Ik en een vriend zijn voornemens komende december mee te doen met de Noordkaap Challenge voor serious request editie 2015. http://www.noordkaapchallenge.com
De bedoeling is dat we 300 liter diesel gaan verstoken in 13 dagen(7.500 kilometer, eigenlijk 7.200 maar de finish is in Heerlen en jullie weten allemaal ongeveer waar ik woon) voor het goede doel. Dit doel is vandaag de dag nog niet bekend, maar het rode kruis kennende zal het wederom een stille ramp betreffen in een onderontwikkeld gebied. Tijdens deze 13 dagen durende reis krijgen wij opdrachten die we kunnen accepteren in ruil voor een bijdrage aan SR15. Dit kan zijn laat je zelf 100 meter aan een sleepkoord door de sneeuw trekken of een duik nemen in bijna ijswater...
Aan technische eisen aan de auto is eigenlijk niets bijzonders aan te merken
* Koelwater dat bestand is tegen -40 graden Celsius
* 4 knappe winterbanden(eventueel sneeuwkettingen?)
* Geldige APK
Tevens zat ik te denken om een weekje voor vertrek nog een grote beurt, basisinstellingen en technische inspectie uit te voeren. Dan weten we zeker dat er geen pech ontstaat die simpel voorkomen had kunnen worden(dieselfilter verstopt bijvoorbeeld)
Dat moet niet moeilijk zijn, lijkt mij. Of zien jullie andere obstakels? Mijn lupo is wel verlaagd met FK AK street set en is nog een automaat.
Zijn hier mensen die het leuk lijkt om ook mee te gaan? We zouden dan meerdere teams kunnen opgeven bijvoorbeeld 3L vrienden goes Noordkaap.
Het is van 9 december tot 21 december. Een team moet bestaan uit een hoofdrijder en bijrijder omdat de routes vaak boven de 500km zijn en de piek op 800km ligt.
Tevens gaan we proberen om tegen die tijd een blog op te zetten en als er belangstelling is wil ik hier ook wel een verslag schrijven op het forum!
Ik wacht jullie reacties en feedback graag af!
Bresjee99