wielen wisselen.

Geinige dingetjes, moppen, je frustratie etc. kan je hier kwijt.
Plaats reactie
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

wielen wisselen.

Bericht door lupocor »

vandaag heeft mijn zoon de lupo wielen met banden onder zijn lupo gekregen.
dacht dat doen we wel even binnen een half uurtje.
niet dus.
alle wielen zaten muurvast terwijl de bouten eruit waren en de auto opgekrikt.
auto weer laten zakken en dan maar voor en achteruit rijden en flink remmen (1 wiel tegelijk zonder bouten.)
zo heb ik er drie losgekregen maar de laatste wou zo niet los dus maar met een stuk balk en vuistje aan het slaan gegaan terwijl hij op de krik stond.
na 5 minuten meppen eindelijk los.
het was dus best wel een zware bevalling.
alles netjes opgeschuurd (was ene roestbonk)en voorzien van ceramisch vet zodat als ze weer los moeten ze er makkelijk afgaan.
op de bouten zat kopervet die ik ook heb verwijdert want niks geen vet aan de bouten bij mij.
netjes schoongemaakt met een koperborstel .
mijn advies is dus naar iedereen toe, gebruik een dun laagje ceramisch vet als je de wielen gaat plaatsen zodat deze niet kunnen vastroesten.
de wielen staan best wel mooi onder de blauwe van mijn zoon ook al zijn ze zwart met geel.
Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: wielen wisselen.

Bericht door pinkpanter »

Bij auto,s met lichtmetalen wielen is het vaak zo dat de wielen vast zitten op de naaf zelfs bij stalen wielen komt het voor .
Wat ik meestal doe bij een auto met vastzittende velgen is de wielmoeren of bouten een paar slagen los zo,n drie a vier slagen bij alle wielen dan stukje rijden wielsleutel mee met een lage snelheid wat bochten maken of heen en weer slingeren zo komen er laterale krachten op het wil en komt zo los van de naaf.
Bij het verwijderen van alle wiel bouten loop je het risico dat je wiel er afloopt en bij voor en achteruit rijden en remmen krijg je alleen radiale krachten daar is veel meer voor nodig dan laterale krachten .
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic / Humor / after hours / barpraat / Algemeen autonieuws”