Sommige zijn benieuwd naar ervaringen met bijvoorbeeld.
- Polo bluemotion
- Seat Ibiza (ST) ecomotive
- Skoda Fabia (combi) greenline
Ik ben met name benieuwd naar ervaringen over het werkelijke verbuik. Ik lees hier namelijk nogal uiteenlopende cijfers over (1:19 tot 1:39), dus ben vooral benieuwd naar iemands praktijkervaringen, met enige informatie over het rijgedrag.
Daarnaast weet iemand ook wat de technische verschillen/overeenkomsten zijn tussen de 1.2 tdi van de 3L en een "nieuwe" 1.2 tdi?
Post hier je kennis met betrekking tot deze 1.2 TDI's
-Rick
Ervaring met 3L-alternatieven
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: Ervaring met 3L-alternatieven
Wat ik weet is, is dat de polo bmt echt voor geen zak vooruit gaat.... Traag! En wanneer je geen geduld hebt zal je al snel richting de 1:18 gaan... Ik vond het 3maal niks.. lupo is veel sneller joh
Ook wel logisch eigenlijk, lupo weegt leeg 803kg..
Ook wel logisch eigenlijk, lupo weegt leeg 803kg..
Low is a lifestyle..
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Ervaring met 3L-alternatieven
Vraag het nico, die had een pbm en nam toch weer een lupo 3L
En joram die rijdt nu pbm
En joram die rijdt nu pbm
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Ervaring met 3L-alternatieven
Mijn dochter rijdt in een Golf 6 met 110 pk 2.0 tdi motor.
Ze kunnen er - beheerst rijdende - 1 op 28 mee halen.
Best een prettig alternatief voor een 3L
Ze kunnen er - beheerst rijdende - 1 op 28 mee halen.
Best een prettig alternatief voor een 3L
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Ervaring met 3L-alternatieven
Nou, ik had dus een PBM uhmmm rijdt super heeft vermogen iets te min, maar goed op te vangen door een powerbox. De polo's zijn helaas nog niet te chippen omdat je bij dit model ECU nog niet in de boordcomp komt. Ook komt er gelijk een ander probleem bij kijken dan. Ze hebben last van lekkende EGR kleppen normal kan je zo'n klep software matig uitzetten. Maar door dat je bij de polo niet in het ECU komt is dit dus niet mogelijk. Hier heeft volkswagen trouwens wel een coulance regeling voor om de kosten voor evt. schade aan je EGR klep goedkoop te kunnen oplossen. Zuinig nja ze lopen geen 1:30 maar 1:25 is wel haalbaar moet je zeker niet boven de 120km per uur komen.
Conform dat is er wel echt stukke meer ..
Die bluemotion's zijn allemaal niet zo zuinig helaas, Als je kijkt naar de huidige Golf 7 zoals Hans al vertelt hier boven. En de vorige Golf 6 1.6TDI (bluemotion) Alleen geleverd in Duitsland. Dan zijn die echt stukke zuiniger.
Ben benieuwd wat in de toekomst de A3 Ultra gaat doen. Die levering hadden ze al weer uitgesteld dus dat is nog even wachten ...
Conform dat is er wel echt stukke meer ..
Die bluemotion's zijn allemaal niet zo zuinig helaas, Als je kijkt naar de huidige Golf 7 zoals Hans al vertelt hier boven. En de vorige Golf 6 1.6TDI (bluemotion) Alleen geleverd in Duitsland. Dan zijn die echt stukke zuiniger.
Ben benieuwd wat in de toekomst de A3 Ultra gaat doen. Die levering hadden ze al weer uitgesteld dus dat is nog even wachten ...
Handschakel = Probleemloos!