit moment om circa 400.000 personenauto’s. Ook voor dieselbestelvoertuigen van ondernemers wordt een toeslag van 15% op de MRB geheven. Die verhoging komt voor een gemiddelde bestelauto van een ondernemer uit op € 62 per jaar. De opbrengst bedraagt structureel enkele miljoenen en blijft binnen het autodomein.
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/fin/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2015/06/19/autobrief-ii.html
Een 3l is volgens mij 16 of 17 mg/km, dus inderdaad volgt een verhoging.
Laatst gewijzigd door Wolf op 19 jun 2015, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Pffff. Nou dat heeft gevolgen voor de 3L markt. Die Peugeot van ons zit nog net goed. Heeft bovendien een uitstoot van 0. Maar de gecombineerde uitstoot van de Peugeot is dan veel hoger.
Edit: Wolf, ik kom uit op 23 volgens de RDW.
Edit: Wolf, ik kom uit op 23 volgens de RDW.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Overigens zijn er ook auto's van na 2005 die niet aan de 5mg norm voldoen.
Zoals deze 2007 Polo http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m940137765-volkswagen-polo-1-4-tdi-5-deurs-optive-airco-bj-2007.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr 21mg/km
Eigenlijk raar, want mijn 2007 S-Max 2.0 tdci voldoet met 1mg/km wel weer aan de norm. Die wordt dus misschien wel 2% goedkoper...dat compenseert de opslag voor de Lupo dan al weer aardig...
Zoals deze 2007 Polo http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m940137765-volkswagen-polo-1-4-tdi-5-deurs-optive-airco-bj-2007.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr 21mg/km
Eigenlijk raar, want mijn 2007 S-Max 2.0 tdci voldoet met 1mg/km wel weer aan de norm. Die wordt dus misschien wel 2% goedkoper...dat compenseert de opslag voor de Lupo dan al weer aardig...
Laatst gewijzigd door Wolf op 19 jun 2015, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
-
- 3L Buddy
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 feb 2014, 16:49
- Echte naam: Chi-Hon
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 65000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
15% verhoging valt dan nog wel mee...
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
We gaan dus 15% meer MRB betalen? Dat betekent dat we van 159 per kwartaal of 636 per jaar naar 183 / 731 gaan. Niet leuk maar de Grieken hebben ons geld nou eenmaal hard nodig.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Autobelastingen gaan ingrijpend op de schop
Ik had naar mijn eigen lupo gekeken (17mg) en naar de 01-DS-BH (16mg)reichbus schreef:Pffff. Nou dat heeft gevolgen voor de 3L markt. Die Peugeot van ons zit nog net goed. Heeft bovendien een uitstoot van 0. Maar de gecombineerde uitstoot van de Peugeot is dan veel hoger.
Edit: Wolf, ik kom uit op 23 volgens de RDW.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij